March 29, 2003
McFatty wrote: Om man bor i Stockholm och lyssnar på Bandit Radio (106.3) Så kan man höra en låt där han i refrängen sjunger:
"Open their eyes..."Stuket på låten påminner ruggigt mycket om Creed.
Någon som hört den förut.
Kan det vara Guano Apes - Open Your Eyes? I och för sig en tjej som sjunger, men men...
Eller Hoobastank?
March 14, 2001
PolarIce wrote: [quote=Snorch]Ingen som vet låten polisen sjunger på i Smala Susie?
Hur många min och sek in i filmen? Har själv inte sett filmen än, men kanske vet låten.
Jadu.. vet faktiskt inte och har inte möjligthet att kolla det heller..
Men iaf så är de inte bara en gång utan minst 2gånger han sjunger på den och de är alltid när han sitter på sitt kontor..
March 29, 2003
Snorch wrote: [quote=PolarIce][quote=Snorch]Ingen som vet låten polisen sjunger på i Smala Susie?
Hur många min och sek in i filmen? Har själv inte sett filmen än, men kanske vet låten.
Men iaf så är de inte bara en gång utan minst 2gånger han sjunger på den och de är alltid när han sitter på sitt kontor..
Act Ii - Notes About Freedom
March 14, 2001
PolarIce wrote: [quote=Snorch][quote=PolarIce][quote=Snorch]Ingen som vet låten polisen sjunger på i Smala Susie?
Act Ii - Notes About Freedom
Tack tack.. hitta den i min cdsamling 🙂
April 16, 2003
azN- wrote: Någon som vet vad låten heter som är med i "Remember the titans"?
Den spelas nära slutet när dom spelar en match, den låter lite som beatles eller något liknande...
Lite svårt att säga då dom spelar en fem, sex matcher i filmen samtidigt som filmen är något av en musikalisk dokument över den tidsepoken. Men kolla in den här länken så kan du lyssna en snutt på varje låt på soundtracket och på så viss luska ut vad det är för låt.
June 5, 2004
McFatty wrote: [quote=azN-]Någon som vet vad låten heter som är med i "Remember the titans"?
Den spelas nära slutet när dom spelar en match, den låter lite som beatles eller något liknande...
Lite svårt att säga då dom spelar en fem, sex matcher i filmen samtidigt som filmen är något av en musikalisk dokument över den tidsepoken. Men kolla in den här länken så kan du lyssna en snutt på varje låt på soundtracket och på så viss luska ut vad det är för låt.
Tack så mycket 😀 det var: "Creedence Clearwater Revival - Up Around The Bend"
April 16, 2003
McFatty wrote: Om man bor i Stockholm och lyssnar på Bandit Radio (106.3) Så kan man höra en låt där han i refrängen sjunger:
"Open their eyes..."Stuket på låten påminner ruggigt mycket om Creed.
Någon som hört den förut.
Jag svarar på mitt eget inlägg.
Genom att söka på textfrasen kom jag fram till ett band som heter Alter Bridge med låten "Open your eyes".
Inte konstigt att det låter som Creed när 3/4 av dom består av gamla creed medlemmar.
Så, gillar ni Creed så kommer ni att gilla Alter Bridge och albumet "One Day Remains".
June 5, 2004
Marcan- wrote: Ännu en tre reklam jag söker låten ifrån. Minns knappt reklamen dock men vet att det är en kille med svart hår som sjunger nått i mobilen, man ser en snutt ifrån nån video eller uppträdande.
Den går nått i stil med "So baby can you hear me..".
Det är Melody Club,men vet inte vilken låt, vänta ska jag försöka hitta...
EDIT: Jodå tänkte väl det: Melody Club - Baby
April 14, 2002
azN- wrote: [quote=Marcan-]Ännu en tre reklam jag söker låten ifrån. Minns knappt reklamen dock men vet att det är en kille med svart hår som sjunger nått i mobilen, man ser en snutt ifrån nån video eller uppträdande.
Den går nått i stil med "So baby can you hear me..".
Det är Melody Club,men vet inte vilken låt, vänta ska jag försöka hitta...
EDIT: Jodå tänkte väl det: Melody Club - Baby
Tack! Hade jag varit lite smart och läst i mobilen hade jag sett att det stått "Melody Club" 😉
1 Guest(s)