Den sedvanliga röstningen inför valet..|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Den sedvanliga röstningen inför valet..
Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
sp_UserOfflineSmall Offline
1255414
September 20, 2010 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1255497 wrote: Jag försvarar på intet sätt Ohly och hans beteende, däremot vill jag påstå att han knappast är den ende hycklaren bland de etablerade politikerna.
Min röst tappade han iaf igår vid "sminkintermezzot".

Nya bud från MP..
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....7819172.ab
"
Enligt Maria Wetterstrand är det otänkbart för Miljöpartiet att börja samarbeta med alliansen.
–Vår bedömning är att våra väljare inte har gett oss mandat för något närmare samarbete med regeringen, säger hon."

Nej det är väldigt sant. Fifflaren Mona är ju i gott sällskap med honom :p
(Du behöver inte dra högerexempel om du inte vill, jag vet att det finns gott om dem där oxå)

Och andra bud från Peter Eriksson. Det där kommer nog diskuteras en hel del innan det är klart

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1255416
September 20, 2010 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå;1255498 wrote: Har vi inte religionsfrihet? För övrigt kan du se mitt svar i "vad har du gjort idag" ang. vad en demokrati handlar om. Däremot håller jag verkligen med dig om att immigrationsdebatten behövs och att debatten sköts extremt dåligt av sittande partier.

Jo det har vi, men alla religoner är inte accepterade i samhället, även om det är "lagligt", lite det jag syftade på.

Jag anser du har fel, i en demokrati fryser man inte ut ett parti eller en åsikt, man censurerar inte det man tycker är fel. Man låter de yttra sig och låter folket bestämma, det är skillnaden mellan en demokrati och en diktatur. Att de hamnade i en vågmästar roll spelar ingen roll, och hur mk makt det ger dem eller inte spelar heller ingen roll. Det som spelar roll är hur alla riksdagspartier kallar dem rasistiskt parti, de vägrar prata med dem, de vägrar till och med vara i samma rum som dem. De för ingen rasistisk politik, jag kan sträcka mig till främlingsfientligt av den anledningen att de hellre vill se sveriges kultur leva vidare, snarare än andras (vilket är för mig en gåta då kultur handlar om att dela med sig, men de får tycka vad de vill).

Jag poängterar bara att oavsätt vilket parti som väljs in i riksdagen har de rätt att vara där, för de är folkvalda. Man behöver inte möjligtvis samarbeta med dem, men man för en diskussion med dem, det är det de inte gjort, de har aldrig fört diskussionen med dem, och då går det så här. Men nu när de är där, så ska de tas på allvar som vilket jädra parti som helst, för folket har talat (även om de 5.7% har fel enligt mig).

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1255419
September 20, 2010 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt;1255501 wrote: Jo det har vi, men alla religoner är inte accepterade i samhället, även om det är "lagligt", lite det jag syftade på.

Jag anser du har fel, i en demokrati fryser man inte ut ett parti eller en åsikt, man censurerar inte det man tycker är fel. Man låter de yttra sig och låter folket bestämma, det är skillnaden mellan en demokrati och en diktatur. Att de hamnade i en vågmästar roll spelar ingen roll, och hur mk makt det ger dem eller inte spelar heller ingen roll. Det som spelar roll är hur alla riksdagspartier kallar dem rasistiskt parti, de vägrar prata med dem, de vägrar till och med vara i samma rum som dem. De för ingen rasistisk politik, jag kan sträcka mig till främlingsfientligt av den anledningen att de hellre vill se sveriges kultur leva vidare, snarare än andras (vilket är för mig en gåta då kultur handlar om att dela med sig, men de får tycka vad de vill).

Jag poängterar bara att oavsätt vilket parti som väljs in i riksdagen har de rätt att vara där, för de är folkvalda. Man behöver inte möjligtvis samarbeta med dem, men man för en diskussion med dem, det är det de inte gjort, de har aldrig fört diskussionen med dem, och då går det så här. Men nu när de är där, så ska de tas på allvar som vilket jädra parti som helst, för folket har talat (även om de 5.7% har fel enligt mig).

Ok. Då har vi bara till viss del olika åsikt. Jag anser inte att för att ett parti väljs in i riksdagen så ska de ha makt. Att de är i riksdagen visar bara att mer än 4 % stödjer dem. Enligt ditt resonemang så skulle ju de rödgröna få bestämma i 43 % av alla frågor, alliansen i 49 %, SD i 5,7 & osv. och så fungerar det ju inte. De som får ihop majoritet (detta är kravet för demokrati, inte absolut rättvishet) får bestämma i alla frågor. Jag ser ingen skillnad på att Alliansen väljer att inte samarbeta med SD på samma sätt som de inte samarbetar med VP.

Däremot håller jag verkligen med dig i allt du säger om att befintliga partier skött situationen EXTREMT dåligt. Att vägra ta in SD i diskussioner och debatter är så otroligt löjligt och min åsikt är att det var DET som gjorde att de kom in i riksdagen. Hade det förts en öppen debatt så hade alla insett hur oseriösa SD är som parti och de hade legat kvar på ~1% som de brukar. Tex tidigare nämnda smink-insident vilket fick som enda resultat att Åkesson fick säga såhär fin marty-publicitet: "Jimmie Åkesson säger i SVT:
.... Det börjar ju bra dethär. [syftar på att Ohly inte vill sminkas med honom] Vi är beredda att ta ansvar. Frågan är om de andra är det. " Usch. Kom igen politiker! Va inte så jävla fega, våga ta fighten.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1255422
September 20, 2010 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81;1255499 wrote: Nej det är väldigt sant. Fifflaren Mona är ju i gott sällskap med honom :p
(Du behöver inte dra högerexempel om du inte vill, jag vet att det finns gott om dem där oxå)

😉
Vilken tur jag har.. Hehehe

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
1255426
September 20, 2010 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1255429
September 20, 2010 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn;1255511 wrote: [Image Can Not Be Found]

Nu när du ändå bara pajkastar kan jag väl också bidra med något:
http://lokaltidningsbesvikelse.....skade.html

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1255435
September 20, 2010 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska en sådana här människa sitta i riksdagen? Han förespråkar att alla är lika värda men tydligen inte när de är oliktänkande. Hycklare.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1255456
September 21, 2010 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn;1255511 wrote: bild[/IMG]

Jag förstår inte det här robin hoodandet.
Alliansen tar också från de rika och ger till de fattiga, även om de tar lite mindre och då som en följd ger lite mindre.
Logiken i jämförelsen är ju helt trasig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 388
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL