March 24, 2002
En gammal 70-tals Granada kombi med en små stressad Cheva 327:a under huven.
Vid ca. 200km/h behövdes det två körfält för att hålla sig kvar på vägen, så jag provade aldrig mer än så.
0-100 har jag inte en susning, men en och annan Porsche och GTI-bil som var poppis då, fick leva med att se baklyset.
Snabbaste och brutalast är lite ot.
Turbo konverterad Suzuki 1100R med +300hp, 0-200 gick på ca 4sek och toppade ca 320km/h när övervarvnings-skyddet slog ifrån.
September 13, 2002
TPRS wrote: En gammal 70-tals Granada kombi med en små stressad Cheva 327:a under huven.
Vid ca. 200km/h behövdes det två körfält för att hålla sig kvar på vägen, så jag provade aldrig mer än så.
0-100 har jag inte en susning, men en och annan Porsche och GTI-bil som var poppis då, fick leva med att se baklyset.Snabbaste och brutalast är lite ot.
Turbo konverterad Suzuki 1100R med +300hp, 0-200 gick på ca 4sek och toppade ca 320km/h när övervarvnings-skyddet slog ifrån.
låter farligt
March 24, 2002
heimdal wrote: [quote=TPRS]En gammal 70-tals Granada kombi med en små stressad Cheva 327:a under huven.
Vid ca. 200km/h behövdes det två körfält för att hålla sig kvar på vägen, så jag provade aldrig mer än så.
0-100 har jag inte en susning, men en och annan Porsche och GTI-bil som var poppis då, fick leva med att se baklyset.Snabbaste och brutalast är lite ot.
Turbo konverterad Suzuki 1100R med +300hp, 0-200 gick på ca 4sek och toppade ca 320km/h när övervarvnings-skyddet slog ifrån.
låter farligt
Vilken av dom?
Bilen var mest farlig för plånboken, då den pimplade i sig 3 liter milen, nötte ut 4st nya bakdäck varje månad och käkade en växellåda varannan månad.
Sen om det var bilens fel vet jag ej, men det känns bättre för mitt psyke att skylla på den.
Slut notan på hojen blev "bara" ett nyckelben.
September 23, 2002
http://www2.mercedes-benz.se/c......0003.html
8.2 är rätt ok med tanke på att bilen väger nästan 2ton...
February 13, 2001
Har inte körkort än men har åkt i livs farlig 240 kombi.... När han startan den och varvade den kändes de som bilen skule flyga iväg.... Frågade om de var nå specielt med luft intaget på huven och de var de inte. Första repan var nå enormt grym de luktade bränt gummi hela vägen vi åkte.... Var liv rädd.... När vi kom tillbaka så lyfte han på huven och de var de värsta jag set.... V8 med kompressor BAAAAAA tänkte jag de kan ju inte vara lagligt och de var de inte heler.... Bilen var byggd för motorn men gick inte igenom besktningen.... Dom byggde bilen för att jävlas med alla lyx åkare i stan.... Han viste inte hur mycket hk de va i den men ca 500-600hk och drog ca 2,5 - 3 liter milen. Efter varje lek runda var dom tvugna och byta bakaxel för den var fortfarnade orginal =) ett jävla åk!!!!.... Dom skrota den efter nåt år för att göra nå annat kul med motorn.... Den motorn skulle man ha i en fiat =) Vrrrrooooom.... Typ CBR 750 motor på en puch dakota HO HO HO
January 23, 2002
fille17 wrote: Audi a4, 150hk turbo. 220 km/h. vågar inte köra snabbare pga för smala däck, inte ngn kontroll.. går ca 240-245 km/h=)
Det var ingen dålig Audi A4 som gör 240-245km/h med bara en 150hk motor. Hur mycke har han lättat den och vad har han satt i för växellåda? :bgrin:
2 Guest(s)