November 27, 2003
Nu har jag tyvärr ingen bättre källa jag kan länka direkt till men;
Kapade E4:an för racetävling
Det är rätt sorgligt att höra om det i efterhand och kommentarerna från nötterna som var där är ännu sorgligare.
Det är synd att det finns dessa människor för de förstör så mycket för andra som lägger ner både hjärta och själ i detta och dessutom sköter sig med tillstånd och allt.
//Andreas
Delph1 wrote: Nu har jag tyvärr ingen bättre källa jag kan länka direkt till men;
Kapade E4:an för racetävlingDet är rätt sorgligt att höra om det i efterhand och kommentarerna från nötterna som var där är ännu sorgligare.
Det är synd att det finns dessa människor för de förstör så mycket för andra som lägger ner både hjärta och själ i detta och dessutom sköter sig med tillstånd och allt.
//Andreas
Ingen höjdare, men för att vara lite positiv kan man väl säga att dom iaf tänkte lite på säkerhet..
Det finns ju en hel del nötter som idiotkör på vägarna med andra trafikanter i riskzonen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 18, 2003
Är det inte bättre att hålla sig till flygrakor och liknande istället? Iofs så är det nog lite mer "sport" om det är olagligt.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
*blitz* wrote: Är det inte bättre att hålla sig till flygrakor och liknande istället? Iofs så är det nog lite mer "sport" om det är olagligt.
Jag skulle gissa på att det är den Svenska byråkratin som sätter käppar i hjulen. Innan tillstånd för sånt där är klara, så har nog snön hunnit komma igen. Vet ju hur det var häromkring för några år sedan när man ville börja använda den sk. Sättnabanan.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 11, 2003
Jag, och säkert många andra, älskar Streetracing. Men det där är helt fel sätt man ska göra det på. Man ska ju hitta en gammal väg inne vid indystriområderna där det inte är så mycket trafik.
Och sen ska vi inte snacka om den där jävla polisen som sätter käppar i hjulen. Bättre att dom haffar knarkare och sånt än några som kör lite bil...
February 12, 2002
Korkat av polisern att inte köra från andra hållet mot trafiken och fånga in folk i "nätet".
Sen om någon av er jäklar som kör för fort på allmänna vägar, bara allmänna tokkörningar i vanlig 18-34 åring man stuket.
Om ni kör på mig eller någon jag älskar och överlever så kommer jag att avsluta jobbet som fysiken påbörjade.
January 28, 2003
För jävligt, utan tvekan. Sånt hör verkligen inte hemma på allmäna vägar, trots den lilla ljusglimten att de iaf stoppade trafiken när de körde. Här nere i söder finns ju nuförtiden en stripp för vanligt folk att köra på, efter flera års olaglig körning i Malmös industriområde. Om det stävjde olagliga körningen? Jepp, idag är den obefintlig, i princip. Men som ilg@dd påpekat, byråkrati...
Nyss hemkommen från konkörning på flygfält, så kan jag ju bara slå ett slag för vilket förträffligt, och säkert, nöje det är. Utan att riskera livet på någon!
September 5, 2001
obelix wrote: [quote=hawkie]Nötter.
Sen kan man diskutera hur 5 min avspärrad raksträcka påverkar äns liv.
"Den södergående vägbanan var helt stoppad mellan klockan 20.31 och 20.36."
det kan påverka en mer än vad man tror...
Mmm, det har diskuterats redan vad som händer vid utryckning men dessa idioter tar ju inte hänsyn till det för fem öre. Det var väl en gång som räddningstjänsten skulle förbi men de fick dom inte... då sa man att "Polisen hade ringt dom för att störa".
Dessa rikspuckon är ju precis vad som behövs för att få fram budskapet att en stripp behövs, annars lyssnar ingen!
October 22, 2002
MrWeizel wrote:
Nyss hemkommen från konkörning på flygfält, så kan jag ju bara slå ett slag för vilket förträffligt, och säkert, nöje det är. Utan att riskera livet på någon!
Konbana är bra mkt roligare än att köra rakt fram. Sätta lite vassa tider runt konor imponerar bra mkt mer än att bränna rakt fram.
January 17, 2002
Äsh, vad vore streetracing utan lite vårdslöshet då och då?
Konceptet har ju aldrig rimmat med Tillstånd, och bara för att man på senare tid börjat bli lagliga av sig och köra på lagliga banor (Det borde inte ens få kallas Streetracing längre) så betyder det inte att Streetracing som det brukade vara upphört att existera. Många utövar det ju inte pga tävlingsdelen, utan för att göra förbjudna saker under näsan på polisen och kunna le åt det dagen efter.
Kom igen nu, var har ni den ungdomliga äventyrsandan nånstans, stofiler?
Jag repeterar:
1. Streetracing är det ni ser I denna artikel, Streetracing är och har aldrig varit menat att vara legal. Dagen ni förflyttade er till flygplatser och dedikerade banor förvandlades det till Dragracing med personbilar.
2. Stofiler.
CoLiC wrote: Är ni så rädda för mig att ni inte ens vågar argumentera? 😛
Vissa saker känns helt enkelt inte värda ett bemötande typ..
Trevligt att du ger ifrån dej livstecken iaf, pojkrating.
August 7, 2001
Rune wrote: Jag, och säkert många andra, älskar Streetracing. Men det där är helt fel sätt man ska göra det på. Man ska ju hitta en gammal väg inne vid indystriområderna där det inte är så mycket trafik.
Och sen ska vi inte snacka om den där j**la polisen som sätter käppar i hjulen. Bättre att dom haffar knarkare och sånt än några som kör lite bil...
Man kan köra ihjäl folk inne på industriområdena med...
Tycker att polisen gör det bra att haffa dom riktiga fartsyndarna...
December 21, 2005
hawkie wrote: Nötter.
Sen kan man diskutera hur 5 min avspärrad raksträcka påverkar äns liv.
"Den södergående vägbanan var helt stoppad mellan klockan 20.31 och 20.36."
har man brottom är det klart man blir förbannad,hade jag varit längst fram hade ja bara kört på även om det stod folkt där annars hade ja behövt väntat.
tänk om ambulansen hade kommit med en massa folk o dom idioterna varit där och folk misst livet pga just det.
2 Guest(s)