September 16, 2002
^BeTa^ wrote: [quote=Arny]Inte så noga vad du väljer. Låter likadant alltihop. Bara massa dunk.
Nu lyssnar jag själv inte på "vanlig" trance utan psytrance och det är allt annat än "bara en massa dunk".
Techno är då mer #1 om det gäller massa dunk. Fy för det. 😛
Aye! Psy är så ¤##% skönt!
September 16, 2002
Sortima wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Sortima]Skazi - Animal!
eller Miraculix - Inspector gadget
Infected mushroom - Bust a move
Huxflux - snicklesnack
äntligen nån med bra smak... =)
Trodde jag var rätt ensam om att lyssna på Psy här men tydligen hade jag fel 😀
Icke! Bland den skönaste musiken man finna kan.
June 23, 2002
Sortima wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Sortima]Skazi - Animal!
eller Miraculix - Inspector gadget
Infected mushroom - Bust a move
Huxflux - snicklesnack
äntligen nån med bra smak... =)
Trodde jag var rätt ensam om att lyssna på Psy här men tydligen hade jag fel 😀
Närå. Lyssnar på psytrance jag med. Men föredrar "vanlig" och vokaltrance. Dock är det skönt att pumpa råhög psytrance då och då också. 🙂
July 14, 2003
vilka jeffla fjortisdance låtar alla lyssnar på då..jag trodde det var en trance-tråd??
scooter, dj-mangoo, dj-alligator, special d, groove coverage osv osv osv är fan inget av dom här genrerna, det är dance! eller nåt i den stilen...
trance är något helt annat...iaf mitt bidrag blir nog Andain - Beautiful Things och Cygnus X - Superstring, gärna med Rank 1 Remix'en 🙂
August 5, 2003
October 28, 2002
Ok, man blir ta mig fan mörkrädd här.
80% av det som har rekats är eurodisco, EURODISCO! Finns en anledning till att folk inte gillar EDM och det är fan relaterat till att ingen har någon jävla aning om vad som är vad.
Glöm "rave". Sluta säg det. Det är ingen musikstil eller genre.
För i helvete, Sven R-G, Interphace, Bubbles, Clubraiders, DJ Magoo, Mark Oh'... eurodisco, tysk jävla candytrance osv...
Jag tror t om jag såg någon skriva Scooter... idioten som gör ostdrypande covers på gammla klassiker med hemsk brittisk accent och kallar anthem trance för "hardcore". Snälla, sluta.
Några helt ok tips har dock nämts!
Bland mina favoriter måste jag ge Obelix en eloge för att ha svept med LA Style - James Brown Is Dead! Det finns en hardstyle mash-up på den av H.A.Z.A.R.D - James Brown Is Dead 2002, inte särskilt bra men kul för flashbacks 😉 I övrigt finns lite gensvar på James B som t ex Holy Noise - James Brown Is Still Alive och Traumatic Stress - Who The Fuck Is James Brown!?
Ska du ha Techno har du U96 - Das Boot och Kraftwerk som förslag, inget annat i din lista är Techno.
DJ Tiesto har nämts. Bra kommersiell melodisk trance, ett säkert kort. Dock brukar hans tunga 12" dängor inte riktigt lämpa sig för vilka fester som helst sådär...
Andra bra artister för melodisk trance;
Armin Van Burren (Dra hem senaste State of Trance!), Paul Van Dyk, Johan Gielen, Rank 1 mfl.
Konkreta tips på låtar;
Energy 52 - Cafe Del Mar (Marco V remix)
Paul van Dyk featuring Hemstock & Jennings - Nothing But You (Club Mix)
Oceanlab - Clear Blue Water (Fery Corsten Remix)
Rank 1 - Top Gear
Armin van Buuren - Shivers (Alex M.O.R.P.H. Remix)
Gabriel & Dresden - Portobello
The Thrillseekers - Synaesthesia (En Motion Remix)
Deep Dish - Say Hello
Sen måste du givetvis ha lite kvalitativ hardtrance.
Här finns det några namn som gäller särskilt; Marco V, Yoji Biomehanika, Dark By Design, Uberdruck Boys (Alla releaser på Uberdruck är bra!) och kanske Scot Project.
Lite konkreta förslag även här;
Yoji Biomehanika - Monochroma (RMX)
The Rush vs. Thalamus - Shock Your Senses (Anthem för Sensation Black 2005, gärna Busy Dark remix!)
Scot Project - FM 3 (Feeling Me) (Unreleased Remix) / U (2005 Album remix) / N (No Rougher)
Tommy Pulse - Tha Answer Part 1
House då... Stonebridge, Todd Terry, Deep Dish, Inkfish... allt från Hed Kandi!
Lite konkreta förslag mer åt anthem hållet;
Lamb - Wonder (Dead Guys Dead)
D.O.N.S feat. Techtronic - Pump Up The Jam (Don's Club Remake)
Axwell - Feel The Wibe
Stonebridge - Put em' high
C-Sixty Four - On A Good Thing (Disco Jelly Mix)
Gillar du hardcore och hardstyle så säg till.
Säg nej till ful-EDM.
1 Guest(s)