Dessa jäkla småtjyvar..|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dessa jäkla småtjyvar..
csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
sp_UserOfflineSmall Offline
1060025
July 17, 2006 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: aa gotta love Norrland.. Eller specielt Kiruna. Jag låser aldrig cykeln eller något.. Och har heller aldrig blivit av med något heller. Tur ? kanske

Gör det i umeå om du vågar...

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1060028
July 17, 2006 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Bjornstrom]aa gotta love Norrland.. Eller specielt Kiruna. Jag låser aldrig cykeln eller något.. Och har heller aldrig blivit av med något heller. Tur ? kanske

Gör det i umeå om du vågar...

Är väl typ samma i Luleå också hehe ;P .. Men Kiruna har vart rätt beskonat från våld, stölder etc. vad jag vet.. Står nästan aldrig något i tidningen om något sådant... Vilket är jädrans skönt

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1060136
July 17, 2006 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med Coore där på denna punkten.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1060146
July 17, 2006 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är trist när det letar sig till de små samhällena som varit förskonade innan 👿

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
1060152
July 17, 2006 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår inte riktigt varför man inte kan låta bli andras saker, helt sjukt. Själv så har jag skippat cykeln helt och hållet, trivs bättre med att gå, på campus i växjö är det inte så långt någonstans och ska man in till stan så är det bara att pinna på en stund eller ta bussen.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1060153
July 17, 2006 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Min gamla passat av 1983 års modell (R.I.P) som hade mer rost än plåt skulle de tvunget in i. Så de slog in rutan. Vad fan tror de man ska hitta i en sådan bil? j**la pundare.
Polarens Golf av 1984 års modell (R.I.P) med ungefär samma mängd rost blev stulen två gånger.

Så gamla grejer är ingen trygghet, iaf inte här.

Njäe, det är sant. Måste vara det att häromkring har ghettoungarna ingen aning om hur en moped med växlar funkar, så de låter den stå kvar. Eller nånting liknande.

Hände en liknande grej i min farsas Volvo 240 för en sisodär 8-10 år sen, det var en ~84'a, den var inte vacker alls, men likväl bröt de sig in i den... Och snodde ett paket cigg.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1060160
July 17, 2006 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har tappat all respekt och tro på människorasen och börjar t.om tvivla på att skaffa barn nångång i framtiden för allt är så sjukt i världen.

Undrar om jag får leva den dagen världen går under av alla idioter för då kan jag säga "Skyll er själva dumma nedrans (j**la) idioter.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1060166
July 17, 2006 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det någon som tar min cykel så tar jag bara någon annans cykel och cyklar snällt vidare.. exempel: jag cyklar till en fest, festar hela natten lång, på vägen hem är min cykel borta så jag tar helt enkelt första bästa cykel i min närhet och cyklar hem på den..
Lite som en ond cirkel detta..
Sen kan man se det från den ljusa sidan, blir din cykel snodd behöver du inte längre oroa dig om att någon snor den.. 🙂

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1060170
July 17, 2006 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Är det någon som tar min cykel så tar jag bara någon annans cykel och cyklar snällt vidare.. exempel: jag cyklar till en fest, festar hela natten lång, på vägen hem är min cykel borta så jag tar helt enkelt första bästa cykel i min närhet och cyklar hem på den..
Sen kan man se det från den ljusa sidan, blir din cykel snodd behöver du inte längre oroa dig om att någon snor den.. 🙂

Samma argument som detta.

Jag blev misshandlad, nersparkad! Nu går jag och slår ner första bästa personen jag ser.

Snorch
Member
Medlem
1060172
July 17, 2006 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Snorch]Är det någon som tar min cykel så tar jag bara någon annans cykel och cyklar snällt vidare.. exempel: jag cyklar till en fest, festar hela natten lång, på vägen hem är min cykel borta så jag tar helt enkelt första bästa cykel i min närhet och cyklar hem på den..

Jag blev misshandlad, nersparkad! Nu går jag och slår ner första bästa personen jag ser.

Okej kan väl ekränna att jag inte var så seriös. 😉
Däremot vet jag folk som gör på detta vis, fast utan att få sin egen cykel snodd. De "lånar" alltså första bästa cykel när de är på väg hem eller liknande.. lite små irriterande..

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1060173
July 17, 2006 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=Lodisen][quote=Snorch]Är det någon som tar min cykel så tar jag bara någon annans cykel och cyklar snällt vidare.. exempel: jag cyklar till en fest, festar hela natten lång, på vägen hem är min cykel borta så jag tar helt enkelt första bästa cykel i min närhet och cyklar hem på den..

Däremot vet jag folk som gör på detta vis, fast utan att få sin egen cykel snodd. De "lånar" alltså första bästa cykel när de är på väg hem eller liknande.. lite små irriterande..

Så nu kan du inte stå för vad du säger heller? 😀 En riktig värsting.

Snorch
Member
Medlem
1060174
July 17, 2006 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Snorch][quote=Lodisen][quote=Snorch]Är det någon som tar min cykel så tar jag bara någon annans cykel och cyklar snällt vidare.. exempel: jag cyklar till en fest, festar hela natten lång, på vägen hem är min cykel borta så jag tar helt enkelt första bästa cykel i min närhet och cyklar hem på den..

Så nu kan du inte stå för vad du säger heller? 😀 En riktig värsting.

🙄 ?
Inte så seriös, skämtade, ljög, alltså snor inte cyklar och gillar inte folk som gör det heller.. 😉

AnonymousKiller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 460
1060398
July 18, 2006 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det sjuka är nog att tjuvarna kan rättfärdiga det tillräckligt för att de ska stjäla sakerna också.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1060749
July 19, 2006 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Snorungar på DH snodde min väska med lite saker i. Moralen är låg idag vad det verkar... //Andreas

Har man inte jobb eller utbildning är kanske det enda utvägen. Tråkigt men sant. Men att de gör det på DH verkar skumt, löst folk i gäng tro?

/Dani

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1060760
July 19, 2006 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Delph1]Snorungar på DH snodde min väska med lite saker i. Moralen är låg idag vad det verkar... //Andreas

Har man inte jobb eller utbildning är kanske det enda utvägen. Tråkigt men sant. Men att de gör det på DH verkar skumt, löst folk i gäng tro?

/Dani

Det är väl inget försvar? Sen om man har råd att åka till Dreamhack så kan man nog klarar sig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1060939
July 20, 2006 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Dani][quote=Delph1]Snorungar på DH snodde min väska med lite saker i. Moralen är låg idag vad det verkar... //Andreas

/Dani

Det är väl inget försvar? Sen om man har råd att åka till Dreamhack så kan man nog klarar sig.

Precis min tanke. En ryggsäck, ett headset till en W800, en gamepad och ett par RayBan är knappast något någon behöver för att kunna överleva heller...

//Andreas

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1061009
July 20, 2006 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Har man nåt gammalt skit så är det ingen som snor det... Rätt kul att se idioterna som snor allas eu-mopeder här i stan, jag kan ställa min rostiga Zündapp -77 vart jag vill olåst, ingen som rör den. Ingen som en slangar soppa från den.

Sen är det väl inte så kul att glida runt med nån gammal cykel heller, det förstår jag...

vettifasen om jag håller med.. har man en rishög till cyckel/moppe/bil vad det nu är så tar dom den/det bara för att jävlas.. usch jäkla folk man ska behöva betala skatt åt.. fy fasen.. inte mera än att man skulle villja gå bärsärkagång på varje idii man ser!! grrr!! hoppas du får tillbaka cykel/vingen iaf.. jäkla parasiter e vad dom är!
/arg som tusan!

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
1061017
July 20, 2006 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja världen har blivit riktigt hemsk. Kanske man borde flytta ut på någon liten ö dit alla främlingar betraktas som inkräktare. Nej jag pratar inte om Åland, för det är tillräckligt stort för att det skall finnas idioter som snor saker.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1061103
July 21, 2006 - 4:12 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Ja världen har blivit riktigt hemsk. Kanske man borde flytta ut på någon liten ö dit alla främlingar betraktas som inkräktare. Nej jag pratar inte om Åland, för det är tillräckligt stort för att det skall finnas idioter som snor saker.

Vi har några sådana öar utanför göteborg 🙂
Dock får man ju stå ut med att bli betraktad som inkräktare om man flyttar dit 😉

svensk nynazist wrote: Jag ska flytta till ett land där de inte tar in invandrare!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 219
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL