November 26, 2002
jag såg slutet på en film en gång, men jag vet inte vad den heter.
det jag såg var att det var någon slags polis som var huvudpersonen, han dansade en maratondans eller något, och flinade hela tiden. han besegrade en tjock cowboy, sen kom det nån snubbe med en bomb. sen blev det lite slagsmål och skjutande eller något, och filmen slutar med att den här polisen åker runt på en fånig moppe och hälsar på en massa folk.
ganska luddigt, men är det någon som känner igen det?
June 5, 2004
Collateral wrote: Vad heter Enya låten som är i Beck reklamen som går på TV4?
zubbe wrote: [quote=Timmy][quote=Aelrik][quote=Timmy]Någon som vet vilken låt det är som är med i reklamen för Beck på fyran? Tycker den låter svinmycket som en annan låt, fast den är på svenska tror jag.
Tacksam för svar!
Jag hörde en reklam idag som lät precis som Six pence none the richer - There she goes. Jag vet inte om det var reklam för Beck men den gick på fyran i alla fall.
Tyvärr, inte den... Men tack ändå för förslaget. Även tack för ett grymt musiktips, riktigt bra låt ju!
Kan irriterande nog dock inte komma på vad du kan ha hört för reklam. Jaja.
Men nån annan som har nåt förslag? Den får en typ att tänka på en av låtarna i Metal Gear Solid 1 lite, om jag minns rätt.
Enya- May it be
May 19, 2003
Gah, blir galen!
Söker en låt som är med i Harold and Kumar Go to White Castle.
Det är när dom i slutet går ut from White Castle, efter det att Harold satt sina "chefer" på plats. Är lite funk/rap stuk och den går typ "You gotta rock to the rythm, rock to the rythm..."
May 19, 2003
Arny wrote: Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?
Act II - Notes About Freedom
December 5, 2002
Vamp wrote: Gah, blir galen!
Det är när dom i slutet går ut from White Castle, efter det att Harold satt sina "chefer" på plats. Är lite funk/rap stuk och den går typ "You gotta rock to the rythm, rock to the rythm..."
För det första vill jag säga att ...White Castle är kungligt! Riktigt go rulle. Har den, så tänkte kolla eftertexterna åt dig sedan idag, vill själv ha låten =]
May 19, 2003
DiZi wrote: [quote=Vamp]Gah, blir galen!
För det första vill jag säga att ...White Castle är kungligt! Riktigt go rulle. Har den, så tänkte kolla eftertexterna åt dig sedan idag, vill själv ha låten =]
Har kollat på hela soundtracket på http://www.moviemusic.com, men inte hittat den låten jag söker 😕
November 5, 2001
Vamp wrote: [quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?
Är du full eller nått? Det där vet jag ju redan. Vill veta vad det är för några. Typ hemsida, vad de har gjort mer osv.
May 19, 2003
Arny wrote: [quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?
Är du full eller nått? Det där vet jag ju redan. Vill veta vad det är för några. Typ hemsida, vad de har gjort mer osv.
Ah sorry. Var tidigt på morgonen och jag skummade bara igenom och fick för mig att du inte riktigt visste om det var "the act" eller "act II" 😛
November 5, 2001
Vamp wrote: [quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?
Ah sorry. Var tidigt på morgonen och jag skummade bara igenom och fick för mig att du inte riktigt visste om det var "the act" eller "act II" 😛
Hittade nått om att en viss Rolf Wendin har skrivit texten men inte hittat nått mer om den.
August 20, 2001
Arny wrote: [quote=Vamp][quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?
Hittade nått om att en viss Rolf Wendin har skrivit texten men inte hittat nått mer om den.
http://www.musiklandet.se/ml/index.nsf/1?Open&a=sk&id=A33A59D51D9FA58FC1256FFE00442106
May 1, 2005
http://www.youtube.com/watch.p.....sJ-w38IBD4
Vad heter låten i klippet?
May 10, 2002
dreamweaver wrote: http://www.youtube.com/watch.p.....sJ-w38IBD4
Vad heter låten i klippet?
John Frusciante - Murderers.
Gitarristen i Red Hot Chili Peppers. Gillar du den låten ska du kolla upp skivan den är på, To Record Only Water for Ten Days. Det och hans LoFi grejer är dom roligaste grejerna, skivan Shadows Collide with People är också bra den har lite "normalare" grejer.
November 5, 2001
DiDi wrote: [quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?
http://www.musiklandet.se/ml/index.nsf/1?Open&a=sk&id=A33A59D51D9FA58FC1256FFE00442106
Tackar :worship:
December 15, 2004
Err.. Kommer inte ihåg riktigt vad det var för reklam.. Men dom var typ på en strand.. Kan ha varit glassreklam, typ solero eller så.. En skitskön trance-låt som halva QuakeNet var ute efter just då (kändes det som)
Fick tag i den, men nu har jag slarvat bort den och glömt bort vad den heter.
Någon?
June 26, 2005
Arny wrote: Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?
Arny, Vill du ha den så adda på msn. Har den 🙂
2 Guest(s)