Dessa teckningar på mohammed|Page 8|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dessa teckningar på mohammed
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1012613
February 8, 2006 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Blah blah woof woof? Kommer ni nån vart?

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1012619
February 8, 2006 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Mer skitsnack får man fan nästan leta efeter KorSpo!

Lär dig mer om en sak innan du skriver om det, läser du koranen ser du att grunden bygger på respekt gentemot varandra, inte våld.

Det gör Bibeln också och vad hände under medeltiden?

Bonden Achmed från Syrien kan inte läsa. Han får höra allt från sin präst och även då information om världen. Nu fick han höra att ett land har förklarat krig mot Islam genom att rita hatfulla bilder på den gode profeten. Han blir ursinnig och följer med de andra arbetslösa unga förbannade syrianerna till den byggnad som har den Danska flaggan på och bränner den, bygganaden alltså.

Jag föraktar inte människor av en viss sort, bara primitiva människor.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1012624
February 8, 2006 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=csm101]Mer skitsnack får man fan nästan leta efeter KorSpo!

Lär dig mer om en sak innan du skriver om det, läser du koranen ser du att grunden bygger på respekt gentemot varandra, inte våld.

Det gör Bibeln också och vad hände under medeltiden?

Bonden Achmed från Syrien kan inte läsa. Han får höra allt från sin präst och även då information om världen. Nu fick han höra att ett land har förklarat krig mot Islam genom att rita hatfulla bilder på den gode profeten. Han blir ursinnig och följer med de andra arbetslösa unga förbannade syrianerna till den byggnad som har den Danska flaggan på och bränner den, bygganaden alltså.

Jag föraktar inte människor av en viss sort, bara primitiva människor.

Det är fortfarande inte Syrianer som bor i Syrien, möjligtvis kan de kallas Araber eller Syrier..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
1012625
February 8, 2006 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Blah blah woof woof? Kommer ni nån vart?

Evighetsdiskussion som aldrig tar slut. Pk-troll & muslimer har spridit sig till forumen till & med. Dessutom så lär SV bli nya mellanöstern inom en snar framtid.
Ta ovanstående med en nypa salt, om du är ett troll

Helix
Member
Medlem
1012630
February 8, 2006 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det är fortfarande inte Syrianer som bor i Syrien, möjligtvis kan de kallas Araber eller Syrier..
wink

Bah, wikipedia säger att det är så :p Dock ska tydligen Syrianer vara kristna..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Syrianer

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1012636
February 8, 2006 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Mer skitsnack får man fan nästan leta efeter KorSpo!

Som vanligt på Nordichardware så blir man anklagad för saker helt utan grund :bgrin: Anyways så kommer jag alltid se muslimer som ett problem för vårt västerländska samhälle.

Första och sista gången jag besökte en moské i somras så fick jag prata med en Imam om terrordåden 11 September. Han fördömde inte dessa alls utan pratade endast om anledningarna att det hände. Han sa det inte rakt ut men jag kände att han tyckte det var helt rätt. Men jag är inte förvånad. Muslimer är ett direkt hot mot det svenska tankesättet om demokrati och människors lika värde.

Döda de otrogna
2:187 Döden dem varhelst I påträffen dem och driven dem ut från varje plats, från vilka de driva ut eder, ty frestelse är värre än dråp, men striden ej mot dem vid det fridlysta templet, med mindre de strida mot eder därstädes, och strida de mot eder, så döden dem! Sådan varder de otrognas lön

Slåss tills alla är muslimer
2:189 Striden mot dem, tills det ej finnes någon frestelse längre, utan all dyrkan ägnas Gud, men om de upphöra, så råda ej fiendeskap annat än mot de orättfärdiga.

Att dö i strid är bättre än värdslig rikedom
3:151 Och om I bliven dödade för Guds sak eller dön, så är sannerligen förlåtelse av Gud och barmhärtighet bättre än det som I hopsamlen.

Belöning för att slåss
4:76 Må alltså de, som vilja sälja det jordiska livet för det tillkommande, strida för Guds sak! Den, som strider för Guds sak och stupar eller segrar, skola vi giva stor lön.

Strid mot Satans anhängare!
4:78 De, som tro, strida för Guds sak, och de, som är otrogna, strida för Taguts sak; striden alltså mot Satans anhängare! Satans anslag äro förvisso vanmäktiga.

Utrota de otrogna till sista man
8:7 Än när Gud lovade eder den ena av de båda skarorna, att den skulle bliva eder, men Gud ville bekräfta sanningen med sina ord och utrota de otrogna till sista man

Finns typ 20 till citat att hämta men man vill ju inte spamma ner helt, nu ska jag lyssna på Nationalsången. Peace

Hittade några citat som passar ganska bra för Danmark

Strid mot de otrogna som häcklar islam, trots avtal
9:12 Men om de bryta sina eder efter avtalets ingående och häckla eder religion, så striden mot otrons ledare – för dem finnas förvisso inga eder – för den händelse de upphöra därmed

Terrorisera de besegrade för att avskräcka
8:59 Om du övervinner dem i kriget, så avskräck tillika med dem alla, som komma efter, för den händelse dessa månde låta förmana sig!

Gud tar ansvaret för dödandet
8:17 I haven ej heller dödat dem, utan det var Gud, som dödade dem; icke heller var det du, som slungade, när du slungade, utan det var Gud, som slungade, och detta för att han skulle pröva de rättrogna med ett ynnestbevis. Gud är förvisso den Hörande, den Vetande.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1012647
February 8, 2006 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Var hittade du dom här intressanta texterna?

Du anklagar ju ETT HELT FOLK EFTER VAD CA 5000 HAR GJORT!

Alltså du är fylld med för mycket hat av något sort mot just muslimer, du har en "känsel" som säger att msulimer är farliga men som inte alls har någon som helst grund, tänk om alla hade gått efter sin känsel.

Anledning för att ingen försöker hindra det som händer där nere är pga att det kommer bara trappas upp senare, hade du tyckt om att din ledare helt plötsligt bara sviker dig helt öppet och håller på dom som förlöjligar ditt folk?

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1012648
February 8, 2006 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

"Finns typ 20 till citat att hämta men man vill ju inte spamma ner helt, nu ska jag lyssna på Nationalsången."

FFS Hur mycket annat finns det inte som belyser respekt och kärlek gentemot andra då?

Orkar fan inte med skitsnacket här, ha en trevlig fortsättning

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1012650
February 8, 2006 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Citaten kommer från koranen.

Även om det är delar som handlar om kärlek och repsekt så försvinner inte styckena som rättfärdigar terror, krig och våld mot "otrogna" och deras länder.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1012654
February 8, 2006 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

hemska saker som skrivs.

rättfärdigar krig, och död.

det värsta jag läste fram tills nu var att man skulle ingå vänskap med fienden(icke troende) och föda massa barn tills man är fler än dom och därmed kan ta makten och införa muslimen som huvud religon..

kan inte citera exakt men det var så jag uppfattade det, dock så är koranen svår att tolka som alla andra religösa texter.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
1012687
February 8, 2006 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar hur många det krävs för att folk ska sluta säga att man generaliserar. 1 miljon? 100 miljoner? Det är ändå bara en liten del av muslimerna.

cybercola
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
1012820
February 8, 2006 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

skiter i vad ni säger, bäst för västvärlden vore att bara spränga dom från kartan så slipper vi den skiten, sen när alla är döa så bränner vi liken o jämnar deras äckliga kultur med marken.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1012835
February 8, 2006 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

😀 ^^
Ja skicka ner några dussin Stealth bombers.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1012839
February 8, 2006 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: skiter i vad ni säger, bäst för västvärlden vore att bara spränga dom från kartan så slipper vi den skiten, sen när alla är döa så bränner vi liken o jämnar deras äckliga kultur med marken.

3....2.....1....

räknar tills ditt utallande är raderat 🙂

cybercola
Medlem
1012841
February 8, 2006 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: [quote=cybercola]skiter i vad ni säger, bäst för västvärlden vore att bara spränga dom från kartan så slipper vi den skiten, sen när alla är döa så bränner vi liken o jämnar deras äckliga kultur med marken.

3....2.....1....

räknar tills ditt utallande är raderat 🙂

Ja jag vet. Det är allmänt känt att moderatorerna på detta forum inte har förståelse för den demokratiska rättigheten om yttrandefrihet, lite som muslimerna om danmarks finfina bilder!

I vilket fall har jag uttryckt min åsikt, gör vad du vill med den :blink:

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1012842
February 8, 2006 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

http://legofromdenmark.istheshit.net/

haha, rätt kul 🙂

edit: visst jag kanske inte tillför denna diskussion så mycket, men ett gott skratt förlänger livet. Kan vara bra med tanke på att det säkerligen lär bli fler terrordåd...

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
1012843
February 8, 2006 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: Ja jag vet. Det är allmänt känt att moderatorerna på detta forum inte har förståelse för den demokratiska rättigheten om yttrandefrihet, lite som muslimerna om danmarks finfina bilder!

3 dagar och du har redan hunnit skaffa dig en bild av vad som är "allmänt känt"? Imponerande..
Vore det sant som du säger hade den här tråden låsts för länge sen.

DarkStormZ: lol 🙂

cybercola
Medlem
1012846
February 8, 2006 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: [quote=cybercola]Ja jag vet. Det är allmänt känt att moderatorerna på detta forum inte har förståelse för den demokratiska rättigheten om yttrandefrihet, lite som muslimerna om danmarks finfina bilder!

3 dagar och du har redan hunnit skaffa dig en bild av vad som är "allmänt känt"? Imponerande..
Vore det sant som du säger hade den här tråden låsts för länge sen.

jag har funnits på forumet tidigare.

Helix
Member
Medlem
1012856
February 9, 2006 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote:
Ja jag vet. Det är allmänt känt att moderatorerna på detta forum inte har förståelse för den demokratiska rättigheten om yttrandefrihet, lite som muslimerna om danmarks finfina bilder!

Jag har för mig att det här är ett privat forum och då får de bestämma rätt mycket. Yttrandefrihet betyder att man kan gå runt och säga vad man vill men man måste inte..

Kan dock hålla med om att man borde få säga vad man vill, man får skylla sig själv för konsekvenserna. Hets mot folkgrupp inskränker dessutom på total frihet.

cybercola
Medlem
1012857
February 9, 2006 - 12:53 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=cybercola] Ja jag vet. Det är allmänt känt att moderatorerna på detta forum inte har förståelse för den demokratiska rättigheten om yttrandefrihet, lite som muslimerna om danmarks finfina bilder!

Jag har för mig att det här är ett privat forum och då får de bestämma rätt mycket. Yttrandefrihet betyder att man kan gå runt och säga vad man vill men man måste inte..

Kan dock hålla med om att man borde få säga vad man vill, man får skylla sig själv för konsekvenserna. Hets mot folkgrupp inskränker dessutom på total frihet.

w/e, HMF är den mest löjliga lagen i sverige förövrigt.. innehåller inte ens svenskar vilket är en minoritet i dagens sverige.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 146
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL