December 28, 2004
Vad heter låten i slutet av The Truman Show, den som är mer "dunk dunk dunk" låt med goa bas trummor?
EDIT: Nvm, hittade själv --> Lyssna -> See more product details -> Underground
January 20, 2002
Lyssnade på massa mixade låtar hos en polare. Alla var störtsköna men kan inte komma på vad det är för typ av låtar. Massa kända texter som dem sjunger fast i mycket snabbare tempo och med rock/punk melodi. Grymt tempo och snabba texter (som finns i goa gamla låtar). Alltså omgjorda låtar med rock/punk stuk. Hmm ja, mycket mer än detta är svårt att beskriva men någon som kan säga lite exempel kanske ?
February 12, 2003
Callister wrote: Plastic Bertrand - Tout Petit La Planete
Låter som Synth (doh), men vad är det mer ingående för genré? Några liknande band? 😀
Det är en helskön låt som går i en grymt skön takt.
Synth it is, men Plastic Bertrand blev senare frankrikes första punkband...:)
Så några liknande band kommer du nog inte hitta, men du kan alltid prova tidiga kraftwerk-album, de är ganska lika.
July 27, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Callister]Plastic Bertrand - Tout Petit La Planete
Låter som Synth (doh), men vad är det mer ingående för genré? Några liknande band? 😀
Så några liknande band kommer du nog inte hitta, men du kan alltid prova tidiga kraftwerk-album, de är ganska lika.
Hm, kom på nu att Kraftwerk - model (das model) är ganska lik den låt jag skrev. 😀
February 12, 2003
Callister wrote: [quote=Mean Machine][quote=Callister]Plastic Bertrand - Tout Petit La Planete
Hm, kom på nu att Kraftwerk - model (das model) är ganska lik den låt jag skrev. 😀
Jo, det var den jag tänkte på i första hand.
Absolute (usch) Synth Classics (2CD) är rätt bra, där borde du hitta nåt.
Visage - Fade To Grey, t.ex, inte så likt, men väl underbart.
November 26, 2002
Mean Machine wrote:
Jo, det var den jag tänkte på i första hand.
Absolute (usch) Synth Classics (2CD) är rätt bra, där borde du hitta nåt.
Visage - Fade To Grey, t.ex, inte så likt, men väl underbart.
Finns även instrumentala liknande låtar av Jean Michel Jarre, Vangelis och Mike Oldfield.
December 28, 2004
Vad heter låten efter man har varvat detta spelet?
March 29, 2003
Collateral wrote: Vad heter låten efter man har varvat detta spelet?
Peter Cetera - Glory Of Love
1 Guest(s)