February 17, 2004
Då det snart bara är 2v kvar till fettisdagen (16:e feb) så passar jag på att skapa tråden som har med semlor att göra. Har ni nån rolig semmelhistoria från förr i tiden eller bara ett minne av den där sjukt goda semlan du åt tillsammans med din farmor, vad vet jag...
Bilder är givetvis välkomna och har ni nån bild på en semmeltårta eller vad det nu kan vara så bonus på det.
Hoppas ni kan bidra med några fina historier för det tänker jag göra längre fram.
February 17, 2004
Poontus wrote: semlor är gott, men jag tänker bara på den senaste selman som jag åt, den var inte god, en av dom sämsta stor bageri semlorna som jag har ätit, så fram tills att jag ätit en god igen så kommer jag nog inte vara sugen på semlor tyvärr.
traumatiskt när det gäller semlor har jag aldrig ens tänkt på : Enda möjligheten som jag ser det är om grädden av misstag blandas med salt eller om vaniljbullen är mer än 1 månad gammal :P.
April 24, 2007
Bästa semlorna köper man på konditori om inte man är väldigt duktig på att baka.
Massproducerade brukar vara dåliga men inget är säkert.
Ätit någon semla eller två redan, ingen av de har imponerat, även om den billigare av de var bättre ( 2 pack från Willys)
Är det förresten någon som äter semlor med mjölk o allt?
Semlor/Fettisdagsbullar fixar man bäst själv, har inte gjort/ätit någon ännu.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
Delph1 wrote: Åt semmeltårta på jobbet idag.
//Andreas
Ha, det vågar du gå ut med utan att ha bilder.
:needpic:
Kan berätta att min fysiklärare i högstadiet, en mycket kunnig men vimsig man, han kallades 'Rune vims'. Han påstod att semlor ska ätas med mjölk, och det är det enda rätta. I mamba satt han med en djup tallrik fylld med mjölk och en stor härlig semla i mitten.
Jag har testat det här och är inte direkt imponerad. Funderar på att testa med Oboy istället. Tveksamt om det skulle funka.
Semlor äts bäst med en kopp kaffe med mjölk i.
April 24, 2007
Dani wrote: ...Kan berätta att min fysiklärare i högstadiet, en mycket kunnig men vimsig man, han kallades 'Rune vims'. Han påstod att semlor ska ätas med mjölk, och det är det enda rätta. I mamba satt han med en djup tallrik fylld med mjölk och en stor härlig semla i mitten.
Jag har testat det här och är inte direkt imponerad. Funderar på att testa med Oboy istället. Tveksamt om det skulle funka.
Semlor äts bäst med en kopp kaffe med mjölk i.
Han är inte ensam om att äta semlor så 😉
July 14, 2005
När morsan gjort hemlagade semlor brukar vi som vill äta dom i en tallrik med lite varm mjölk.
Mumsigt, men man får äta fort innan dom löses upp, HAH!
Provat med Oboy också, ännu bättre.
Fast det är inte dåligt att äta semlor i konditoriet heller, stora som fatet och hett kaffe vid sidan om.
Shit, nu vart jag sugen!
1 Guest(s)