June 23, 2002
Json_81 wrote: Många som sladdar nu.
Polarn fick sladd i en rondell o drog in bakhjulet i trottoarkanten.
Pajja fälg, hjulhus och ev. har ramen blivit sned så att han får skrota bilen.
Lär er säga vad det är för bil, samt årsmodell! Så det blir mer skadjeglädje om det är en alldeles sprillans ny Ferrari eller ett gammalt ruckel. 😡
October 25, 2003
körde av vägen me min fyrhjuling igår (250cc)i 60.
den går inte mer.
den låg uppochner i diket och läckte soppa bra länge innan ja kunde få hem den(med hjälp av far min).
lätt hjärnskakning, en axel ur led, annars mår jag fint.
synd, jag gillade min 4hjuling. aja, nu har man nåt att meka med resten av vintern då.
January 12, 2004
Jag var nära att halka på en parkering igår när jag gick till träningen. Om det inte hade varit ett betongräcke framför (vilket jag slog foten i när jag halkade) så hade jag troligen gjort sällskap med asfalten lite grann.
Igår så var det också en framför mig när jag gick till skolan som halkade och gick nästan ner i spagat.
Kunde knappt hålla mig för skratt 😀
May 22, 2001
Det verkar endast vara Norrlänningar som är vana vid halka som kan köra bil nedanför sthlm & ner så blir alla visst ojj är de halt ute konstigt,, hmm jo de brukar vara snö & is på vintern, undrar när folk ska lära sig det.
När vägverket slutar strö ut tonvis me salt eller?
BTW, Jag är född Norrlänning, cyklar konstant ovavsett om det är sommar eller vinter & 30 minus ute.. gäller bara att anpassa hastigheten.
July 3, 2003
Pim_ wrote: [quote=DraGoN]BTW, Jag är född Norrlänning, cyklar konstant ovavsett om det är sommar eller vinter & 30 minus ute.. gäller bara att anpassa hastigheten.
Sen har ju aldrig ngn påstått att norrlänningar är särskilt klipska heller...
Du menar alltså att det är nåt fel med att cykla då, eller? Jag cyklade till skolan idag, -17*C och nysnö - lite kallt var det, men inget att klaga över.. (Dubbdäck på biken så är det bara att ösa på även på vintern :D)
May 22, 2001
Precis lika kul & sladda me cyklen som me en bil ännu roligare me en cykel tycker då ja men men...Roligast & cykla i 2 dm snö & se alla bortskämda snorvalpar åka bil till skolan,,usch de är ju kallt ute säger dom säkert.
hmm undrar hur dom skulle klara sig om dom krockade o hamnade i en snödriva skulle säkert frysa ihjäl på en gång...
November 22, 2001
macrus wrote: [quote=Json_81]Många som sladdar nu.
Polarn fick sladd i en rondell o drog in bakhjulet i trottoarkanten.
Pajja fälg, hjulhus och ev. har ramen blivit sned så att han får skrota bilen.
Lär er säga vad det är för bil, samt årsmodell! Så det blir mer skadjeglädje om det är en alldeles sprillans ny Ferrari eller ett gammalt ruckel. 😡
Volvo 940 automat från 92
Ingen skadeglädje här, han var på väg hem efter att ha hämtat en polare o lekte inte med bilen.
Dock är den helt livsfarlig, lånade den en gång.
Kom i ca 30 en lätt kurva det räckte för att baken skulle släppa, men då var det lugnt att styra emot.
October 27, 2001
Det var halt i måndags också....
Och på tal om väglag; trafiken nu för tiden är livsfarlig.
Jag var ute och körde runt lugnt och fint, så från ingenstans dyker det upp en alkoholiserad lyktstole som frontalkolliderar med mig.
Som tur va blev det bara ett litet märke på stabila bilen (och lite småsaker som föll av (som går att laga för mindre kostnader), men stolpen gick det värre för. Så den lyktstolpen tänker nog om en gång till innan han ger sig på en bil igen.
... 🙄
January 23, 2002
Älskar att dra ut baken med hjälp av handbromsen oavsett väglag, ibland blir det ju lite mycket men än har det inte hänt något och jag ser alltid till att ingen annan kan bli drabbad om det skulle gå alltför snett. 😀
Tyvärr så måste jag ju använda kryckan eftersom jag kör framhjulsdrivet 🙁
April 18, 2003
Hmmm, jag undrar varför man reagerar så som du gjorde när man ramlar ruski. Om man står på näbben så skyndar man sej upp och kollar sej omkring och hoppas att ingen såg det hela, men vad spelar det för roll egentligen? Det är ju inte så att det är första gången nån har ramlat och förmodligen inte sista heller...
2 Guest(s)