January 23, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=Steel] Det var ingen dålig Audi A4 som gör 240-245km/h med bara en 150hk motor. Hur mycke har han lättat den och vad har han satt i för växellåda? :bgrin:
Du behöver inte byta växellåda, bara hitta en nog lång utförsbacke 🙂 När du trimmar dom så toppar dom dryga 240 med samma utväxling, enda skillnaden är att dom orkar varva mer på högsta växeln.
hehe, nu ser ju jag inte toppfart som något man presterar i nerförsbacke.
I så fall gör min Mitsubishi Lancer 200 blås istället för de 180 som den gör på plan mark. 🙄
Audin han beskriver borde toppa ca 210-220 km/h om man tittar på Audis egna specs.
March 24, 2002
heimdal wrote: med andra ord så lade du omkull bågen
Jupp.....
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=TPRS] Snabbaste och brutalast är lite ot.
Turbo konverterad Suzuki 1100R med +300hp, 0-200 gick på ca 4sek och toppade ca 320km/h när övervarvnings-skyddet slog ifrån.
Ahhhhh! Går en sån maskin köra. Råkar gasa en milimeter för mycket å cykeln ligger på nåns hustak... Eller?
Hur känns de å accelerera så fort? Vad är ditt bästa till 200?
Det funkade fint........ett tag!
För mycket gas = Ryggläge.
Valde ett eller två hjul med högern på växlarna 2-5 och upp till 210-220km/h, flitigt användande av gasen på ettan resulterade det mest i underliga svarta linjer på asfalten.
0-200 tiden är mest en gissning, för att sitta med ett tidtagarur och knäppa och samtidigt gasa och hålla i sig inte kändes som en bra ide.
Men en dragbike med liknande snurra går 0-200 på strax under 4sek så är nog inte min gissning på 4-4,5sek så fel, då dessa har ett bättre chassi.
July 3, 2003
Snabbast: Har åkt i en Lamborghini Diablo VT - Max. power : 550 bhp (405 kW) at 7100 rpm, Max. torque : 620 Nm at 5500 rpm 😀 :bgrin: 😛
Har övningskört i en BMW 330i - Max vridmoment/varvtal 300 Nm vid 3500 varv/min, Effekt 231 hk vid 5900 varv/min! 😀
Starkast: Har kört en Princess 35:a med dubbla VP motorer på sammanlagt ca. 800 häst! 😀 :bgrin: (EDIT: en båt alltså...!)
February 12, 2002
x-per wrote: Hmm kollade på filmen som jag spelde in när jag körde å fick reda på att det var en Porche 911 Gemballa 750 EVO så hmm 750 hk var det men det kändes inte....den var så enormt slå så det var inte sant!
Den bilen var fruktansvär vacker. Avunsjuk på dig.. 😀
En sån ska jag ha när jag blir stor..
Men det är bara en sak som är fel. Alla riktiga Porschar har gula bromsshook!
February 12, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=x-per]Hmm kollade på filmen som jag spelde in när jag körde å fick reda på att det var en Porche 911 Gemballa 750 EVO så hmm 750 hk var det men det kändes inte....den var så enormt slå så det var inte sant!
Den bilen var fruktansvär vacker. Avunsjuk på dig.. 😀
En sån ska jag ha när jag blir stor..
Men det är bara en sak som är fel. Alla riktiga Porschar har gula bromsshook!
Mmm det var en engångsförteèlse som nog aldrig kommer att upprepas 🙁 En Porsche är helt enkelt enormt mycket för dyr för en student!
På tal om gemballan så har den den fulaste vingen i porsches historia.....den förstör verkligen formen!
Haha gula bromsok 😀 Hmm jag har för mig att alla dom bilarna med keramiska bromsar har röda 😀
BTW är det någon som kan hosta en 400 meg stor fil?
April 18, 2003
Steel wrote:
hehe, nu ser ju jag inte toppfart som något man presterar i nerförsbacke.
I så fall gör min Mitsubishi Lancer 200 blås istället för de 180 som den gör på plan mark. 🙄Audin han beskriver borde toppa ca 210-220 km/h om man tittar på Audis egna specs.
Man måste tänka positivt 🙂
-95 så angav Audi att 1.8t toppade 222km/h stod iaf så i mina papper när jag köpte min då.
January 6, 2003
x-per wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=x-per]Hmm kollade på filmen som jag spelde in när jag körde å fick reda på att det var en Porche 911 Gemballa 750 EVO så hmm 750 hk var det men det kändes inte....den var så enormt slå så det var inte sant!
Den bilen var fruktansvär vacker. Avunsjuk på dig.. 😀
En sån ska jag ha när jag blir stor..
Men det är bara en sak som är fel. Alla riktiga Porschar har gula bromsshook!
Mmm det var en engångsförteèlse som nog aldrig kommer att upprepas 🙁 En Porsche är helt enkelt enormt mycket för dyr för en student!
På tal om gemballan så har den den fulaste vingen i porsches historia.....den förstör verkligen formen!
Haha gula bromsok 😀 Hmm jag har för mig att alla dom bilarna med keramiska bromsar har röda 😀
BTW är det någon som kan hosta en 400 meg stor fil?
Nu ska vi se här...
Var du full???. Har mycket svårt att tänka mig att den skulle vara slö, för när jag såg en 650 EVO köra på Anderstorpsbanan så kan man ju knappast säga att det gick långsamt.
Sen har inte Porsche så mycket med Gemballa att göra. Gemballa köper in, och bygger sen om. Så beträffande vingens snygghet har inget med Porsche att göra!
Fast jag kan förstå att du tycker den är slö, den har ju ändå repirator. Synd att det kostar så mycket att trimma en bil utan turbo till 750hk!
June 9, 2003
testade att köra bil en gång, kom upp i 30, sen såg jag en vägg och bromsade. Fast det är roligare att cykla, ibland kan man cykla så snabbt att man infaller i relativitetsliknande faser, då alltning börjar gå jäkligt låångsamt , hände mig en gång blev så fascinerad att jåg bråmsade med fel hjul och flög av...
February 12, 2003
ando wrote: [quote=x-per][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=x-per]Hmm kollade på filmen som jag spelde in när jag körde å fick reda på att det var en Porche 911 Gemballa 750 EVO så hmm 750 hk var det men det kändes inte....den var så enormt slå så det var inte sant!
Den bilen var fruktansvär vacker. Avunsjuk på dig.. 😀
En sån ska jag ha när jag blir stor..
Men det är bara en sak som är fel. Alla riktiga Porschar har gula bromsshook!
Mmm det var en engångsförteèlse som nog aldrig kommer att upprepas 🙁 En Porsche är helt enkelt enormt mycket för dyr för en student!
På tal om gemballan så har den den fulaste vingen i porsches historia.....den förstör verkligen formen!
Haha gula bromsok 😀 Hmm jag har för mig att alla dom bilarna med keramiska bromsar har röda 😀
BTW är det någon som kan hosta en 400 meg stor fil?
Nu ska vi se här...
Var du full???. Har mycket svårt att tänka mig att den skulle vara slö, för när jag såg en 650 EVO köra på Anderstorpsbanan så kan man ju knappast säga att det gick långsamt.
Sen har inte Porsche så mycket med Gemballa att göra. Gemballa köper in, och bygger sen om. Så beträffande vingens snygghet har inget med Porsche att göra!
Fast jag kan förstå att du tycker den är slö, den har ju ändå repirator. Synd att det kostar så mycket att trimma en bil utan turbo till 750hk!
Frågan är om du är full eller inte?
Jag sa inte att vingen hade med Porche att göra.... jag sa att gemballas vinge va den fulaste i porsches historia!
Förresten? menar du att den itne har en turbo? Konstigt att den bilen grundar sig på Porsche 911 TURBO men! Så ja den har turbo!
Och med slö menar jag att den är slö i förhållande till antal hk.....tex var den i princip orkörbar under 4000 varv men det är i princip alla turbomoterer med endel hk! Över 4000 varv var det inget att klaga på men i vardagstrafik funkar det ju itne att varva över 4000 varv hela tiden!
May 23, 2002
ando wrote:
Fast jag kan förstå att du tycker den är slö, den har ju ändå repirator. Synd att det kostar så mycket att trimma en bil utan turbo till 750hk!
Så du påstår att en sugmotor ger mycket effekt på lågvarv? I 99% av fallen så har högpresterande sugmotorer samma ketchupeffekt som gamla turbobilar.
Vill se en bil med sugmotor där man kan göra en trygg omkörning utan att växla ner. Inte ens 911 GT3 el BMW M5 lyckas med det...
Mer Turbo åt folket...
4 Guest(s)