May 19, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Vamp][quote=Delph1][quote=Vamp]Söker namnet på en gammal tecknad serie, som handlade om nån sorts "katt". Tror han var orange. Han själv var tecknad, men hade en kompis som var människa och jobbade som polis.
Kommer ihåg ett avsnitt där dom löste nåt mysterium med en levande väska, som stal en massa saker och dom fick hjälp av nån kanin som bodde i sjävla "HOOLYWOOD" grejet :D.
Får snart migrän av allt detta tänkande, kan verkligen inte komma på namnet.
Kanske är någon hjälp:
http://www.citizenlunchbox.com/famous/cats-A-D.html#index
Fråga mig inte varför jag hade den länken.
//Andreas
Kände inte igen något speciellt där, men tack ändå.
Top cat??
Nope.
Hmm, försöker komma ihåg mer men det är svårt. Det jag minns mest är att denna polismannen som var människa inte kunde göra allt som denna katten, för polisen var inte tecknad (serien var tecknad, men själva handlingen var så). Staden dom bodde i tror jag hette någonting med "toon" pga av alla "tecknade" varelser.
EDIT: Kom en annan karaktär som var med ibland i små korta avsnitt. Nån liten man (typ hund) som alltid råkade ut för "trassel" i kattens sällskap, och sa oftast "Jag hatar mitt liiiiiiv!" 😀
Vamp wrote: [quote=ilg@dd][quote=Vamp][quote=Delph1][quote=Vamp]Söker namnet på en gammal tecknad serie, som handlade om nån sorts "katt". Tror han var orange. Han själv var tecknad, men hade en kompis som var människa och jobbade som polis.
Kommer ihåg ett avsnitt där dom löste nåt mysterium med en levande väska, som stal en massa saker och dom fick hjälp av nån kanin som bodde i sjävla "HOOLYWOOD" grejet :D.
Får snart migrän av allt detta tänkande, kan verkligen inte komma på namnet.
Kanske är någon hjälp:
http://www.citizenlunchbox.com/famous/cats-A-D.html#index
Fråga mig inte varför jag hade den länken.
//Andreas
Kände inte igen något speciellt där, men tack ändå.
Top cat??
Nope.
Hmm, försöker komma ihåg mer men det är svårt. Det jag minns mest är att denna polismannen som var människa inte kunde göra allt som denna katten, för polisen var inte tecknad (serien var tecknad, men själva handlingen var så). Staden dom bodde i tror jag hette någonting med "toon" pga av alla "tecknade" varelser.
EDIT: Kom en annan karaktär som var med ibland i små korta avsnitt. Nån liten man (typ hund) som alltid råkade ut för "trassel" i kattens sällskap, och sa oftast "Jag hatar mitt liiiiiiv!" 😀
Kommer osökt tänka på Roger Rabbit och staden Toontown, men han var ju en kanin. "Kompis" med en privatdetektiv..?????
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2003
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 19, 2003
Ctrl wrote: "Bonkers" kanske ?
JAAAAAAAAA! Tack! 😀
May 17, 2002
PolarIce wrote: [quote=Krqagyzzz]Vad heter låten som är i inledningen av Luc Bessons film TAXI?
Det är väl temat till Pulp Fiction.
Är lite osäker om den verkligen har ett namn.
Edit: Dick Dale & His Del-Tones - Misirlou hette den visst =)
¨
Exaktemento, den är det. Danke.
December 31, 2001
Delph1 wrote: [quote=Death On Wings]Låten heter "Märk hur vår skugga" med imperiet/thåström
Du var för snabb för mig. Underbar låt för övrigt 😉
//Andreas
Google funkar oftast om man lägger ner tid på det 🙂
Har inte hört den här låten sen jag gick i 9an på en svenska lektion.
May 17, 2002
Jag söker en film.
Denna info har jag:
Nationalitet: Amerikansk
Typ: Komedi
Handling: En familj bygger ett atombombsäkert skyddsrum. De tror att en atombomb smäller av ovan deras stad. De flyr ned i skyddsrummet och sitter där och trycker i typ 20 år. Då de sedan kommer upp ur rummet är allt förändrat osv... ni får kanske bilden.
Vad heter nu filmen?
November 27, 2003
Krqagyzzz wrote: Jag söker en film.
Denna info har jag:
Nationalitet: Amerikansk
Typ: Komedi
Handling: En familj bygger ett atombombsäkert skyddsrum. De tror att en atombomb smäller av ovan deras stad. De flyr ned i skyddsrummet och sitter där och trycker i typ 20 år. Då de sedan kommer upp ur rummet är allt förändrat osv... ni får kanske bilden.Vad heter nu filmen?
Blast from the past.
http://imdb.com/title/tt0124298/
//Andreas
July 20, 2005
En del av en låt har fastnat i mitt huvud.
"När vi gungar fram ..... gungar fram...." Ibland brukar man höra den på radio, inte ofta dock.
Det är något svenskt hip-hop liknande. Den har några år på nacken.
Blir galen om jag inte får höra hela snart. Bara den delen är satt på repeat i min hjärna :S
Edit: Fronda - Rullar fram heter den jue! 😀
June 5, 2004
Phalle wrote: En del av en låt har fastnat i mitt huvud.
"När vi gungar fram ..... gungar fram...." Ibland brukar man höra den på radio, inte ofta dock.
Det är något svenskt hip-hop liknande. Den har några år på nacken.
Blir galen om jag inte får höra hela snart. Bara den delen är satt på repeat i min hjärna :SEdit: Fronda - Rullar fram heter den jue! 😀
haha tro fan att du inte fick nå svar på den, lät mer som typ Jimmy Jansson med det där "när vi gungar..."
4 Guest(s)