November 2, 2002
Har fortfarandes sommardäck på min bil..
Vinterdäcken jag har är sämre än mina sommardäck och jag har fan inte råd med nya vinterdäck denna vinter. Dessutom lurar man sig inte att man har bättre grepp och därför tar det jävligt försiktigt. Nu bor ju jag iofs i straxt utanför Stockholm så det är ju inte så himla mycket vinter här iofs men några minus iaf.
February 21, 2003
Steel wrote: [quote=Ogrebeast][quote=AMD_RULEZ]Bild?
Nä! "Bild!!!" heter det
Därför man har kameramobil, alltid en kamera till hands.
Fast jag har inga kul bilder att lägga upp än 🙄
Man bör alltid ha en kamera liggandes till hands i bilen. En sketen engångskamera eller vad som helst. För om någon skulle krocka med dig kan du dokumentera exakt hur bilarna står mm för att kunna visa att det kanske inte var ditt fel. Min farsa t ex mötte ett fruntimmer på en smal väg vid en skymd kurva. Hon genade lite väl mycket i kurvan och farsan fick bromsa och väja ner i diket. Han blev påkörd trots att han var nere i diket!!! Hon hade 2 meter vägbredd kvar på sin sida och lyckades ändå inte väja. Som tur var så kom det en kompis till farsan dit snabbt som faan med kamera och fotade allt innan de blev tvungna att flytta på bilarna. Det var bildbeviset som frikände farsan från allt ansvar till olyckan och han fick ut full försäkring medans hon fick stå för notan.
Det är andra gången farsan blivit påkörd, och båda gångerna så var det absolut inte hans fel och båda gångerna var det ett fruntimmer bakom ratten. Kan inte erkänna annat än att vissa fördomar man har bara stärks 🙄
Dessutom är ju farsan yrkeschaufför så det vill till en hel del för att han ska begå något allvarligt misstag. Han har sett för mycket på vägarna för att ta risker.
1 Guest(s)