Dessa teckningar på mohammed|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dessa teckningar på mohammed
elduderino
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
sp_UserOfflineSmall Offline
1012229
February 7, 2006 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

vet inte riktigt hur starka bilder man får posta här men här är några

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
1012234
February 7, 2006 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: ...

Ber om ursäkt då jag råkade blanda ihop dig med Calgar. Kortslutning i synapserna. My bad.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1012240
February 7, 2006 - 1:47 am
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: [quote=csm101][quote=Polekatt]

Alla muslimer är inte terrorister/extremister men alla terrorister/extremister är muslimer.

Ursäkta mig?! BS på långa vägar, en majoritet av terorrister är muslimer men att alla skulle vara det är en grov förenkling!

Säger bara Oklahomabombaren som sprängde upp ett dagis bland annat. Eller krypskytten i Washington, eller sveriges egna lasermannen.

En terorrist är inte bara en som spränger upp saker, utan en som sprider skräck och terorr. Och det finns mnga sätt att göra det på, så var snäll och försök förstå hur jag menar.

självklart inte alla, men en stor stor majoritet, du kan inte komma ifrån det. det är vad jag menar.

och det är inte fakta utan bara en mening som får en att tänka lite även om den itne stämmer till 100%

Finländarna säger att 89% av alla svenskar är bögar, inte alla men bara 89%. Du kan inte komma ifrån att det faktiskt är lite sant? De flesta bögar är svenskar.

Detta är inte ren fakta.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1012242
February 7, 2006 - 1:53 am
sp_Permalink sp_Print

Skrattade rätt gott när de där extremisterna eldade sweichziska flaggan istället för danska.
http://www.crash.lshtm.ac.uk/I.....erland.gif sweichz
http://www.cc.utah.edu/~joseph.....h_flag.gif dansk

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1012264
February 7, 2006 - 9:25 am
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:

Finländarna säger att 89% av alla svenskar är bögar, inte alla men bara 89%. Du kan inte komma ifrån att det faktiskt är lite sant? De flesta bögar är svenskar.

Detta är inte ren fakta.

du förstog tydligen ingenting av vad jag menade.

det är inte ett gnutta sant därför är det ointressant, mitt påstående har rötter i fakta och därför gör det intressant, men meningen var inte att att påstå att det var helt sant utan bara få en att tänka lite

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
1012273
February 7, 2006 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: ... mitt påstående har rötter i fakta och därför gör det intressant, men meningen var inte att att påstå att det var helt sant utan bara få en att tänka lite

Så eftersom din fakta inte är sann, kanske vi kan säga att det är din åsikt då? wink
En rimligare formulering skulle kunna vara: "Alla muslimer är inte terrorister/extremister men många terrorister/extremister är muslimer." Och då undrar man vad det är du vill att vi ska tänka till på?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
1012281
February 7, 2006 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Hmmm, tor inte många av dessa Danmark-hatare vet någonting om Danmark. Tror inte ens de vet var landet ligger, de flesta har nog bara hakat på tåget för att några andra började bränna danska flaggor. Dessutom tycker jag det är konstigt att bilderna släpptes tidigt i höstas, men inte förrän nu börjar det ta eld på allvar...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1012287
February 7, 2006 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

Nu har tydligen bokförlaget Liber bestämt sig för att dra in en Religionslärobok (från 1993) som inehåller bilder (från medeltiden) som ska föreställa profeten Mohammed.

Nu undrar jag varför?

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
1012291
February 7, 2006 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=PaiN][quote=csm101]Sen angående han som ville ha ett gevär så är jag delvis sann, han resonerar ju på samma sätt som extremisterna. Extremisterna regareda epå karikatyrer och han reagarer på flaggbränning. säger inte att han nu kommer gå bärsärkjagång imorgon men hans tankesätt är inte allt för olik alla de upprörda människorna som känner sig kränkta.

...med den enda skillnaden att vissa är utrustade med mänskliga spärrar.

Du antar att han har den spärren ja, men vad är det som får dig att anta det då? Är det för att personen som sa så råkade bo i sverige eller?

För att hålla det på din nivå: Hur många ambassader brinner i Sverige?

För att han bor i sverige? Vad är det för rasist snack? Lägg ner det nu, din rasist!

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
1012309
February 7, 2006 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt mig helt rätt att publicera dessa Muhammed bilder.
Skall vi också respektera att de inte respekterar våra värderingar?
T.ex: Var det Van Goghs eget fel att han blev mördad eftersom han inte borde kränkt muslimer
genom att avslöja deras kvinnosyn? Ska vi strunta i att det sprids judefientlig propaganda i Moskéer?

När vi reser till deras länder får vi finna oss i att respektera deras seder!

Nedan en Googlesökning, är dock inte 100 på att bilderna nedan
publicerats, eftersom jag inte läser muslimska tidningar. wink
http://www.adl.org/Anti_semiti.....080702.asp
http://www.adl.org/Anti_semiti.....061802.asp
http://www.adl.org/Anti_semiti....._image.asp

Som någon skribent sa: "Hur många ggr visas det inte nidbilder av exempelvis Judar i Muslimska Tidningar?".

Helt okey enligt dem att publicera skämtteckningar om Bush, judar o.s.v.
Men inte får man publicera Muhammed bilder, för då blir det våldshandlingar

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1012326
February 7, 2006 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=csm101][quote=PaiN][quote=csm101]Sen angående han som ville ha ett gevär så är jag delvis sann, han resonerar ju på samma sätt som extremisterna. Extremisterna regareda epå karikatyrer och han reagarer på flaggbränning. säger inte att han nu kommer gå bärsärkjagång imorgon men hans tankesätt är inte allt för olik alla de upprörda människorna som känner sig kränkta.

...med den enda skillnaden att vissa är utrustade med mänskliga spärrar.

Du antar att han har den spärren ja, men vad är det som får dig att anta det då? Är det för att personen som sa så råkade bo i sverige eller?

För att hålla det på din nivå: Hur många ambassader brinner i Sverige?

För att han bor i sverige? Vad är det för rasist snack? Lägg ner det nu, din rasist!

Tack för att du håller dig på "min nivå". Det jag undrade var bara varför och varifrån du fått att just den personen som skrev det jag citerade här på forumet har sådana spärrar som du nämnde.

Vill du kalla mig för rasist så får du det, men då anser jag att du är lika mycket av en rasist du. Du antog att personen i fråga har sådana spärrar enbart på grund av att han/hon bor i sverige och således automaitkst förutsätts ha mänskliga spärrar. Hade du istället insett att alla människor har samma spärrar och det är ett fåtal som flippar ur så hade du inte sagt så om denne.
Hade 1,5 miljarder muslimer saknat mänskliga spärrar hade det märkts av betydligt tydligare, det är det jag ville få sagt. Men exakt, hur många ambassader brinner i Sverige? Inga. Hur många muslimer bor det i Sverige då? Vi kan ta i underkant och säga 300 000. Hade alla muslimer varit helt galna och psykotiska hade ni således haft bekymmer. Men det har ni inte.
Du får dra slutsatsen själv.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1012335
February 7, 2006 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

För att fortsätta ovanstående... Och hur många av de muslimerna är försvenskade?

Vad jag menar med det är att uppfostran i Sverige och uppfostran i Saudi-Arabien är annorlunda.

csm101
Member
Medlem
1012339
February 7, 2006 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: För att fortsätta ovanstående... Och hur många av de muslimerna är försvenskade?

Vad jag menar med det är att uppfostran i Sverige och uppfostran i Saudi-Arabien är annorlunda.

Jag håller definitivbt med dig om att samhället som en person växer upp i påverkar denne. Men det jag menar är att även om de bott i Sverige x antal år så är de fortfarande muslimer så löänge de inte konverterat till kristendomen, judendomen eller någon annan religion.

Men nu uppstår en liten Off Topic-fråga.
Hur kommer det sig att muslimerna i sverige är försvenskade i det här avseendet när det annars alltid brukar vara diskussioner om att muslimer (eller invandrare) inte anpassar sig till svenska samhället?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1012341
February 7, 2006 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: Enligt mig helt rätt att publicera dessa Muhammed bilder.
Skall vi också respektera att de inte respekterar våra värderingar?
T.ex: Var det Van Goghs eget fel att han blev mördad eftersom han inte borde kränkt muslimer
genom att avslöja deras kvinnosyn? Ska vi strunta i att det sprids judefientlig propaganda i Moskéer?

När vi reser till deras länder får vi finna oss i att respektera deras seder!

Nedan en Googlesökning, är dock inte 100 på att bilderna nedan
publicerats, eftersom jag inte läser muslimska tidningar. wink
http://www.adl.org/Anti_semiti.....080702.asp
http://www.adl.org/Anti_semiti.....061802.asp
http://www.adl.org/Anti_semiti....._image.asp

Som någon skribent sa: "Hur många ggr visas det inte nidbilder av exempelvis Judar i Muslimska Tidningar?".

Helt okey enligt dem att publicera skämtteckningar om Bush, judar o.s.v.
Men inte får man publicera Muhammed bilder, för då blir det våldshandlingar

Klaffar det inte för dig att det där är politiska satirer på en ledare som har blod på händerna. Muhammed är en profet, ingen politisk symbol.
Ska vi blunda för att det sprids anti-islamistisk propaganda i synagogorna?
Ja hur länge ska vi dalta fram och tebax med vilka som har rätt och fel?

Hade man gjort narr av ledarna eller imamerna hade ingen brytt sig. Nu har Danmark länge trampat på öma tår, så nu får de stå sitt kasst.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1012346
February 7, 2006 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Jag håller definitivbt med dig om att samhället som en person växer upp i påverkar denne. Men det jag menar är att även om de bott i Sverige x antal år så är de fortfarande muslimer så löänge de inte konverterat till kristendomen, judendomen eller någon annan religion.

Andra generationens invandrare som tillhör ISLAM är långt ifrån lika trogna. Hur många svenska flickor är dom inte med?

Det är väldigt ytlig relgion när det är andra generationens invandare ofta, man tillhör den för att man ska tillhöra den.

Men man sympatiserar inte med den på samma sätt. Och man förstår demokratin, tryckfriheten och liknande på ett helt annat sätt.

Är det inte ett problem tycker du när en till synes ändå ganska stor del personer som tillhör Islam håller på som de gör just nu?

Nu verkar det ju ha tagit en ny vända också,

http://www.aftonbladet.se/vss/.....58,00.html

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
1012371
February 7, 2006 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Gud och Jesus satt och spelade TVspel.
Plötsligt knackar det på dörren, Jesus går och öppnar, och där står Allah.
Jesus vänder sig om och ropar "Ey farsan, har du beställt kebab?!"

elduderino
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
1012381
February 7, 2006 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Klaffar det inte för dig att det där är politiska satirer på en ledare som har blod på händerna. Muhammed är en profet, ingen politisk symbol.
Ska vi blunda för att det sprids anti-islamistisk propaganda i synagogorna?
Ja hur länge ska vi dalta fram och tebax med vilka som har rätt och fel?

Hade man gjort narr av ledarna eller imamerna hade ingen brytt sig. Nu har Danmark länge trampat på öma tår, så nu får de stå sitt kasst.

En tidning är ingen muslim, därför har tidning all rätt i att publisera bilden. Om den är stötande eller inte är en annan sak men om man tycker att den är hemsk så skriv till redaktören eller anmäl den.

csm101
Member
Medlem
1012386
February 7, 2006 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=csm101]Jag håller definitivbt med dig om att samhället som en person växer upp i påverkar denne. Men det jag menar är att även om de bott i Sverige x antal år så är de fortfarande muslimer så löänge de inte konverterat till kristendomen, judendomen eller någon annan religion.

Andra generationens invandrare som tillhör ISLAM är långt ifrån lika trogna. Hur många svenska flickor är dom inte med?

Det är väldigt ytlig relgion när det är andra generationens invandare ofta, man tillhör den för att man ska tillhöra den.

Men man sympatiserar inte med den på samma sätt. Och man förstår demokratin, tryckfriheten och liknande på ett helt annat sätt.

Är det inte ett problem tycker du när en till synes ändå ganska stor del personer som tillhör Islam håller på som de gör just nu?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,774658,00.html

Jo, håller med om att andra generationens invandrare inte är lika trogna och "försvenskade", men du kan ju inte påstå att alla de 300 000 är andra generationens invandrare.

Colic--> Bra skämt med du glömde ett viktigt faktum; enligt Islam så är "er" Gud densamme som Allah 😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1012388
February 7, 2006 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=davidhellmyrs][quote=csm101]Jag håller definitivbt med dig om att samhället som en person växer upp i påverkar denne. Men det jag menar är att även om de bott i Sverige x antal år så är de fortfarande muslimer så löänge de inte konverterat till kristendomen, judendomen eller någon annan religion.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,774658,00.html

Jo, håller med om att andra generationens invandrare inte är lika trogna och "försvenskade", men du kan ju inte påstå att alla de 300 000 är andra generationens invandrare.

Colic--> Bra skämt med du glömde ett viktigt faktum; enligt Islam så är "er" Gud densamme som Allah 😉

Jo, men vi talar väl trots allt Svenska här och då är det en ren hänvisning till gudsbegreppt inom islam. Det är endast för arabisktalande som Allah betyder Gud.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
1012483
February 7, 2006 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Zeth wrote: T.ex: Var det Van Goghs eget fel att han blev mördad eftersom han inte borde kränkt muslimer genom att avslöja deras kvinnosyn?

Ville bara påpeka att det finns skillnad mellan att avslöja något sant och hitta på en lögn. Kom gärna med bevis annars.

davidhellmyrs wrote: Andra generationens invandrare som tillhör ISLAM är långt ifrån lika trogna. Hur många svenska flickor är dom inte med?

Det är roligt hur ni ständigt vinklar ett problem mot er fördel. Hade frågan varit vem som våldtar och är mest kriminell så skulle svaret direkt varit invandrare och muslimer. Vad spelar det för roll om de är med svenska flickor? Är det förbjudet enligt deras religion?

Callister wrote:
Jo, men vi talar väl trots allt Svenska här och då är det en ren hänvisning till gudsbegreppt inom islam. Det är endast för arabisktalande som Allah betyder Gud.

Men faktum kvarstår att det hela låter tekniskt fel, då även jesus är gud enligt kristendomen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 481
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL