November 4, 2001
Hej
Jag har ett litet problem... det är så att en tjejkompis till mig inte alls verkar använda deodorant :cy:
Detta resulterar såklart i inte-alltid-så-fräsh lukt, vilket många i omgivningen verkar mer eller mindre lagt märke till. Hon själv verkar dock inte alls veta om det, och för i första hand hennes egen skull tänkte jag konfrontera henne med detta.
Jag undrar nu bara vilka anledningar det kan finnas till detta. Om någon har erfarenhet? Att man helt enkelt bara inte gör det verkar för mig konstigt (trodde alla använde deo).... kan även tänka mig att det kanske kan vara nån överkänslighet på huden etc? Men isåfall finns det väl skonsamma alternativ?
Skulle även vilja ha lite (SERIÖSA) tips på hur man ska ta upp detta känsliga ämne. Finns det omvägar att gå för att inte gå rakt på o.s.v?
Tack på förhand!
October 16, 2003
whak wrote: Fråga henne vilken deo hon andvänder.
Jobbigt läge iallafall.
Då borde hon väl fråga: "Varför undrar du?" eller nåt sånt...
Men jag tror det bästa är att förklara för henne att det är för hennes eget bästa, och bara göra henne medveten av problemet, och sen vänta och se om hon bättrar sig...
January 4, 2001
Spannen wrote: [quote=whak]Fråga henne vilken deo hon andvänder.
Jobbigt läge iallafall.
Bra ide. Det värsta är om hon säger att hon använder xxx och sen är det inte mer med det :/
Då säger du bara, "Va? Den använde min flickvän/syster/morsa också men hon fick byta för den funkade inte alls."
January 4, 2001
DiZi wrote: Det är ett JÄVLIGT pinsamt problem... Har faktiskt varit med om en liknande sak med en killkompis, till sist konfronterade jag och några andra honom och sa som det var, han tog rätt illa vid sig, men bättre det än att lukta svett! Eller hur?
Helt klart, det är taskigt att inte säga någonting då det är ett problem som är väldigt svårt att veta att man har.
Om jag luktar illa eller har dålig andedräkt någon dag så vill jag ju att någon säger till mig.
August 7, 2001
Coore wrote: [quote=DiZi]Det är ett JÄVLIGT pinsamt problem... Har faktiskt varit med om en liknande sak med en killkompis, till sist konfronterade jag och några andra honom och sa som det var, han tog rätt illa vid sig, men bättre det än att lukta svett! Eller hur?
Helt klart, det är taskigt att inte säga någonting då det är ett problem som är väldigt svårt att veta att man har.
Om jag luktar illa eller har dålig andedräkt någon dag så vill jag ju att någon säger till mig.
Min flickvän saknar luktsinne och frågar hela tiden om hon luktar illa.
Hon luktar jättegott men hon tror inte på mig.
Det är jobbigt när vi ska tvätta. 🙁
June 28, 2001
Ta tjuren vid hornen och säg det rakt ut.
Du tösen, du borde fundera på att använda lite deo.
eller köp en deoflarra och ge henne bara.
Självklart inte framför publik !
Jäkla ovanligt att tjejer kutar omkring och luktar, under mina 22år så kan jag bara komma på 2 tillfällen som jag har varit i kontakt med illaluktande(gammalt svett) på unga och relativt fräsha brudar.
Räknar inte med festivaler.
Hett tips, finns 2 lustiga kemikalier på apoteket som hindrar kraftig svettning när vanlig deo inte hjälper.
Den kraftigaste är Absolut torr och den kan irritera huden rätt rejält så jag rekomenderar den svagare versionen. effekten håller sig i flera veckor.
Bra att veta, alkoholen i deo är till för att ta bort dålig lukt, därav luktar man mindre svett av deo med alkohol.
August 7, 2001
Coore wrote: [quote=dree]Hon luktar jättegott men hon tror inte på mig.
Säg till henne någon gång då att hon luktar lite illa, fast hon inte gör det.
Då kommer hon tro på dig i fortsättningen när du säger att hon luktar gott. 🙂
Jag skulle göra så om jag inte var rädd för stekpannan. :bgrin:
November 4, 2001
optimuz wrote: Fräsch brud, mysiga polare du verkar ha Spannen 😉
Jag skulle bara säga det rakt ut, "sötnos, du luktar svett, har du funderat på att testa deodorant?"
Hon är världens mysigaste och roligaste annars... hade det varit en "vanlig" dryg brud hade det ju inte varit svårt att säga det. Men nu är det det :/
Men nästa gång jag träffar henne ska jag försöka säga det rakt ut på ett skonsamt sätt. Blir nog en blandning av de tips jag fått här.
1 Guest(s)