Den officiella Vad heter låten/filmen-tråden|Page 76|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den officiella Vad heter låten/filmen-tråden
abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
sp_UserOfflineSmall Offline
1501
October 13, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

kutlo wrote: Refräng: Another one bites the dust (eller något liknande :S)
Artist/Grupp: ???

ska vara någon grupp tror jag 😕

Någon som känner igen den ?

EDIT: ahhhhh Queens 😛

argh!! Dom heter Queen :cy: 😡

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
1502
October 14, 2005 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

jag såg slutet på en film en gång, men jag vet inte vad den heter.
det jag såg var att det var någon slags polis som var huvudpersonen, han dansade en maratondans eller något, och flinade hela tiden. han besegrade en tjock cowboy, sen kom det nån snubbe med en bomb. sen blev det lite slagsmål och skjutande eller något, och filmen slutar med att den här polisen åker runt på en fånig moppe och hälsar på en massa folk.
ganska luddigt, men är det någon som känner igen det?

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1503
October 16, 2005 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad heter Enya låten som är i Beck reklamen som går på TV4?

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1504
October 16, 2005 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Vad heter Enya låten som är i Beck reklamen som går på TV4?

zubbe wrote: [quote=Timmy][quote=Aelrik][quote=Timmy]Någon som vet vilken låt det är som är med i reklamen för Beck på fyran? Tycker den låter svinmycket som en annan låt, fast den är på svenska tror jag.

Tacksam för svar!

Jag hörde en reklam idag som lät precis som Six pence none the richer - There she goes. Jag vet inte om det var reklam för Beck men den gick på fyran i alla fall.

Tyvärr, inte den... Men tack ändå för förslaget. Även tack för ett grymt musiktips, riktigt bra låt ju!
Kan irriterande nog dock inte komma på vad du kan ha hört för reklam. Jaja.
Men nån annan som har nåt förslag? Den får en typ att tänka på en av låtarna i Metal Gear Solid 1 lite, om jag minns rätt.

Enya- May it be

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
1505
October 16, 2005 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad heter låten som spelas i eftertexterna till Brainiac som går på discovery på fredagar?

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
1506
October 17, 2005 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Gah, blir galen!

Söker en låt som är med i Harold and Kumar Go to White Castle.
Det är när dom i slutet går ut from White Castle, efter det att Harold satt sina "chefer" på plats. Är lite funk/rap stuk och den går typ "You gotta rock to the rythm, rock to the rythm..."

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1507
October 17, 2005 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

Vamp
Member
Medlem
1508
October 18, 2005 - 5:24 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

Act II - Notes About Freedom

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
1509
October 18, 2005 - 5:27 am
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Gah, blir galen!

Det är när dom i slutet går ut from White Castle, efter det att Harold satt sina "chefer" på plats. Är lite funk/rap stuk och den går typ "You gotta rock to the rythm, rock to the rythm..."

För det första vill jag säga att ...White Castle är kungligt! Riktigt go rulle. Har den, så tänkte kolla eftertexterna åt dig sedan idag, vill själv ha låten =]

Vamp
Member
Medlem
1510
October 18, 2005 - 5:28 am
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=Vamp]Gah, blir galen!

För det första vill jag säga att ...White Castle är kungligt! Riktigt go rulle. Har den, så tänkte kolla eftertexterna åt dig sedan idag, vill själv ha låten =]

Har kollat på hela soundtracket på http://www.moviemusic.com, men inte hittat den låten jag söker 😕

Arny
Member
Medlem
1511
October 18, 2005 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

Är du full eller nått? Det där vet jag ju redan. Vill veta vad det är för några. Typ hemsida, vad de har gjort mer osv.

Vamp
Member
Medlem
1512
October 18, 2005 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

Är du full eller nått? Det där vet jag ju redan. Vill veta vad det är för några. Typ hemsida, vad de har gjort mer osv.

Ah sorry. Var tidigt på morgonen och jag skummade bara igenom och fick för mig att du inte riktigt visste om det var "the act" eller "act II" 😛

Arny
Member
Medlem
1513
October 23, 2005 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

Ah sorry. Var tidigt på morgonen och jag skummade bara igenom och fick för mig att du inte riktigt visste om det var "the act" eller "act II" 😛

Hittade nått om att en viss Rolf Wendin har skrivit texten men inte hittat nått mer om den.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1514
October 23, 2005 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Vamp][quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

Hittade nått om att en viss Rolf Wendin har skrivit texten men inte hittat nått mer om den.

http://www.musiklandet.se/ml/index.nsf/1?Open&a=sk&id=A33A59D51D9FA58FC1256FFE00442106

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1515
October 24, 2005 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print
abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1516
October 25, 2005 - 4:16 am
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote: http://www.youtube.com/watch.p.....sJ-w38IBD4
Vad heter låten i klippet?

John Frusciante - Murderers.

Gitarristen i Red Hot Chili Peppers. Gillar du den låten ska du kolla upp skivan den är på, To Record Only Water for Ten Days. Det och hans LoFi grejer är dom roligaste grejerna, skivan Shadows Collide with People är också bra den har lite "normalare" grejer.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1517
October 25, 2005 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

Tack haschibaschi! 🙂

Arny
Member
Medlem
1518
October 25, 2005 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny][quote=Vamp][quote=Arny]Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

http://www.musiklandet.se/ml/index.nsf/1?Open&a=sk&id=A33A59D51D9FA58FC1256FFE00442106

Tackar :worship:

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
1519
October 26, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Err.. Kommer inte ihåg riktigt vad det var för reklam.. Men dom var typ på en strand.. Kan ha varit glassreklam, typ solero eller så.. En skitskön trance-låt som halva QuakeNet var ute efter just då (kändes det som)

Fick tag i den, men nu har jag slarvat bort den och glömt bort vad den heter.
Någon?

Rauws
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 230
1520
October 26, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Finns en låt som är med i "Smala Sussie" som heter "Notes about freedom" som framförs av några/någon som kallar sig för "The Act" eller "Act II", vet inte riktigt vilket. Har sökt lite om vad det är för några/någon men inte hittat nått. Nån som kan upplysa mig?

Arny, Vill du ha den så adda på msn. Har den 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 165
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL