July 13, 2002
macrus wrote: Håller med, fast de bästa låtarna på hans senaste skiva är ju lätt Oceans och Unicorn. 🙂
Har svårt att bestämma mig för en favorit 🙂 Beror helt på min sinnesstämmning, det som är så skönt med skivan... den passar nästan alltid.
Men jag har fastnat för Oceans, Migrane (så grymt skön inledning), Spinning, In The Sun, Inside... faen jag har nog fastnat för alla när jag tänker efter 😀
July 13, 2002
Såg en musikvideo för någon dag sedan på MTV.
Var en mörk kille som rappade om sin barndom eller nått tror jag, för musikvideon skiftar mellan artisten som rappar (och en tjej som sjunger i refrängen) och "historien" om en ung kille som blir trackad av några äldre killar på gatan. En dag snor killarna på gatan hans anteckningsbok och ser att han skrivit ned några bra lyrics där och börjar rappa hans låtar vilket leder till att han blir accepterad typ. Musikvideon slutar med att alla på gatan hälsar på honom.
Refrengen går nått som:
"I tried.. i tried i tried... osv."
EDIT: HITTADE DEN! - talib_kweli-i_try_(feat._mary_j._blige)
August 20, 2001
Dimension Zero wrote: är det nån som vet om låten till senaste nokia reklamen finns, eller om det är bara en låt gjord för reklamen?
Jag menar då låten som är när alla skal flyger om kring och den byter skal på löpande band...
Läs lite längre back i tråden... Äsch kan lika bra skriva det:
Björn Svin - Mer Ström.
June 16, 2004
Är det någon som har hört datorbutiken.com's låt när man står i kö på deras kundsupport om man ringer in till dem? Den är skitgrym, måste ha den 😀 Det är typ en kille som rappar.."här på datorbutiken har vi allt.. grafikkort, ljudkort... " bla bla bla eller nåt sånt, grym var den iaf 😀
April 5, 2003
Vad heter gubben som sjöng i "Två hål i väggen" reklamen för ett antal år sedan? Den som var svartvit, var ganska jazzig musik har jag för mig. Väldigt känd svensk person av hög ålder! Tror han oftast setts med basker, sen har han glasögon.
P.. nått har jag för mig men vad heter han!!
February 17, 2004
DiDi wrote: [quote=Dimension Zero]är det nån som vet om låten till senaste nokia reklamen finns, eller om det är bara en låt gjord för reklamen?
Jag menar då låten som är när alla skal flyger om kring och den byter skal på löpande band...
Läs lite längre back i tråden... Äsch kan lika bra skriva det:
Björn Svin - Mer Ström.
oohh, tack! 😀
January 20, 2002
Denn fråga kanske är oerhört svår men jag är ytterst tacksam för den som kan svaret:
Typ en skön "techno"låt som gick till senaste Viasat reklamen. Säkert många som haft som mp3 förut eller har... Den gick som bakrund till senaste Viasat reklamen alltså. Vet inte ifall det har kommit någon nyare reklam men det var ganska nyligen iaf.. Snälla ge svar om ni kan.
March 15, 2002
Cezar wrote: Denn fråga kanske är oerhört svår men jag är ytterst tacksam för den som kan svaret:
Typ en skön "techno"låt som gick till senaste Viasat reklamen. Säkert många som haft som mp3 förut eller har... Den gick som bakrund till senaste Viasat reklamen alltså. Vet inte ifall det har kommit någon nyare reklam men det var ganska nyligen iaf.. Snälla ge svar om ni kan.
Den har jag också letat efter men det är ju ganska svårt när man inte vet vad den heter. 🙂 Så även jag skulle lbi glad om någon vet vad den heter. 🙂
August 7, 2001
muchcup wrote: Hmm vad heter låten, den går på NRJ och är indisk/turkisk (den typen), tror han som sjöng hette något med ashra/arshia något sånt. Jag har för mig att dom sjöng något i stil med "bom bom bom"
boro boro lr nått heter den tror artisten heter arash om det är den du nu menar
1 Guest(s)