October 27, 2001
Jasså, kottetransan, har det redan gått en månad?
Tillbaks till ämnet:
Saab 9-5 -00 Sportkombi (sportpaket m.m.)
2,3t
~180hk
Jag har nyss fått körkort så jag har inte hunnit med några fina hastighetsrekord, men jag kan iaf säga att 9-5:an är ruggigt go att köra med. 😛
February 12, 2002
TPRS wrote:
Snabbaste och brutalast är lite ot.
Turbo konverterad Suzuki 1100R med +300hp, 0-200 gick på ca 4sek och toppade ca 320km/h när övervarvnings-skyddet slog ifrån.
Ahhhhh! Går en sån maskin köra. Råkar gasa en milimeter för mycket å cykeln ligger på nåns hustak... Eller?
Hur känns de å accelerera så fort? Vad är ditt bästa till 200?
January 6, 2003
Har flyttat en kompis Porsche 996 GT3 ungefär 10 meter 🙄 Det är också Sveriges snabbaste Porsche i Bilsport Superstage (Beror på föraren)
Har kört en Bmw M3GT E36 (350st byggda)
Roligaste jag har kört på bana är väl min brors förra M3E30 med ställbara gula koni.
Sen är min lilla 318is väldigt rolig att köra, men mycket effekt är det inte.
Just det! Har också kört en Corvette från 70-talet, den hade väl 400+.
Snabbaste jag har kört är 250 km/h med en 9-5 Aero som inte var helt orginal.
April 18, 2003
Steel wrote:
Det var ingen dålig Audi A4 som gör 240-245km/h med bara en 150hk motor. Hur mycke har han lättat den och vad har han satt i för växellåda? :bgrin:
Du behöver inte byta växellåda, bara hitta en nog lång utförsbacke 🙂 När du trimmar dom så toppar dom dryga 240 med samma utväxling, enda skillnaden är att dom orkar varva mer på högsta växeln.
Åter till ämnet, den snabbaste bil( 0-100) jag kört är en våldsamt trimmad Chevelle av 70-tals modell med dubbla lustgassystem, vet inte hur mycket hästar det var i den men det var fler än 100 iaf :). Testade den bara lite kort, måste säga att man blir rätt tagen av axet i såna maskiner...
Starkaste jag kört är Scania 580hk, den har väl cirka 2.700- 2.800nm kommer inte ihåg exact. Dom tuffar på friskt i backarna även med lass. Har kört chippade Scania 530 som enligt uppgift ska ge 600+, dom rör på sej dom med.
Jag har även provat Volvos nya 610hk, men det var sån kort tur så det gav inte så mkt.
February 12, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan] Vajsman: Konstigt när båda går på fartspärren?
En impresa har ingen fartspärr.....det är ett tyskt påhitt!
Aja jag vet inte riktigt vilken som var den starkaste men:
Ferrari 575 m Maranello: 515hk, 325 km/t, 0-100 4.3
Men har också kört en:
Porche 911 Gemballa Turbo som borde ha liknande häst men jag är inte säker!
Jag kan lägga upp lite filmer på körningarna om jag hittar dom.....
April 18, 2003
Enligt lagen får du inte köra fortare än 110. Ofta får du inte ens köra så fort, det sitter skyltar efter vägen som talar om hur fort du max får köra där... 🙂
Det där med 250-spärren är nått som tyska tillverkare, frånsett Porsche, gick ihop om och bestämde själva. Det var mkt snack om att begränsa toppfarten på bilarna i tyskland då, så dom begränsade den frivilligt innan det blev lagstadgat. Sen har det blivit status för många andra, läs tex Volvo, att visa att deras bil minsann är så snabb att den behöver fartspärr...
January 6, 2003
x-per wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan] Vajsman: Konstigt när båda går på fartspärren?
En impresa har ingen fartspärr.....det är ett tyskt påhitt!
Aja jag vet inte riktigt vilken som var den starkaste men:
Ferrari 575 m Maranello: 515hk, 325 km/t, 0-100 4.3
Men har också kört en:
Porche 911 Gemballa Turbo som borde ha liknande häst men jag är inte säker!
Jag kan lägga upp lite filmer på körningarna om jag hittar dom.....
Wee, nice en Gemballa! 😀 *avund*
Vilken modell var det? Inte en GTR 750 EVO väl? 😀
http://www.gemballa.com/Umr/G96_TURBO/G96_T_GTR750EVO.html
Detta är bättre än porr!!
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Enligt lagen får inte en bil gå snabbare än 250km/h?
Men är du goo eller? 😀
Mercedes, Audi, BMW, Volvo(?) och säkert några fler har satt spärren för att inte kunderna inte skulle välja ett visst märke för att den gör 20km/h snabbare än det andra.
Dom har alltså bestämmt att bilarna inte ska gå fortare än 250.
February 12, 2003
Vajsman wrote: mycket tjafs om fartspärren..e väl bara å ta bort den om man har krut nog under huvet för att utnyttja det?
A nu ´är det ju inte så att man bara öppnar motorhuven å slänger ut en pinne eller nått!
Ofta sitter den inbakad i motorstyrningsprogrammet såsom motec å liknande! Kan vara svårt att programera om den!
3 Guest(s)