Får snart en smärre hjärnblödning tror jag..
I vintras vandalisering och tjyvning av vingen på gammvolvon, och nu har dom snott pojkens cykel..
Känns skitkul med tanke på att han fyller 12 nu imorgan, rolig present så här inpå födelsedagen..
Cykeln som försvann hade han haft i typ 1 månad, och nu är det dags att köpa en ny..
Nu slipper man iofs fundera på vad man ska köpa, men det är ju själva faen att folk börjat bli så oärliga i byn, eller det kanske är utsocknesbor som plockat cyklar på släpvagn också, vad vet jag..Det hade försvunnit fler cyklar samma natt hörde jag.
När jag växte upp här i byn, kunde man nog ta mej tusan lagt ut en plånbok på vägen utan att ett öre försvunnit.. Hade någon öppnat den, så hade det antagligen varit för att spåra ägaren för att lämna tebax den..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 4, 2001
Det är skittrist att man inte får ha sin cykel i fred. Vi som har lite finare cyklar för att köra i skogen etc får även ha en lite sämre cykel som man använder till vardags, för finhojjen snor dom med en gång, låst eller inte. Snor dom inte hela hojjen så tar dom något av hjulen och det är ett gäng tusenlappar det också. Riktigt tråkigt.
February 12, 2003
Har man nåt gammalt skit så är det ingen som snor det... Rätt kul att se idioterna som snor allas eu-mopeder här i stan, jag kan ställa min rostiga Zündapp -77 vart jag vill olåst, ingen som rör den. Ingen som en slangar soppa från den.
Sen är det väl inte så kul att glida runt med nån gammal cykel heller, det förstår jag...
January 12, 2004
Mean Machine wrote: Har man nåt gammalt skit så är det ingen som snor det... Rätt kul att se idioterna som snor allas eu-mopeder här i stan, jag kan ställa min rostiga Zündapp -77 vart jag vill olåst, ingen som rör den. Ingen som en slangar soppa från den.
Sen är det väl inte så kul att glida runt med nån gammal cykel heller, det förstår jag...
gå ner ca 10 år i årsmodell och den försvinner garanterat iom att dom ligger på runt 25-30 000 i pris
July 18, 2001
Mean Machine wrote: Har man nåt gammalt skit så är det ingen som snor det... Rätt kul att se idioterna som snor allas eu-mopeder här i stan, jag kan ställa min rostiga Zündapp -77 vart jag vill olåst, ingen som rör den. Ingen som en slangar soppa från den.
då är du lyckligt lottad ändå.. härikring kan man inte ställa ens en sån moped nånstans å va säker på att den är kvar dagen efter.
March 11, 2003
Den här tråden får mig att tänka på en av de första trådarna jag verkligen gick loss i här på NH. Den om morsan som hade snott en reklamaffisch på bussen till sin son.
Blir man förvånad över att detta är utvecklingen?
Länk
February 12, 2003
whoracle wrote: [quote=Mean Machine]Har man nåt gammalt skit så är det ingen som snor det... Rätt kul att se idioterna som snor allas eu-mopeder här i stan, jag kan ställa min rostiga Zündapp -77 vart jag vill olåst, ingen som rör den. Ingen som en slangar soppa från den.
då är du lyckligt lottad ändå.. härikring kan man inte ställa ens en sån moped nånstans å va säker på att den är kvar dagen efter.
Det hade inte gått med min heller, om den varit i någorlunda fint skick. Men den ser ut som nånting man skulle kunna köra folkrace med ungefär. Dvs inte vackert. Men saken är den att jag i princip vill att den ska bli stulen, så jag kan få skjuts hem åtminstone. Är en pina att köra fanskapet, speciellt nu, eftersom tändningen är sen utav bara helvete.
Vet inte vad jag ska tillföra till topic, det spelar ingen roll om det är nytt eller gammalt egentligen, så länge det är värt nånting kommer folk sno skiten.
June 23, 2002
Det är som det varit i många år. Se till att inte cykeln står ute, dagens samhälle är så. Försök och ställa in cykeln i garaget eller något förråd.
Åandra sidan blev min cykel snodd när den stod på vår inhängda uteplats, där vi har hänglås på grinden och morsan har sovrummet precis vid uteplatsen. Fräckt värre. Men genom att låsa in den nånstans minskar risken betydligt att den blir snodd.
November 22, 2001
Min gamla passat av 1983 års modell (R.I.P) som hade mer rost än plåt skulle de tvunget in i. Så de slog in rutan. Vad fan tror de man ska hitta i en sådan bil? Jävla pundare.
Polarens Golf av 1984 års modell (R.I.P) med ungefär samma mängd rost blev stulen två gånger.
Så gamla grejer är ingen trygghet, iaf inte här.
February 4, 2003
denstore wrote: Den här tråden får mig att tänka på en av de första trådarna jag verkligen gick loss i här på NH. Den om morsan som hade snott en reklamaffisch på bussen till sin son.
Blir man förvånad över att detta är utvecklingen?
Länk
Hehe, en gammal diskussion det där....
Konstigt du drog paralleler till den nu. Men visst, moralen hos folk har verkligen sänkts.
Man märker ju verkligen att folk har svårare idag (än bara för typ 8 år sedan) att skilja på vad som är ditt och mitt....
Så får nog efter ett par år erkänna att du hade rätt där. Man ska inte tillåta någon form av stöld.
August 28, 2004
oj, oj oj. Nästa gång jag är på Lan, ska jag lägga fram mobilen och en tusenlapp på bordet. Sen när någon är där och pillar, ligger jag vid bordet bakom och filmar, sedan springer jag och klår upp skitungen så det står härliga till. Ska nog lära glina att inte stjäla andras saker. Grinar han på en vakt visar man bara upp filmen. Hårt mot hårt.
November 27, 2003
macrus wrote: [quote=Delph1]Snorungar på DH snodde min väska med lite saker i. Moralen är låg idag vad det verkar...
//Andreas
Du såg det men gjorde inget?
Självklart såg jag det inte. Jag vet var den låg innan jag gick och la mig och var den inte befann sig dagen efter. Det var fler saker som höll på att försvinna ur vårt bås på DH, bl.a. en projektor. Dom drar sig inte för att trava in och sno saker.
//Andreas
1 Guest(s)