Dessa teckningar på mohammed|Page 13|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dessa teckningar på mohammed
PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
sp_UserOfflineSmall Offline
1016293
February 19, 2006 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: Senaste beviset på hur kärleksfulla dom är där nere i mellanöstern 😉

http://www.aftonbladet.se/vss/.....51,00.html

Där har vi några som behöver se på Cas0s film.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1016310
February 19, 2006 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Ang. rapporteringen i media. Ansvaret att framställa Islam som en bra religion kan inte läggas på media. I västvärlden rapporterar de saker som sker, inte vad som vore bra för att framställa t.ex. en religion i bättre dager. Ren propaganda existerar inte i de stora accepterade medierna.

Hrrm... Fox News...

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1016586
February 20, 2006 - 12:38 am
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=optimuz]Senaste beviset på hur kärleksfulla dom är där nere i mellanöstern 😉

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,780651,00.html

Nej tack, jag vet vad Islam handlar om 😉

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
1016587
February 20, 2006 - 12:41 am
sp_Permalink sp_Print

Har du tappat gnistan Skidan? Du har inte slängt ett hänglås på den här tråden än 🙁

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
1016606
February 20, 2006 - 2:38 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Gud och Jesus satt och spelade TVspel.
Plötsligt knackar det på dörren, Jesus går och öppnar, och där står Allah.
Jesus vänder sig om och ropar "Ey farsan, har du beställt kebab?!"

CoLiC wrote: Blah blah woof woof? Kommer ni nån vart?

CoLiC wrote: Har du tappat gnistan Skidan? Du har inte slängt ett hänglås på den här tråden än 🙁

Fortfarande i sandlådan va? Patetiskt (snarare sorgligt).

Lite citat från Imam Ali (3):

A wise man first thinks and then speaks, and a fool speaks and then thinks.

There is no greater wealth than wisdom, no greater poverty than ignorance, no greater heritage than culture and no greater helpmate than consultation.

An uneducated man or a savage will always overdo a thing or neglect to do it properly.

People often hate those things which they do not know or cannot understand.

A man can be values through his sayings.

There are many educated people who have ruined their future on account of their ignorance of religion. Their knowledge did not prove of any avail to them.

A fool's mind is at the mercy of his tongue and a wise man's tongue is under the control of his mind.

Remember that there are three kinds of people, one kind is of those learned people who are highly versed in the ethics of truth and philosophy of religion, second is the kind of those who are acquiring the above knowledge, and the third is that class of people who are uneducated. They follow every pretender and accept every slogan, they have neither acquired any knowledge nor have they secured the support of firm and rational convictions.

The wiser a man is, the less talkative he will be.

Till sist så har vi så klart: "Dont argue with idiots, they drag you down to there level and beat you with experience"

PaiN
Member
Medlem
1016657
February 20, 2006 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

optimuz, nu var det inte dig jag menade med "några", utan de som beställt morden på tecknarna. Men det är bra att du vet vad islam är. 🙂

Cas0 wrote: "Dont argue with idiots, they drag you down to there level and beat you with experience"

Så kan man också säga när man har slut på vettiga argument. Men okej, jag låter väl dig vara och önskar dig lycka till på din låga nivå, så kanske vi syns om några år.

cool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 350
1016765
February 20, 2006 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: optimuz, nu var det inte dig jag menade med "några", utan de som beställt morden på tecknarna. Men det är bra att du vet vad islam är. 🙂

[quote=Cas0]"Dont argue with idiots, they drag you down to there level and beat you with experience"

Så kan man också säga när man har slut på vettiga argument. Men okej, jag låter väl dig vara och önskar dig lycka till på din låga nivå, så kanske vi syns om några år.

Som jag ser det från första inlägget du skrivit i tråden så har det inte funnits något vettigt. Din "hata-islam och hålla för öronen" stil ser man i dina ironiska inlägg. Istället för att ta till personliga angrepp som du gjort ovan så ta gärna och läs igenom trådens inlägg, sedan debattera emot (men det är kanske du som inte har tillräckligt och komma med). Allt du skrivit har besvarat i åtal inlägg, på ett sätt eller annat. Sen ser jag lite diskriminering i dina inlägg, sånna kan vi leva utan tack.

Gällande flashfilmen så är den egentligen tillägnad ignoranta människor. Så den lär säkert passa dig, optimuz och idioterna som utfärdar pris för mord.

PaiN wrote: [quote=Öwall]Tycker du ärligt att en bild på muhammed med en bomb som turban är en åsikt som bör skyddas av lagen? Vad är det för åsikt isåfall?

Det är en tecknad bild. That's all!

Nej det är inte en "tecknad bild thats all". Det är diskriminering, förnedring, kränkning och förolämpning.

Undrar om du skulle reagerat på samma sätt (dvs sagt att det bara en bild) ifall det handlade om dig. Jag tror knappast det, men om du skulle gjort de så tycker jag synd om dig, du har ingen stolthet.

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
1016849
February 20, 2006 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Några frågor/funderingar:
Varför är Islam så hårt drabbade av militanta extremister?
Som jag ser det kan det bara bero på 3 saker:
1. De är hårt drabbade av krig, svält och nöd
2. Traditioner
3. Deras religion "godkänner" det.

Vad görs åt Imamer som vill provocera fram våld?
Finns det nåt sätt de kan bli av med sin titel?
Jag menar att om en präst inom Svenska Kyrkan hade betett sig så, så hade han inte varit präst länge till.
exempel: http://www.gp.se/gp/jsp/Crossl.....8;a=256063

Känner sig muslimer i allmänhet förföljda i Sverige?
Jag tycker vi ska ha religionsfrihet i Sverige, sen spelar det ingen roll om man är jehovas vittne eller muslim, känner man trygghet av att utöva sin religion så ska man få göra det, men det får aldrig gå ut över någon annan människa.

I bibeln förbjuder man också avbildningar av gud, men jag har aldrig hört att någon blivit hotad eller mördad p.g.a. att man gjort nidbilder av gud, vad beror det på? Tar muslimer mycket allvarligare på sin religion än kristna? Läser en muslim koranen mer ordagrant än en kristen gör med bibeln?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1016903
February 21, 2006 - 7:15 am
sp_Permalink sp_Print

De där galna imamerna har dessutom satt ett pris på tecknarens huvud.
Över 8 miljoner betalas till den som mördar honom.

PaiN
Member
Medlem
1016926
February 21, 2006 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

cool, you got me! Inte för att du träffade ett enda skott med dina personangrepp, men det värsta jag vet är när folk projicerar, så på så sätt fick du mig.

Vad är det som gör dig så upplyst? Är det så mycket bättre att helt okritiskt bara älska islam, hålla för öronen och sätta upp skygglapparna?
Med det godkänner jag inte din vridna bild av mig; "hata islam och hålla för öronen", jag är bara kritisk och lyhörd.

Jag har inte fått många vettiga svar på mina frågor, allt jag fått är lösa citat och predikningar. Inga egna tankar och svar.

Jaha, jag får be om ursäkt om någon känner sig diskriminerad av mig, men jag har faktiskt inte postat några bilder... (ironi is my way of life, don't discriminate me)
Du som ser så klart, där jag är i dimma - vad har jag skrivit som diskriminerar någon? Att jag är för press-, yttrande- och åsiktsfrihet? Det är väl iofs ett direkt hot mot vissa tankesätt...

Några av tusentals, varför har just dessa bilder blåsts upp? Är det för att Danmark är allierade med USA? Eller är det någon särskilt förnedrande med att den fanns i danska tidningar som jag missar?

Jag kan utan några som helst problem säga att jag aldrig(!) skulle ta till våld för en bild p.g.a. min stolthet i att vara en civiliserad människa. Grottmänniskomentaliteten fungerar inte i dagens moderna samhälle, här stämmer vi varandra!

Ska jag se det som ett hån mot mig att du, i ditt inlägg, använder ironi och personangrepp. Jag tror inte det, du röjer bara ditt sanna jag.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
1016934
February 21, 2006 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Grabbar, ta och slappna av ett par hekto nu.

Diskutera det som står i topic och inget annat. Och personangrepp kan ni bara glömma, då kommer fetinglåset och varningarna fram, och det vet ni mycket väl.

Ska ni snacka massa gojja får ni göra det i PM.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1016938
February 21, 2006 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Kan någon på allvar säga att de demostrationer (och det våldsutövande) som pågår nu fortfarande handlar om Muhammedbilderna?

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1016952
February 21, 2006 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: [quote=PaiN][quote=optimuz]Senaste beviset på hur kärleksfulla dom är där nere i mellanöstern 😉

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,780651,00.html

Nej tack, jag vet vad Islam handlar om 😉

En polares farsa är imam. Han vet inte själv till 100% vad islam handlar om efter 50års predikan.
Han har inga problem med att hans son inte är muslim.
Så du vet vad islam handlar om?

Ratien
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
1016954
February 21, 2006 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

min gissning är att ingen vet vad islam handlar om, eftersom alla tolkar islam på sitt eget sätt

dree
Member
Medlem
1016956
February 21, 2006 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ratien wrote: min gissning är att ingen vet vad islam handlar om, eftersom alla tolkar islam på sitt eget sätt

Japp tror så med.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1017003
February 21, 2006 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: "blabla"

Du ville verkligen missförstå mig där va? wink

Det jag menar är att jag vet att Islam egentligen inte handlar om terrorism och att det är inte det marjoriteten av alla muslimer sysslar med, men det verkar många i dagens samhälle tro.

Däremot tycker jag det är tråkigt att det tolereras (till viss del iaf) att massa muslimska extremister sysslar med terrorism. :bok:

dree
Member
Medlem
1017009
February 21, 2006 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

optimuz wrote: [quote=dree]"blabla"

Du ville verkligen missförstå mig där va? wink

Det jag menar är att jag vet att Islam egentligen inte handlar om terrorism och att det är inte det marjoriteten av alla muslimer sysslar med, men det verkar många i dagens samhälle tro.

Däremot tycker jag det är tråkigt att det tolereras (till viss del iaf) att massa muslimska extremister sysslar med terrorism. :bok:

Vi var nog inte så långt ifrån varanda ändå. 🙂

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
1017016
February 21, 2006 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: ag har inte fått många vettiga svar på mina frågor, allt jag fått är lösa citat och predikningar. Inga egna tankar och svar.

sida 1, inlägg 20, 25

Sida 4, inlägg 1,

Sida 5, inlägg 21,

Sida 8, inlägg 6

Många tankar och svar.

Du som ser så klart, där jag är i dimma - vad har jag skrivit som diskriminerar någon? Att jag är för press-, yttrande- och åsiktsfrihet? Det är väl iofs ett direkt hot mot vissa tankesätt...

Ett exempel är det där med att ge vapen till utbildade muslimer eller nåt sånt. Tydligen ironi och därmed diskriminering.

Du har inte förstått än va? Att det här handlar inte om press och yttrandefrihet?

Du nämner att det är ett hot mot vissa tankesätt, ingår islam där (eller du kanske menar muslimbefolkadeländer)? Om ja, varför? Bevis gärna tack.

Några av tusentals, varför har just dessa bilder blåsts upp? Är det för att Danmark är allierade med USA? Eller är det någon särskilt förnedrande med att den fanns i danska tidningar som jag missar?

Inlägg 25 sida 1 borde nog ge dig en liten bild. Sen finns det så klart andra orsaker (tex ljugande så kallade imamer).

Jag kan utan några som helst problem säga att jag aldrig(!) skulle ta till våld för en bild p.g.a. min stolthet i att vara en civiliserad människa.

Det handlar inte om hur du skulle reagerat. Det handlar om vad du skulle tyckt, vilket du sa de själv, du skulle stämmt. Vilket betyder att du var förolämpad, sårrad etc.

zubbe wrote: Några frågor/funderingar:
Varför är Islam så hårt drabbade av militanta extremister?
Som jag ser det kan det bara bero på 3 saker:
1. De är hårt drabbade av krig, svält och nöd
2. Traditioner
3. Deras religion "godkänner" det.

1. Yes detta är den största delen av det hela. Ett litet exempel är hamas. Existerar Isreal, så existerar hamas. Om isreal inte existerar så finns det ingen anledning för hamas att existera.

Nån gång så måste man förstå att hela det här handlar inte om religion, det handlar om att folk krigar för sina länder. Alltså man kan fråga sig varför ingen pratade om religionen i vietnam, under krigetiden. Men tar du tex irak, så pratar alla om muslimer.

2. En hel del traditioner så klart, mycket lever kvar från början av 1900 talet. Dvs upplösning av usmanska riket, occupation av de muslimbefolkade länderna etc.

3. Tyvär inte!

Vad görs åt Imamer som vill provocera fram våld?
Finns det nåt sätt de kan bli av med sin titel?

Det där är en svår fråga. Egentligen borde deras titel tas bort. Alltså att vara imam innebär bara att man har kunskap inom islam. Det är som att vara ingenjör. Jag kan bara prata om det jag står för, dvs shia-islam. Det är att människor aldrig följer vanliga imamer i mosker, utan här kommer allt uppifrån högre stolar. Ett par exempel är, Said Seestani, Said Fadlullah, Said Khamenei. Jag tror dock att samma sak gäller sunni-muslimer. Där order etc kommer direkt från saudiarabien eller egypten (de största skolorna ligger där).

Här har du lite hemsidor att kolla upp om du vill:
http://www.sistani.org
http://www.bayynat.org
http://www.khamenei.ir

Känner sig muslimer i allmänhet förföljda i Sverige?

nej tror inte det. Fast det kanske beror på från tid till tid haha.

I bibeln förbjuder man också avbildningar av gud, men jag har aldrig hört att någon blivit hotad eller mördad p.g.a. att man gjort nidbilder av gud,

Du har inte hört, men det har skett för en tid sedan.

DiDi wrote: Kan någon på allvar säga att de demostrationer (och det våldsutövande) som pågår nu fortfarande handlar om Muhammedbilderna?

De våldsamma demonstrationerna har aldrig handlat om bilderna. Det är bara en ursäkt man har för att kunna justifiera sitt handlande och sitt hat emot väst.

dree wrote: En polares farsa är imam. Han vet inte själv till 100% vad islam handlar om efter 50års predikan.

Så illa kan de inte vara :S, du kanske menar att han fortfarande inte har 100% kunskap om islam. Vilket är väldigt svårt att få.

Ratien wrote: min gissning är att ingen vet vad islam handlar om, eftersom alla tolkar islam på sitt eget sätt

njaa det är rätt på ett sätt och fel på ett annat. Det finns jätte många frågor inom islam som kan tolkas på olika sätt. Men det finns även grunder som inte går att ändra på.

Profeten muhammad (s) har sagt: Mitt ummah (muslimerna då) kommer delas up i 73 (kanske 72) sekter, endast en av dessa är den rätta.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
1017249
February 22, 2006 - 5:37 am
sp_Permalink sp_Print

I recite myself

"Blah Blah Woof Woof"

CasO, sluta, du gör dig dum.

*sprätter sand från sin sandlåda* om du vill se det så.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1017250
February 22, 2006 - 6:31 am
sp_Permalink sp_Print

Cas0 att du orkar, för många info12isar(läs info14) här förstår du, ingen ide att snacka med dem 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 109
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL