July 14, 2003
Jaja, ni har väl alla läst att han har blivit dömd för att tafsa på småtjejer.
Så jag har 2 funderingar:
1) Uhm, vet är det? Vet att det inte är J.Brost eller Bert-Åke Varg iaf...
2) Vad tycker ni om den enorma dubbelmoralen som kan läsas här:
http://www.expressen.se/index......sp?a=95168
De vill alltså inte publicera namnet på stjärnan då det kan skada honom...eh...han är ju dömd redan! Hålla pedofiler om ryggen när det går bra att kasta oskyldiga och endast misstänkta "Anna Lindh" mördare ner i media träsket? Lika med palmes misstänkta mördare..
Fy fan...
November 26, 2002
google.se löste nöten.
Den dömde är Thomas Hellberg, Kapten Georg Lager.
Mer finns på http://boyahed.com/news/?11
January 24, 2003
Att en dömd man pekas ut i media, okey. Men tänk på hans familj, släkt och vänner. Vad är mest "värt", att allmänheten får reda på hans identitet kontra vad hans närhöriga får betala?
Jag tar inte den skyldiges parti. Inte heller behöver väl nämnas att medeltida fängelsehålor borde finnas kvar...
December 10, 2003
John_lz wrote: [quote=nivaman]är det här NH...???
Senast jag kollade!
Med det beteende som han har så kan han gott hängas ut. Ger man sig på 12-åriga småtjejer så ska man även hängas upp. Det är min egen åsikt och den står jag för.
Jag håller med dig.
Och så tycker jag om alla brottslingar.
June 28, 2001
hah var det den nissen, han var jävligt ball i zingo, men straff ska han ha, visserligen drabbas familjen av detta oxå men det får dom tåla, i utlandet så är den värre att dra skam över släkten än att åka in i finkan.
jag ser inte nått direkt fel med att hänga ut han, men att dom gör undantag som tex för några år sedan hängde ut en massa nasister med bild och address i tidningen är ju för mkt.
btw, jag är 90% säker på att NH inte gillar att ni heller hänger ut nissen.
December 15, 2003
Vaddå "tänka på hans anhöriga"?
Hade jag varit släkt med den j-veln så hade han fått en fet höger rakt i nyllet, är brottslingarna bevisligen fällda så ut med namn och bild omedelbart. Vi har ju ganska mesiga straff i sverige jämfört med andra länder så det borde jämna ut sig lite mera om det publiceras.
July 14, 2003
@nivaman: Återigen; han har fått sin dom och sist jag kollade så var domar offentliga. Således var han "offentlig" person både före och efter dådet.
Det är just detta jag tycker är dubbelmoral; att tycka synd om honom fast han är skyldig, när man hänger ut OSKYLDIGA med namn, bild och livshistoria + psykologiska uttalanden ifrån fd bekanta vad gäller tex den första misstänkta i Anna Lindh mordet...
March 1, 2003
@desdecado
återigen... det är skillnad på NH och den "riktiga" världen...
dubbelmoral??? jag???
jag tycker inte synd om nån...
jag vill bara INTE läsa om sånt på NH... tycker inte att det hör hemma på en NordiskHardware-sajt...
jag vill INTE heller diskutera hur pungsvett luktar... men det är en annan diskussion...
October 25, 2003
Tack även till Aftonbladet och Expressen, som gillar att skriva sådana här roliga "gissa kändisen"-artiklar som har nyhetsvärde p g a att det handlar om kändisar, men gör det via att ge ut så mycket ledtrådar de bara kan utan att avslöja namn. Allt i sin beundransvärda strävan att så genomskinligt som möjligt låtsas värna om privatlivet.
Hehe, ja det e ju rätt...
2 Guest(s)