March 3, 2004
Vamp wrote: Letar efter en låt, en känd en som går typ "The road is looong.... " i slött tempo, lite kärleks/misslyckad kärleks tema... Passar in i mitt nuvaranda humör så vill jättegärna veta namnet på den låten.
"He ain't heavy he's my brother" med The Hollies kanske?
January 2, 2005
Vad heter låten som spelas i bakgrunden i filmen Employee Of The Month när Matt Dillon och Steve Zahn är på strippklubben? Matt Dillon har precis kommit dit och Steve Zahn har just fått en lapdance.
Här är ett klipp från filmen där låten är med.
I detta klipp är dom på en strippklubb så känsliga personer avråds från att ladda ner denna fil.
Klippet är på 1:26 min och är packad i rar format, 4.66 MB stor.
Lyssna på låten i bakgrunden nu!
May 19, 2003
Aelrik wrote: [quote=Vamp]Letar efter en låt, en känd en som går typ "The road is looong.... " i slött tempo, lite kärleks/misslyckad kärleks tema... Passar in i mitt nuvaranda humör så vill jättegärna veta namnet på den låten.
"He ain't heavy he's my brother" med The Hollies kanske?
Tack så hemskt mycket =)
December 28, 2004
Första låten:
Reklamen är på fyran om (jag tror) Röda Korset och insamlingarna.
Reklamen slutar med att dom zoomar in ett litet barn.
Vet inget om låten utan bara att jag har hört den där, någon som vet?
Andra låten:
Är en smör reklam där dom visar olika personer som utöver vissa idrotter, den börjar med en kille som simmar och slutar med en person som springer allt han kan på ett berg och man ser en stor stad i bakgrunden.
July 4, 2003
Grayfox wrote: [quote=GatriC]Har precis börjat kolla på animen Naruto och nu i de tidigare avsnitten finns det en skön låt som spelas i slutet av varje episod.
Någon som vet vad låten heter?
Naruto Ending Theme kanske, inte säker!
Har inte hunnit kolla upp det ännu.
Men nu har jag lite mer information om låten, refrängen går såhär typ:
Don't try to live so wise
Don't try coz you're so right
EDIT: Hittade låten, den heter Wind och artisten är Akeboshi
March 29, 2003
Collateral wrote: Första låten:
Vet inget om låten utan bara att jag har hört den där, någon som vet?Andra låten:
Är en smör reklam där dom visar olika personer som utöver vissa idrotter, den börjar med en kille som simmar och slutar med en person som springer allt han kan på ett berg och man ser en stor stad i bakgrunden.
Den första är Janis Joplin tror jag.
ska kolla upp det där. återkommer.
December 28, 2004
PolarIce wrote: [quote=Collateral]Första låten:
Vet inget om låten utan bara att jag har hört den där, någon som vet?Andra låten:
Har hört en massa låtar av dom nu och kan inte finna den jag söker, du har inte namnet på den låten du tror att det är?
March 29, 2003
Collateral wrote: [quote=PolarIce][quote=Collateral]Första låten:
Har hört en massa låtar av dom nu och kan inte finna den jag söker, du har inte namnet på den låten du tror att det är?
Tyvärr. Hittar ingenting på google heller 😕
January 14, 2002
Söker en låt som innehåller detta "synthljud" som spelas 3 gånger, klippet kommer från en 40 minuter lång livespelning från sensation i amsterdam där det är DJ Darkraver som mixat ihop en massa låtar i detta fall.
http://ruff.se/files/etc/pub/u.....nklipp.mp3
November 27, 2003
Callister wrote: Låten Opeth - Bleak så i början går den till 3 minuter som vanlig Death Metal, men resten av tiden (6 min) så är det något helt annat, lite rockstuck nästan.. Är det progressiv Metal?
Allt Opeth gör är i lite av sin egen genre, och progressive är väl en sakerna man skulle mycket väl kunna kalla det 😉
//Andreas
November 27, 2003
Grayfox wrote: I filmen Without a Paddle då dom precis har kommit iväg på den stora ån o sett det arga rådjuret, kommer det en låt som går typ, I se trees of green, red bluses ..... i see them blue funkey and you... nån som vet vilken det e?
Ren chansning då jag inte sett filmen men : Wonderful world med Louis Armstrong.
EDIT: lite googlande gav mig svaret: "What a Wonderful World" Performed by Joey Ramone.
http://www.imdb.com/title/tt03.....soundtrack
//Andreas
April 23, 2003
Delph1 wrote: [quote=Grayfox]I filmen Without a Paddle då dom precis har kommit iväg på den stora ån o sett det arga rådjuret, kommer det en låt som går typ, I se trees of green, red bluses ..... i see them blue funkey and you... nån som vet vilken det e?
Ren chansning då jag inte sett filmen men : Wonderful world med Louis Armstrong.
EDIT: lite googlande gav mig svaret: "What a Wonderful World" Performed by Joey Ramone.
http://www.imdb.com/title/tt0364751/soundtrack
//Andreas
Ahaa danke!
April 16, 2003
Jag håller på bli tokig här...
För nåt/några år sen så hade den här killen en hit, men givetvis så kommer jag inte på vad varken han eller låten heter.
Videon ser jag framför dock. Det är en kille med långt råttfärgat hår som cyklar omkring på Manhattan som ett cykelbud och sjunger någon funksoulig låt. Jag har för mig att musiken han sjunger över är mestadels rippad från någon annan låt från sjuttiotalet.
Är det någon som kan läsa mina tankar?
EDIT: Givetvis så kom jag på att han heter Robin Thicke strax efter att jag skrivit detta inlägg.
November 29, 2003
Har två stycken frågor, om ni såg på serien "orka orka" så kan ni vara till stor hjälp.
1. Vad heter den där John Fogerty låten som spelades?
Har glömmt bort namnet, den var med i en bilreklam för massa årsedan.
2. Om ni såg "orka orka" vad heter låten som spelades innan John Fogerty låten?
2 Guest(s)