January 12, 2004
Är det många som säger om folk som har blivit beroende av nåt, tex alkohol.
Nåt jag alltid undrat är hur starka skulle dom vara om dom var beroende av nåt, det behöver inte vara alkohol, det kan tex vara värktabletter efter en skada?
Skulle dom ha samma attityd efter en egen avgiftning, eller skulle dom vara mer ödmjuka?
Jag "avgiftar" mig själv ett par 2-3 ggr per år, mest för att påminna mig om att jag äter starka verktabletter, och det är lika jobbigt men intressant varje gång.
Men det funkar varje gång, om man bortser från att jag får en otrolig jävla smärta istället under tiden.
Jag går bla igenom svettningar, ilska, krypningar, kallsvettningar, och en stark önskan av kroppen att ta dessa små kapslarna som är så stark att man inte vet var man ska ta vägen.
Hur är det då inte för dom som inte är medvetna om att dom har ett beroende?
Hur jobbigt är det inte för dom, kroppen reagerar och drar igång nåt dom inte kan identifiera eller veta vad och varför?
Sedan har vi tex dom gamla alkisarna, ni vet dom som varit pruttfulla i närmare 40 år eller mer, för dom så kan tillnyktrandet vara livsfarligt.
Men dom som kan, dom måste ha ett helvete på väg ur sitt missbruk.
September 28, 2002
December 15, 2002
chalaha wrote: [quote=Extatic][quote=chalaha]jag är beroende av att skita, det är jättejobbigt att inte skita på ett tag, usch o fy,
yeah, word 😉
jomen det är klart, äta, skita, sova bör man annars dör man :bgrin:
ja men de skulle va kul å testa, jag gillar å testa nya saker 😛
hehe jag med 😉
vad har du gjort idag då??
March 13, 2004
Extatic wrote: [quote=chalaha][quote=Extatic][quote=chalaha]jag är beroende av att skita, det är jättejobbigt att inte skita på ett tag, usch o fy,
yeah, word 😉
hehe jag med 😉
jag har spellat cs och suttit vid dattan hela dan, 😀 , och forumet såklart
dudå?
December 15, 2002
chalaha wrote: [quote=Extatic][quote=chalaha][quote=Extatic][quote=chalaha]jag är beroende av att skita, det är jättejobbigt att inte skita på ett tag, usch o fy,
yeah, word 😉
hehe jag med 😉
jag har spellat cs och suttit vid dattan hela dan, 😀 , och forumet såklart
hehe gött 😀 har typ bara vart o tränat, sen har jag suttit här resten av dan
October 25, 2003
Min mor är alkolist, och det är nog fan det värsta skit som finns (Eller ja, men ni fattar), Så jag tar den jävligt lugnt med alkoholen, nu när jag vet att jag har det i blodet.
Var dock fast på just värktabletter i somras, tog för en ledskada, och hade obegränsad tillgång, hade en ~5 recept på flera hundra tabletter liggande.
Kom ur det när skolan började och man var tvungen att ta ansvar igen.
December 15, 2002
Tindy wrote: Min mor är alkolist, och det är nog fan det värsta skit som finns (Eller ja, men ni fattar), Så jag tar den jävligt lugnt med alkoholen, nu när jag vet att jag har det i blodet.
Var dock fast på just värktabletter i somras, tog för en ledskada, och hade obegränsad tillgång, hade en ~5 recept på flera hundra tabletter liggande.Kom ur det när skolan började och man var tvungen att ta ansvar igen.
fan vad surt 😕 hur är det med far din då? är han ren?
October 25, 2003
Extatic wrote: [quote=Tindy]Min mor är alkolist, och det är nog fan det värsta skit som finns (Eller ja, men ni fattar), Så jag tar den jävligt lugnt med alkoholen, nu när jag vet att jag har det i blodet.
Var dock fast på just värktabletter i somras, tog för en ledskada, och hade obegränsad tillgång, hade en ~5 recept på flera hundra tabletter liggande.Kom ur det när skolan började och man var tvungen att ta ansvar igen.
fan vad surt 😕 hur är det med far din då? är han ren?
Jorå, han är clean.
Dock så är han beroende av anhörigmöten...
Är dock ett helvete endå, julafton iår var inte rolig.
Träffade inte min morsa hela december, såg henner för första gången nu i veckan, då hon dock var nykter, men det kändes jävligt pissigt alltså...
Speciellt för att se min lillebrors besvikelse då min pappa fick berätta;
"Vi kan nog inte bjuda hit mamma på julmiddag iår..."
Önskar inte detta min värsta fiende, men jag har lärt mig leva med det.
Man får vara glad de enstaka veckor hon lyckas vara nykter.
2 Guest(s)