July 27, 2002
T.o.m min lillebror fattar att det inte är bra att äta på McDonalds varje dag, även andra snabbmatskedjor.
Vissa går inte heller upp i vikt av det heller men jag garanterar att eran lever/hjärta inte mår bra ändå. 🙂
De men som kroppen skulle kunna få långsiktigt är ju kolestrolet och hjärtat, men ge det några månader med bra kost och träning så har man förbättrat det ganska mkt.
Om jag äter snabbmat blir det Kebabrulle, special. :bgrin:
May 12, 2002
Hellspawn79 wrote: Att äta samma sak i en månad är inte bra för kroppen, det gäller all mat.
Nja, har du inte hört om killen som bodde i USA och blev uppväxt med att bara äta mackor med sylt på? Iaf så åt han ingen annat. När han vart 18 år kollade en läkare på honom och han var helt frisk! inte ett enda fel på honom. :eye:
March 23, 2003
Oski wrote: Nja, har du inte hört om killen som bodde i USA och blev uppväxt med att bara äta mackor med sylt på? Iaf så åt han ingen annat. När han vart 18 år kollade en läkare på honom och han var helt frisk! inte ett enda fel på honom. :eye:
Och så var det den om stundenten som åt makaroner i ett år och fick skörbjugg...hade han bara haft ketchup på så hade han klarat sig. 🙄
Skrönor och åter skrönor...
Kan knappast finnas allt kroppen behöver i en macka med sylt...
September 18, 2002
På tal om MYCKET snabbmat. 🙂
http://www.vk.se/redaktion/ext.....gare.shtml
June 5, 2004
DiDi: jo, det är ganska onyttigt med friterat,
men om man bara äter det någon gång ibland så är det ju inte farligt.
Men skulle du äta det varje dag i en månad så skulle du bli fetare än vad du blir av en månads mat på mcdonalds, OCH så skulle du nog vara "ganska" risig i magen efter allt friterat.
August 20, 2001
azN- wrote: DiDi: jo, det är ganska onyttigt med friterat,
Men skulle du äta det varje dag i en månad så skulle du bli fetare än vad du blir av en månads mat på mcdonalds, OCH så skulle du nog vara "ganska" risig i magen efter allt friterat.
Jag vet... Var nog tre månader sedan jag åt friterat...
Jag är inte helt kass på att veta vad man inte bör slänga i sig... 🙂
July 27, 2002
azN- wrote: DiDi: jo, det är ganska onyttigt med friterat,
Det är ju friterat med omättade fetter, kroppen lagrar hellre mättat fett (Det som finns i MCdonalds maten till 99% ;))
Dessutom skulle jag tippa på att mcdonalds maten är fetare ändå.
Allt på mcdonalds är fett.
ÄTer du mat med t.ex friterad kyckling så är det kanske 50% av maten som är friterad.
July 27, 2002
Allt är inte friterat i kinamaten, absolut inte.
En mcdonalds meny med Big mac, stor pommes, stor läsk, är 1700 kalorier. En stor pizza är runt 1400-1500.
http://www.mcdonalds.se - Man kan kolla hur mkt kalorier det innehåller där. 1700 kcal kan vara fel, men någon meny innehöll det iaf.
November 18, 2003
DiDi wrote: Menyerna i andra länder är inte som de i Sverige. Jag var i Grekland i maj och käkade en gång på Mcdonkan...
Standardmenyn (Big mac) var: Big mac, stor pommes (och jag menar STOR), stor läsk, dippsås. Och den kunde man supersiza något extremt!
samma i new york läsken i extra menyn va på 1.3liter !!
July 27, 2002
DiDi wrote: Kinabuffén jag åt idag bestod av:
Ris
Nudelröra
Fläsk med champinjoner
Bif i soyabönssås
Friterad bläckfisk
Friterad kyckling
Lökringar
Mild currykycklingOch så var där pizza också av någon anledning 🙂
Det är inget dåligt mål, men kanske inte ska ätas för ofta.
Ris - Bra kolhydrater, optimalt (Här är vi inte GI-jägare)
Fläsk - Proteiner, fetthalten vet jag inget om, inte någon större fara
Biffen - Kunde varit utan
Friterad bläckfisk/kyckling - Är ju friterat med bra fett, dugligt fett, bra proteiner i basfödan, bör dock inte äta friterat så ofta. 1-2 ggr i veckan tycker jag.
Lökringar - Antagligen friterat? Kunde varit utan 😉
Currykycklingen - Ofarlig
3 Guest(s)