.ToL wrote: AC/DC
obelix wrote: Säger bara Chucken...
Dvs Chuck Berry :hb:
Nu börjar det likna nånting..
:D/
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2003
Jag lyssnar på nästan all rock... Allt från sån där fräck dödsmetal som Onda Maskinen lyssnar på till alternative rock som Takida / 3 Doors Down... Men för att nämna några bra så är ju Black Sabbath riktigt bra. Och skulle du fråga mig mitt i natten så är ju även Green Day riktigt schyst...
March 12, 2006
optimuz wrote: Jag lyssnar på nästan all rock... Allt från sån där fräck dödsmetal som Onda Maskinen lyssnar på till alternative rock som Takida / 3 Doors Down... Men för att nämna några bra så är ju Black Sabbath riktigt bra. Och skulle du fråga mig mitt i natten så är ju även Green Day riktigt schyst...
jepp dom är helt ok
June 28, 2001
Kan skriva ett kort rockminne då.
Hultsfred för några år sedan då Rammstein skulle spela.
Jag och en polare är ute o snurrar och hamnar vid någons tält och blir polare med dom som tältar där, ena snubben har en bergsprängare och spelar rammstein.
Han tar med sig stereon in på en bajamaja och spelar o nissen i hytten gämte bonkar i väggen och skriker HÖJ! och börjar sjunga med.
Där står dom 2 hårdrockarna och sjunger till Rammstein inne på en bajamaja.
March 12, 2006
Mind wrote: Kan skriva ett kort rockminne då.
Hultsfred för några år sedan då Rammstein skulle spela.
Jag och en polare är ute o snurrar och hamnar vid någons tält och blir polare med dom som tältar där, ena snubben har en bergsprängare och spelar rammstein.
Han tar med sig stereon in på en bajamaja och spelar o nissen i hytten gämte bonkar i väggen och skriker HÖJ! och börjar sjunga med.
Där står dom 2 hårdrockarna och sjunger till Rammstein inne på en bajamaja.
kul
March 7, 2004
Från wikipedia:
Rockmusik är populär- och ungdomsorienterad musik som har sitt ursprung i 1950-talets rock'n'roll-musik i USA, och som sedan spreds till England och övriga Europa. Rockmusiken som fenomen kan klassas tidsmässigt eller uttrycksmässigt. En betydelsefull tid för rocken var 1960-talet. Rockmusiken har under åren utvecklats i många olika högst varierande stilar och har blivit populär över hela jorden.
Genren är en sorts populärmusik som oftast använder sig av sång, elgitarr och ett tungt bakgrundsbeat. Andra instrument, som saxofon kan vara vanliga i vissa typer av rock. Som kulturfenomen för hela världen finns det troligen inte mycket som kan mäta sig med rockmusiken. Rockmusik har ackrediterats avslutande av krig och spridandet av fred och tolerans, men har likväl kritiserats för att demoralisera ungdomen.
Rockmusik som genre är bred, och dess gränser är svåra att definiera. Den används ibland för att beskriva genrer som bara är avlägset relaterade, som exempelvis soul och hiphop.
February 12, 2003
Tyrfing wrote: Och nu när ändå vi har en rock tråd så kan man fråga vilka som planerat att åka till WAcken?
Jag funtar på det fortfarande för övrigt.
Jag har biljett iaf, fast om det vill sig riktigt illa så kommer jag inte komma iväg pga pengabrist. Men jag jobbar på't iaf, och biljetten har jag. 🙂
1 Guest(s)