June 6, 2005
kappy wrote: Någon som vet vad låten som gick i Discoverys FBI-arkiv reklam heter? tror det är typ först lite bas, sen litet uppehåll. lite gitarr, trummor går igång, sen trumpet.
Visst är jag bra på att förklara?
Citerar mitt gamla inlägg och lägger in lite nytt.
Gina Tricot reklamerna när några tjejer dansar runt.
Vad heter låten? 😮
November 27, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jo, men i den sjunger de inte den där raden. 😛 Hade fått för mig att de finns en låt med manovar eller liknande där de typ upprepar den raden om och om igen.
Manowar har också gjort en låt som heter Hand of doom, men de sjunger det bara en gång i den.
Metallica sjunger om det i Trapped under ice.
Carnal Forge - Hand of doom, kan vara det du letar efter:
There is a war inside your head
You're losing the battle against yourself
So awake the unholy spirit of your soul,
Destroy your inner fears and go...My hands of doom, will lead the way
A fistful of hate is not enough,
Your vicious pain is all you've gotMy hands of doom, will lead the way
My hands of doom, will take you to the graveMy hands of doom will take you there
Just face it life is Hell,
So welcome death to end your misery
So welcome death...My hands of doom, will lead the way
I am the demon inside you, who won't come out
I am your unknown conscious, tearing you apartMy hands of doom, will lead the way
My hands of doom, will take you to the graveMy hands of doom will take you there
So welcome death to end your misery
So welcome death...Your soul possessed by me,
I rule your mind
You're trapped inside yourself,
My hands of doom will lead the way
//Andreas
September 6, 2002
Jag letar efter en låt jag bara måste ha! Det är en låt ifrån mitten på nittiotalet ungefär, lite poppig, gick troligen på radio då den var ny.
Det är en tjej som sjunger och refrängen går något i stil med:
"And I say yeee yeee yeee yeye yee yee yee, whats going on... and I say....."
Hon går upp i ganska så höga toner när hon sjunger detta. Det kan även bara möjligt att det är "hey" hon sjunger istället för yeee
Jag hörde den på gymmet idag i någon "pump" remix men dom hade ingen koll på vad den hette
April 14, 2002
muchcup wrote: Jag letar efter en låt jag bara måste ha! Det är en låt ifrån mitten på nittiotalet ungefär, lite poppig, gick troligen på radio då den var ny.
Hon går upp i ganska så höga toner när hon sjunger detta. Det kan även bara möjligt att det är "hey" hon sjunger istället för yeee
Jag hörde den på gymmet idag i någon "pump" remix men dom hade ingen koll på vad den hette
Four non blondes - What's going on
September 6, 2002
Marcan- wrote: [quote=muchcup]Jag letar efter en låt jag bara måste ha! Det är en låt ifrån mitten på nittiotalet ungefär, lite poppig, gick troligen på radio då den var ny.
Four non blondes - What's going on
Underbart! tack!
May 1, 2005
Vad heter låten som börjar spela 3:43 in i klippet?
http://spencer.idjmg.com/www2/.....2485067055
May 10, 2002
dreamweaver wrote: Vad heter låten som börjar spela 3:43 in i klippet?
http://spencer.idjmg.com/www2/.....2485067055
Wu Tang Clan - Gravel Pit
February 12, 2003
Slobb wrote: Kommer inte ihåg mycket om denna låt, men det är en klassiker för mig. Dumt nog har jag glömt vad den heter. De sjunger dock något i stil med:
A ri ki ki ki, a ri ki ki
Hoppas nån förstår hur jag menar. 😛
Tack på förhand
Kommer väl inte på nånting som är direkt exakt "ar-ri-ki-ki-ki", men väl "Oh-wa-ah-a-ah" och "Brr-riki".
De låtarna jag kommer att tänka på är Disturbed - Down With The Sickness och Skindred - World Domination.
Tror dock inte att det är de, du kan specifiera lite genre också så det blir enklare. 😉
August 20, 2001
Slobb wrote: Kommer inte ihåg mycket om denna låt, men det är en klassiker för mig. Dumt nog har jag glömt vad den heter. De sjunger dock något i stil med:
A ri ki ki ki, a ri ki ki
Hoppas nån förstår hur jag menar. 😛
Tack på förhand
Det är typ en eurohouse låt va?
Kommer dock inte på vad den heter...
December 5, 2003
Höjt!
Jag söker en låt som gruppen " Ett Två Trevligt" har gjort. Låten är med på en samlingskiva med både svenska och utländska reggae artister.
Har glömt vad samlingsskivan och låten hette tyvärr. Men det är Reggae vi pratar om. Jag tror inte gruppen har gjort så mycket mer eftersom det e svårt att hitta nåt om dom. Hoppas nån vet nåt.
Någon som känner igen sig och har skivan hemma inslängd i nåt hörn??
1 Guest(s)