February 3, 2003
Tindy wrote: Är dock ett h*****e endå, julafton iår var inte rolig.
Träffade inte min morsa hela december, såg henner för första gången nu i veckan, då hon dock var nykter, men det kändes jävligt pissigt alltså...
Speciellt för att se min lillebrors besvikelse då min pappa fick berätta;
"Vi kan nog inte bjuda hit mamma på julmiddag iår..."
Fan vad synd... Jävla skit när julafton går åt skogen.
Här var det snö för en gångs skull. Allt skulle vara fint och så men såklart så blir det småbråk och nu ska dom troligen skiljas här....
Beroende och beroende...Troligen av datorn men det är bara skönt att komma ifrån den känner man.. Annars är det bara massa andra tvångsbeteenden jag har som jag är "beroende" av att göra.
July 27, 2002
LorD_Kvadd wrote: [quote=Callister]Ett beroende som jag tror många har här, kanske omedvetet, är sockerberoende. 😛
Det är inte omedvetet.... 😛 4 skedar ska det vara i minst!
I kaffet? Ja men kaffe går inte att dricka utan socker. Det är ju inget jämfört med de 11 sockerbitarna i en 33cl cola. :negativ:
March 20, 2003
Xuestor wrote: [quote=Pim_]Att sluta snusa är en barnlek om man jämför med det tabletterna obelix tar (nu vet jag ju inte alla, men de du skrivit iaf).
Under hur lång tid "avgiftar" du dig obelix?
För dig kanske, Helt olika för olika personer
Nja, jag vet ju själv skillnaden, och jag vet ingen som mått lika dåligt av att hålla upp med nikotin som med smärtstillande medel.
December 5, 2002
Jag brukar bli mer eller mindre sockerberoende när jag är ledig längre perioder och det finns mycket söta grejer hemma.
Efter jul i år käkade jag massa godis hela tiden, när godiset var slut hade jag ett jävla sug efter socker, var tvungen att äta en gång i timmen för att inte få ont i huvudet och bli sömnig 😕
Tror jag ska passa mig för socker.
January 12, 2004
Pim_ wrote: Att sluta snusa är en barnlek om man jämför med det tabletterna obelix tar (nu vet jag ju inte alla, men de du skrivit iaf).
Under hur lång tid "avgiftar" du dig obelix?
INte så lång tid, 1-2 veckor, det spelar egentligen ingen roll, men det fyller sin funktion genom att "förvarna" om riskerna när det är dags att sluta helt i framtiden.
January 28, 2003
Tindy wrote: Min mor är alkolist, och det är nog fan det värsta skit som finns (Eller ja, men ni fattar), Så jag tar den jävligt lugnt med alkoholen, nu när jag vet att jag har det i blodet.
Säger bara en sak: Nämndemansgården!
Det enda jag tror på när det gäller behandling av alkoholmissbruk. Missbrukaren måste dock vara med på det, som med allt annat.
Har själv allt för närgågna erfarenheter av alkolism...
Så ja, jag vet att det inte bara är att ta sig i kragen, det kräver en sjuhelvetes motivation och allt som oftast professionell hjälp.
Och när det gäller alkolism, för att hålla sig nykter så är AA det jag tror på. En alkolist blir ju aldrig frisk från alkolismen, och kommer antagligen aldrig att kunna dricka "socialt" igen.
2 Guest(s)