December 11, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=ando] Fast jag kan förstå att du tycker den är slö, den har ju ändå repirator. Synd att det kostar så mycket att trimma en bil utan turbo till 750hk!
Så du påstår att en sugmotor ger mycket effekt på lågvarv? I 99% av fallen så har högpresterande sugmotorer samma ketchupeffekt som gamla turbobilar.
Vill se en bil med sugmotor där man kan göra en trygg omkörning utan att växla ner. Inte ens 911 GT3 el BMW M5 lyckas med det...
Mer Turbo åt folket...
förklara dig? jag förstår inte vad du menar med det du säger
February 12, 2003
Gueno wrote: [quote=Joni^]jag var uppe i ~320km/h med GT2an! det är dock på bana!
På vilken bana då? 😮
Lär ju inte vara nån i Sverige iallafall.
Möjligen Anderstorp men den rakan känns lite kort för att blåsa upp i över 300 knutar.
Japp ingen barna i Sverige klarar att få upp en standardbil i över 300 knutar!
+GT2:ans toppfart är bara 314 km/t och det tar 42 sekunder upp till 300 så Andrestorp rakan är alldeles för kort!
January 28, 2003
heimdal wrote: stressfläkt e baaallt.. kompisen har en cosworth med turbo från en 12Liters lastbilsmotor å liteandra gosigheter under huven...
bara för mig som overkill-lampan blinkar frenetiskt? 😀
svårt att se anledningen till en lastbilsturbo i en bil..
starkaste/snabbaste/enda jag kört är vår V40 med 115 självdöda hästar..
övningskör bara än så länge, ska snart öveningsköra med farbrorns Corvette med ~300hk..
enda problemet är att magnetskylten inte fastnar på karossen :bgrin: (plastkaross)
January 28, 2003
Jekyll 3000 wrote: Popnita fast skylten då.... 2 små hål märks nog knappt ... 🙂
du e ju go i boet.. 😀
tror inte jag kommer få köra den så jättemkt faktiskt..
BTW: vet någon om lagen om att där måste vara handbroms i mitten för att man ska få övningsköra med bilen gäller?
April 18, 2003
klippt från http://www.handledartips.com/i.....fragor.asp
Fråga: Måste handbromsen sitta på något speciellt ställe t ex mellan sätena?
Svar: Nej.
Fråga: Måste man ha dubbelkommando?
Svar: Nej. Inte vid privat övningskörning. Däremot är det krav på dubbelkommando vid förarprov hos Vägverket (Ny föreskrift 2000-01-01). Man får alltså övningsköra utan dubbelkommando, dock ej genomföra uppkörningen utan. Vid uppkörningen skall bilen även vara försedd med extra inre backspegel.
2 Guest(s)