Dessa teckningar på mohammed|Page 9|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dessa teckningar på mohammed
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
1012863
February 9, 2006 - 2:01 am
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: skiter i vad ni säger, bäst för västvärlden vore att bara spränga dom från kartan så slipper vi den skiten, sen när alla är döa så bränner vi liken o jämnar deras äckliga kultur med marken.

Ja jäklar...vilket makalöst uttalande av en taliban. 😉

skiroy
Member
Medlem
1012864
February 9, 2006 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: Ja jag vet. Det är allmänt känt att moderatorerna på detta forum inte har förståelse för den demokratiska rättigheten om yttrandefrihet, lite som muslimerna om danmarks finfina bilder!

I vilket fall har jag uttryckt min åsikt, gör vad du vill med den :blink:

Ja oj oj...det är också allmänt känt att vi moderatorer är diktatorer helt utan förståelse som har vett att peta bort folk som långt ifrån följer reglerna vi har satt i forumet.
Vi har förståelse och vi försöker hålla allmänt så pass öppet vi kan men vissa tomtar förstår dessvärre långt i från alltid ett och annat i fråga om att hålla sig inom vad reglerna föreskriver. 🙂
Jag är tämligen säker på att vi har många medlemmar som helt och hållet förstår vad jag menar.

Du är roande... ett mycket roande litet troll. 😀

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
1013004
February 9, 2006 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: innehåller inte ens svenskar vilket är en minoritet i dagens sverige.

Haha. 😀 Verklighetsupfattningen på topp...

Nä, jag skriver inte mer. Ska inte mata trollet. 😛

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1013024
February 9, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

DarkStormZ wrote: http://legofromdenmark.istheshit.net/

haha, rätt kul 🙂

edit: visst jag kanske inte tillför denna diskussion så mycket, men ett gott skratt förlänger livet. Kan vara bra med tanke på att det säkerligen lär bli fler terrordåd...

Hehe, jo den gav mig ett garv. 😀

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
1013137
February 9, 2006 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=csm101]Mer skitsnack får man fan nästan leta efeter KorSpo!

Lär dig mer om en sak innan du skriver om det, läser du koranen ser du att grunden bygger på respekt gentemot varandra, inte våld.

Som vanligt på Nordichardware så blir man anklagad för saker helt utan grund :bgrin: Anyways så kommer jag alltid se muslimer som ett problem för vårt västerländska samhälle.

Här kommer jag då med lite bevis på att du inte är så påläst mr "klippa och klistra in". Man blir lite ledsen när man ser att vissa här inne jobbar i princip på samma sätt som terrorister gör. Vad jag menar exakt är att ni använder samma metoder. Det är dock synd att du aldrig kommer acceptera något som du inte vet något om egentligen. Man kan fråga sig dock, om islam är så dåligt, varför har den blivit så stor?

Nu kommer jag svara på vartenda vers du angett, men jag vill gärna ha länk på vart du hittat dessa. Då jag knappast tror att du öppnat koranen för hand och granskat dessa.

En viktig sak jag vill påpeka innan jag går vidare är att jag inte gillar när folk plockar stycken ur sina sammanhang. Som du gjort nedan. Man får absolut ingen ide om vad det handlar om. Nedan får du ett exempel på varför.

EX: "Jag tycker alla rånare borde avrättas. Ne det tyckar jag inte egentligen, fast jag tycker de borde få ett hårt straff."

Det blir väldigt kul om du citerar mig hela vägen till: "Jag tycker alla rånare borde avrättas.". Vilket du tydligen gör nedan, varför? Jo för att använda detta till din fördel.

Nu går jag vidare till verserna. Glömde säga en sak till, det var väldigt smart att lägga in dessa verser. För att du vet att de flesta kommer aldrig kolla up de ändå. Utan man kommer direkt acceptera dessa och lägga de till sin "jag hatar islam" uppfattning.

Döda de otrogna
2:187 Döden dem varhelst I påträffen dem och driven dem ut från varje plats, från vilka de driva ut eder, ty frestelse är värre än dråp, men striden ej mot dem vid det fridlysta templet, med mindre de strida mot eder därstädes, och strida de mot eder, så döden dem! Sådan varder de otrognas lön

Versen finns ej/fel vers nr/påhittad vers

Slåss tills alla är muslimer
2:189 Striden mot dem, tills det ej finnes någon frestelse längre, utan all dyrkan ägnas Gud, men om de upphöra, så råda ej fiendeskap annat än mot de orättfärdiga.

Att dö i strid är bättre än värdslig rikedom
3:151 Och om I bliven dödade för Guds sak eller dön, så är sannerligen förlåtelse av Gud och barmhärtighet bättre än det som I hopsamlen.

Belöning för att slåss
4:76 Må alltså de, som vilja sälja det jordiska livet för det tillkommande, strida för Guds sak! Den, som strider för Guds sak och stupar eller segrar, skola vi giva stor lön.

Strid mot Satans anhängare!
4:78 De, som tro, strida för Guds sak, och de, som är otrogna, strida för Taguts sak; striden alltså mot Satans anhängare! Satans anslag äro förvisso vanmäktiga.

Utrota de otrogna till sista man
8:7 Än när Gud lovade eder den ena av de båda skarorna, att den skulle bliva eder, men Gud ville bekräfta sanningen med sina ord och utrota de otrogna till sista man

Finns typ 20 till citat att hämta men man vill ju inte spamma ner helt, nu ska jag lyssna på Nationalsången. Peace

Hittade några citat som passar ganska bra för Danmark

Spamma gärna med fler, jag blir mer än glad att kolla up dessa och förklara dem.

Strid mot de otrogna som häcklar islam, trots avtal
9:12 Men om de bryta sina eder efter avtalets ingående och häckla eder religion, så striden mot otrons ledare – för dem finnas förvisso inga eder – för den händelse de upphöra därmed

Detta handlar om en händelse som skede ca 1400 år sedan. Där muslimerna hade ett avtal med ett visst folk. Tydligen ville dessa annat och därmed bröt de avtalet. Detta ledde vidare till krig.

lite på versen på engelska:
[Yusufali 9:12] But if they violate their oaths after their covenant, and taunt you for your Faith,- fight ye the chiefs of Unfaith: for their oaths are nothing to them: that thus they may be restrained.
[Pooya/Ali Commentary 9:12]
The idolaters not only broke their pledge after giving their word but also reviled Allah's religion. Against such specimens of faithlessness (leaders of infidelity) fighting has been enjoined.
According to the Holy Prophet, a-immatal kufr (leaders of infidelity) are also those who opposed and fought against the divinely commissioned Imams of the Ahl ul Bayt.
The Holy Prophet said:
"O Ali you will fight against three types of apostates-nakithin (oath-breakers), qasitin (wrongdoers), and marigin (strayed ones)."
Ali ibn abi Talib had recited this verse at the battle of Jamal and quoted the above noted prophecy of the Holy Prophet.

Terrorisera de besegrade för att avskräcka
8:59 Om du övervinner dem i kriget, så avskräck tillika med dem alla, som komma efter, för den händelse dessa månde låta förmana sig!

Gud tar ansvaret för dödandet
8:17 I haven ej heller dödat dem, utan det var Gud, som dödade dem; icke heller var det du, som slungade, när du slungade, utan det var Gud, som slungade, och detta för att han skulle pröva de rättrogna med ett ynnestbevis. Gud är förvisso den Hörande, den Vetande.

Här handlar det inte om att gud tar ansvar för dödandet. Utan att gud hjälper muslimerna att besegra sina krig. Vad är det för krig? Jo försvarkrig som tog plats 1400 år sedan.

lite på versen på engelska:
Yusufali 8:17] It is not ye who slew them; it was Allah: when thou threwest (a handful of dust), it was not thy act, but Allah's: in order that He might test the Believers by a gracious trial from Himself: for Allah is He Who heareth and knoweth (all things).
[Pooya/Ali Commentary 8:17]
This verse clearly states that it was (the hand of) Allah who in fact always destroyed the enemies of Allah and his prophet in the battles the Holy Prophet fought. The unexpected victory over the enemy was a gift of Allah. Although Allah takes for Himself the full credit for the defeat of the enemy but does not exclude the agency of His loyal and faithful agents whose every action is ascribed to Allah Himself. The throwing of the dust by the Holy Prophet was a reaction to His will. It is a historical fact that in all the battles it was Ali, known as yadullah (hand of Allah), who always played the decisive role in inflicting crushing defeat on the enemy-Badr, Uhad, Khandaq, Khaybar, Hunayn etcetera. Those companions of the Holy Prophet who became the "heroes of Islam" after him had nothing to do with the victories the Holy Prophet won for the glory of Islam. Through the agency of His chosen representatives He rendered the crafty plans of the infidels ineffective.

Så det var allt för denna gång. Ange gärna källa nästa gång du "klipper och klistrar in". Vill du kolla up och få förklaring på verser så gör de nedan:
http://al-islam.org/quran/

Klicka då in ruta 3 (abdullah) och ruta 5 (pooya). Så du får verserna på engelska samtidigt en förklaring till vad de handlar om.

EDIT: redigerat för att slippa missförstånd.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1013222
February 9, 2006 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett litet påpekande bara... Om inte verserna gäller idag? Varför tas de inte bort då?

Samma gäller för bibeln och alla andra "heliga" böcker...

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1013232
February 9, 2006 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

vill också fråga en sak.

är inte allt som står i koranen/biblen gällande ?

om det inte är som du säger gällande idag, då kan man ju välja och braka på vad som gäller och inte gäller..

jag tycker står det i boken så står det, du kan ju inte gå in och ändra till ditt tycke att "nee det där hände ju för 1400 år sedan och är ett försvarskrig, så det gäller inte"

att man ändrar i en skrift för att få den mer modern är ju att lura sig själv, man tror ju på sin tro och hur den var 2000 år sedan lr nu hur långt tillbaka den sträcker sig, och borde således endast bry sig om vad som skrevs då och inte vad som skrivs idag.

det är så jag ser det, men sen kanske dom som ändrar i boken tycka sig har uppenbarelser och insikt och bör därför skriva ner dessa, då varför kan dom inte få det idag som alla andra som skrev koranen/biblen fick.

har en sak till att säga mest till alla religoner, kan inte folk få uppenbarelser nu ? och varför skriver vi inte en egen bok ?

Ratien
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
1013238
February 9, 2006 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

har funderat länge på att läsa koranen, nu tänker jag fan gör det, för att se vad som står

jag föreslår att ni alla gör det samma innan ni tar/förklarar citat från den

Caso
Member
Medlem
1013270
February 10, 2006 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Ett litet påpekande bara... Om inte verserna gäller idag? Varför tas de inte bort då?

Koranen skall och går inte att ändra på. Hur du än vrider och vänder på det. Nu måste jag förtydliga en sak som ni har missuppfattar.

Vad jag menade att verserna inte gäller idag. Vad jag menade var inte att dessa inte tillhör koranen längre eller något sådant. Jag menade att man inte kan använda dessa verser för att justifera ett krig eller något liknande idag. Utan dessa verser handlar om en historisk händelse. De har en historisk symbol. Jag vill dock påpeka/förtydliga är att för muslimer är koranen inte något historiskt som bara finns där. Koranen är något som fungerar vid alla tider.

Jag kommenterade på de flesta verserna med: "Versen finns ej/fel vers nr/påhittad vers". Detta betyder att versen skriven här överensstämmer inte med versen i koranen (dvs inte samma text). Versen kan finnas, men då måste jag ha rätt nummer på versen för att kunna förklara vad den handlar om etc.

Polekatt wrote: vill också fråga en sak.

Yes

om det inte är som du säger gällande idag, då kan man ju välja och braka på vad som gäller och inte gäller..
jag tycker står det i boken så står det, du kan ju inte gå in och ändra till ditt tycke att "nee det där hände ju för 1400 år sedan och är ett försvarskrig, så det gäller inte"

läs ovan. Versen gäller som den är. Du kan dock inte använda den för en situation idag för att justifiera dina mål etc. Det gäller dock olika för olika verser. En terroristjävel kan lätt ta till sig en vers som tex lyder: "och döda alla kuffar". Men har han läst vad som står innan? Efter? innebörden av versen? Vad den handlar om? etc etc

att man ändrar i en skrift för att få den mer modern är ju att lura sig själv, man tror ju på sin tro och hur den var 2000 år sedan lr nu hur långt tillbaka den sträcker sig, och borde således endast bry sig om vad som skrevs då och inte vad som skrivs idag.

Koranen har inte ändrats sedan den skrevs. Den får inte ändras, heller kommer den inte att ändras. Du har rätt på den sista biten du skrev.

det är så jag ser det, men sen kanske dom som ändrar i boken tycka sig har uppenbarelser och insikt och bör därför skriva ner dessa, då varför kan dom inte få det idag som alla andra som skrev koranen/biblen fick.

Vanliga människor kan inte få uppenbarelser enligt islam. Enbart profeter och heliga människor av hög rank. Även om det dyker up en profet (enligt islam så är det slut på profettiderna dock) så har profeten ingen rättighet att ändra i koranen. Biblen och Koranen har dock två skilda historier på sättet de skrevs.

Bibeln är skriven av människor som fått uppenbarelse av gud. Koranen skrevs genom att profeten Muhammad (3) fick direkt kontakt med ängeln gibrael.

Ratien wrote:

har funderat länge på att läsa koranen, nu tänker jag fan gör det, för att se vad som står

Jag rekommenderar att du i första hand tar och läser lite religionshistoria. Är du intresserad av koranen får du nog ta och läsa lite om islam.

skiroy
Member
Medlem
1013295
February 10, 2006 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: [quote=DiDi]Ett litet påpekande bara... Om inte verserna gäller idag? Varför tas de inte bort då?

Koranen skall och går inte att ändra på. Hur du än vrider och vänder på det. Nu måste jag förtydliga en sak som ni har missuppfattar.

Vad jag menade att verserna inte gäller idag. Vad jag menade var inte att dessa inte tillhör koranen längre eller något sådant. Jag menade att man inte kan använda dessa verser för att justifera ett krig eller något liknande idag. Utan dessa verser handlar om en historisk händelse. De har en historisk symbol. Jag vill dock påpeka/förtydliga är att för muslimer är koranen inte något historiskt som bara finns där. Koranen är något som fungerar vid alla tider.

Jag kommenterade på de flesta verserna med: "Versen finns ej/fel vers nr/påhittad vers". Detta betyder att versen skriven här överensstämmer inte med versen i koranen (dvs inte samma text). Versen kan finnas, men då måste jag ha rätt nummer på versen för att kunna förklara vad den handlar om etc.

Polekatt wrote: vill också fråga en sak.

Yes

läs ovan. Versen gäller som den är. Du kan dock inte använda den för en situation idag för att justifiera dina mål etc. Det gäller dock olika för olika verser. En terroristjävel kan lätt ta till sig en vers som tex lyder: "och döda alla kuffar". Men har han läst vad som står innan? Efter? innebörden av versen? Vad den handlar om? etc etc

Koranen har inte ändrats sedan den skrevs. Den får inte ändras, heller kommer den inte att ändras. Du har rätt på den sista biten du skrev.

Vanliga människor kan inte få uppenbarelser enligt islam. Enbart profeter och heliga människor av hög rank. Även om det dyker up en profet (enligt islam så är det slut på profettiderna dock) så har profeten ingen rättighet att ändra i koranen. Biblen och Koranen har dock två skilda historier på sättet de skrevs.

Bibeln är skriven av människor som fått uppenbarelse av gud. Koranen skrevs genom att profeten Muhammad (3) fick direkt kontakt med ängeln gibrael.

Ratien wrote:

Jag rekommenderar att du i första hand tar och läser lite religionshistoria. Är du intresserad av koranen får du nog ta och läsa lite om islam.

Koranen behöver onekligen uppdateras en hel del gällande dagens moderna värld.
Bibel...."nya testamentet" kan vi väl ändå ta en viss jämförelse mot...eller vad säger du ?
Är inte koranen en smula extremt konservativt och alltför nervärderande mot allt annat som inte är skrivet i koranen ?
Är det inte så att allt som _inte_ står i koranen är helt och hållet maximalt täckande mot det moderna samhället? Om inte....ja då behövs det updateras. Vi ska väl ändå inte leva i stenåldern heller ?
Till och med den största ateisten kan tycka att nya testamentet är mer tolerant mot omvärlden än vad koranen är.

cybercola
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
1013310
February 10, 2006 - 4:39 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=cybercola]Ja jag vet. Det är allmänt känt att moderatorerna på detta forum inte har förståelse för den demokratiska rättigheten om yttrandefrihet, lite som muslimerna om danmarks finfina bilder!

I vilket fall har jag uttryckt min åsikt, gör vad du vill med den :blink:

Ja oj oj...det är också allmänt känt att vi moderatorer är diktatorer helt utan förståelse som har vett att peta bort folk som långt ifrån följer reglerna vi har satt i forumet.
Vi har förståelse och vi försöker hålla allmänt så pass öppet vi kan men vissa tomtar förstår dessvärre långt i från alltid ett och annat i fråga om att hålla sig inom vad reglerna föreskriver. 🙂
Jag är tämligen säker på att vi har många medlemmar som helt och hållet förstår vad jag menar.

Du är roande... ett mycket roande litet troll. 😀

Du börjar ju fatta det här 😎

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1013313
February 10, 2006 - 4:54 am
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Citaten kommer från koranen.

Även om det är delar som handlar om kärlek och repsekt så försvinner inte styckena som rättfärdigar terror, krig och våld mot "otrogna" och deras länder.

källvisningen info14 eller? HAHA

Ratien
Medlem
Forum Posts: 155
1013342
February 10, 2006 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote:

[quote=Ratien]

jag har faktiskt läst religions historia och lite om islam

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
1013349
February 10, 2006 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Problemet är inte vad det står i koranen eller bibeln, utan korkade människor dvs fundamentalister som tror att det som står där, gäller bokstav för bokstav i dagens samhälle.
Ja menar, vem fan tror att gud skapade Adam genom att knåda ihop lera? Frågar du en "vettig" kristen så kanske han/hon påstår att det är en metafor för att gud blandade ihop aminosyror, men fråga istället fundamentalister som livets ord och dom kommer att blåneka till någon annan förklaring.

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
1013352
February 10, 2006 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

tycker det är bra att människor tycker vi borde satta näven i bordet istället för att diskutera, föra dialog och förstå deras situationer, det är ju så mycket enklare att kasta sten istället för att se sin egen synd.

Hycklare. (Inte alla, men många.)

Arminovski
Medlem
Forum Posts: 135
1013391
February 10, 2006 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=DarkStormZ]http://legofromdenmark.istheshit.net/

haha, rätt kul 🙂

edit: visst jag kanske inte tillför denna diskussion så mycket, men ett gott skratt förlänger livet. Kan vara bra med tanke på att det säkerligen lär bli fler terrordåd...

Hehe, jo den gav mig ett garv. 😀

Jo. Sidan har precis blivit uppdaterad och är nu mycket roligare också. :bgrin:

Caso
Member
Medlem
1013626
February 10, 2006 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote:
Koranen behöver onekligen uppdateras en hel del gällande dagens moderna värld.

Varför skulle den behöva det? Koranen är inte en bok som fungerar för en enda tid, utan det är en bok som fungerar var som helst när som helst.

Bibel...."nya testamentet" kan vi väl ändå ta en viss jämförelse mot...eller vad säger du ?

Jag tycker att varje guddomlig bok, dvs biblen, koranen, torah etc, ifall människor leker med dessa böcker och ändrar de till sitt tycke, så kommer de förlora sitt värde och därmed blir religionen ur spel.

Är inte koranen en smula extremt konservativt och alltför nervärderande mot allt annat som inte är skrivet i koranen ?

Med konservativt så menar du att den absolut inte skall ändras eller? Isf ja. Vad menar du med nervärderande mot allt annat? Vilket allt annat? och varför tror/tycker du det.

Är det inte så att allt som _inte_ står i koranen är helt och hållet maximalt täckande mot det moderna samhället? Om inte....ja då behövs det updateras. Vi ska väl ändå inte leva i stenåldern heller ?

Pratar du om sunnah? Det är så klart tydligt att ifall en religion inte anpassar sig till det moderna samhället på ett eller annat sätt så kan den inte överleva. Därför finns de stora/pålästa ullama/ayatollah som med sin kunskap försöker tolka för muslimerna vad som gäller idag.

Till och med den största ateisten kan tycka att nya testamentet är mer tolerant mot omvärlden än vad koranen är.

njaa det där är mer en personlig tolkningsfråga. personligen är jag kritisk till nya testamenten då jag anser det har sket människofiffel (dvs människor som gått in och ändrat).

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1013668
February 10, 2006 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har precis tittat på dessa teckningarna, och jag kan ju inte säga annat än att de som bombat/förstör/dödar pga dem e helt sjuka i huvudet. Sådana människor borde bara spärras in.
Läste dock idag att det var många muslimerna som hade fredliga protester mot dem (vilket jag iofs inte heller kan förstå) men jag kan hålla med om att vi kanske inte ska bedöma hela arabvärlden som terrorister.

(Kan tillägga att jag inte läst så mycket i tråden)

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1013670
February 10, 2006 - 11:17 pm
sp_Permalink sp_Print

såg nån på 2:an idag var en debatt med ett stort antal muslimer, samt "präster" vet inte vad islam kallar det.

iaf där togs det upp mkt av vad vi har snackat om här, och jag kan sammanfatta det som så här.

enligt dem så behövs koranen uppdateras, och den "lagen" som sa att koranen inte fick uppdaters 1200 år sedan har gjort att islamen inte har utvecklats och passar inte alls vårat sammhälle som vi lever idag.

pga av detta hämmar det relations bildningar med väst.

och att alla islamska extremister finns är sovjetunionens fel, då det var då extremisterna träde fram för att motvärka sovjet.

de sa även att det finns många, många tolkningar och extremisterna/terrositerna har sin tolkning och tror att vad dom gör är rätt enligt koranen och inte skulle vara politiskt, vilket jag har fått uppfattnignen om.

åter igen syftade dom på att det skulle vara kriet mot sovjet som var anledningen.

aja om nån annan såg disskussionen så kan dom ju tillägga, för övrigt en mkt rättvis och mkt upplysande disskussion då det var muslimer som disskuterade och inte utomstående.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1013672
February 10, 2006 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO:

Vet inte om det stämmer. Men själv har jag i skolan fått lära mig att det finns två vesäntliga skillnader på Kristendom och Islam.

Krisendom
Gud eller Jesus utför straff.

Islam
Utför inte straff personligen. Utan tar hjälp av "människor"

Om detta stämmer, vilket jag tror det gör, så är det en väsentlig skillnad som borde ändras. Detta gör att extrema fundamentalister kan be andra människor begå brott och hänvisa att det är "gud som bett dom". Det är farligt!

Du nämnde också någonstans att det handlar om 5000 människor? När jag slår på nyheterna är det grymt mycket mer människor som "demonstrerar", och i massvis olika länder. Jag kallar dom inte terrorister, men personligen tycker jag det är helt fel att springa runt och "demonstrera" genom att skjuta i luften, elda flaggor, elda ambassader, storma militäranläggningar, slänga handgranater och liknande.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 35
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL