November 13, 2003
Ogrebeast.. det du sa om kvinnor framför ratten..
Det behöver man inte råka ut för själv.. räcker med att titta sig
runt lite när man är ute och kör så märker det..
Många gånger man sett någon som sneddar eller bara kör ut och andra får "rädda" henne för att själva undvika kollision.
November 22, 2001
Znoddaz wrote: Ogrebeast.. det du sa om kvinnor framför ratten..
Det behöver man inte råka ut för själv.. räcker med att titta sig
runt lite när man är ute och kör så märker det..
Många gånger man sett någon som sneddar eller bara kör ut och andra får "rädda" henne för att själva undvika kollision.
Mm, de är hopplösa. Min tjej berättade precis att en av hennes kompisar skulle backa ut bilen hemma. Problemet var att grannen hade en container där så hon var tvungen att backa runt hörnet på den.
Vad gör en tjej då?
Jo, hon skrapar sidan mot containern o repar sidorutan och sidorna på bilen.
Och hon skulle minsann gå till grannen sen o förjkara för honom att man inte kan ställa containrar hursomhelst.
Vissa (=kvinnor) ska inte ha körkort.
June 28, 2001
Json_81 wrote: [quote=macrus][quote=Json_81]Många som sladdar nu.
Polarn fick sladd i en rondell o drog in bakhjulet i trottoarkanten.
Pajja fälg, hjulhus och ev. har ramen blivit sned så att han får skrota bilen.
Lär er säga vad det är för bil, samt årsmodell! Så det blir mer skadjeglädje om det är en alldeles sprillans ny Ferrari eller ett gammalt ruckel. 😡
Volvo 940 automat från 92
Ingen skadeglädje här, han var på väg hem efter att ha hämtat en polare o lekte inte med bilen.
Dock är den helt livsfarlig, lånade den en gång.
Kom i ca 30 en lätt kurva det räckte för att baken skulle släppa, men då var det lugnt att styra emot.
pfffft, inte ska man tillåta amatörer att köra bakhjulsdrivet på vintern inte, släpper bakvagnen ska man gasa mer så man gör en 180, och sen räta upp den och gasa enu mer så stannar man på nolltid.
detdär med kamera ska jag komma ihåg, har aldrig tänkt på att det finns kärringar som kör på vintern, trodde dom var exkluderade för den allmäna säkerheten. (dom är medvetna om hur värdelös deras körförmåga är) bevis, min morsa vågar inte ens gasa på en raksträcka för att det kan vara halt ute, fan det är inte direkt som man får spinn när man ligger i 70 och ska upp till 90 och knappt 100 pollar under huven
](*,)
February 12, 2003
Steel wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Ogrebeast][quote=AMD_RULEZ]Egentligen fjäskar jag bara för de som har hängt här längre än mig...
Snacka om heltidsarbete
Självklart...
Förresten, Steel, det är väl inte så svårt att kolla vad jag skrivit..?
Jobbiga onödiga musklick 😛
Herregud...:)
January 6, 2003
Sorry har inte haft tillgång till en dator på ett tag. Trodde dock inte att min tråd skulle vara så populär. För de som undrar så var det en Volvo 740 GLE Kombi från 87. Bilder har jag tyvärr inte, va kanske inte det första jag tänkte på eftersom min Canon D30 låg i backluckan tillsammans med min 15000 kronors högtalare och en dator och lite andra inte fullt så dyra men ändå värdefulla saker. Notera att jag välte och bilen låg på taket!!!!
Som tur va så klarade sig allt och bilen gick på försäkringen. Så man får väll ut en 15-20000 för den. Nackdelen är väll att man inte har nån bil eftersom den gick till skroten.
Ett lite inlägg på kärringars körkunskaper. Missa skol bussen igår och blev tvungen att lifta. Efter att jag liftat i en halvtimme i -10 C och 20 bilar kom en kärring i en Rover och gav mig lift. Hon skulle bara 1 mil av de 5 jag skulle bra var väll det tyckte jag eftersom hon körde i 50km/h på 90 väg. Och visste inte hur mycket bensin hon hade trots att jag visat bensinmätaren. När hon kört så långt hon skulle kom hon på den underbara iden att skjutsa mig de resterande 4 milen. Skräckslagen som jag var Sa jag att det inte var nödvändigt. Men hon gick inte att övertala. Och under resten av resan berättade hon att hon aqldrig kört längre än till sitt jobb och att hon var livrädd hela tiden (man känner sig verkligen säker då. Och att alla trodde att hon hade en Jaguar eftersom den var väldigt lik en, så hon var tvungen att söga till alla som trodde det att det bara var en vanlig bil, varför??? 😕
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
November 22, 2001
Mind wrote: [quote=Json_81][quote=macrus][quote=Json_81]Många som sladdar nu.
Lär er säga vad det är för bil, samt årsmodell! Så det blir mer skadjeglädje om det är en alldeles sprillans ny Ferrari eller ett gammalt ruckel. 😡
Ingen skadeglädje här, han var på väg hem efter att ha hämtat en polare o lekte inte med bilen.
Kom i ca 30 en lätt kurva det räckte för att baken skulle släppa, men då var det lugnt att styra emot.
pfffft, inte ska man tillåta amatörer att köra bakhjulsdrivet på vintern inte, släpper bakvagnen ska man gasa mer så man gör en 180, och sen räta upp den och gasa enu mer så stannar man på nolltid.
detdär med kamera ska jag komma ihåg, har aldrig tänkt på att det finns kärringar som kör på vintern, trodde dom var exkluderade för den allmäna säkerheten. (dom är medvetna om hur värdelös deras körförmåga är) bevis, min morsa vågar inte ens gasa på en raksträcka för att det kan vara halt ute, fan det är inte direkt som man får spinn när man ligger i 70 och ska upp till 90 och knappt 100 pollar under huven
](*,)
Med tanke på att han är yrkeschaufför o kör bakhjulsdrivet i princip varje dag skulle jag inte vilja kalla honom amatör.
Skulle vilja se dig gasa upp till 180 i en rondell.
Men med tanke på hur du skriver är det uppenbart att du aldrig fått en riktig sladd.
January 6, 2003
Json_81 wrote: [quote=Mind][quote=Json_81][quote=macrus][quote=Json_81]Många som sladdar nu.
](*,)
Med tanke på att han är yrkeschaufför o kör bakhjulsdrivet i princip varje dag skulle jag inte vilja kalla honom amatör.
Skulle vilja se dig gasa upp till 180 i en rondell.
Men med tanke på hur du skriver är det uppenbart att du aldrig fått en riktig sladd.
Tror inte han menade 180 km/h utan en snurr på 180 grader men varför ska man gasa så man gör det då kommer man bara att köra i motsat riktning. Däremot kan man göra en 360 då kommer man runt ett varv. men som sagt är rätt riskabelt och specielt i en rondell.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
June 23, 2002
Imperial Tim wrote: [quote=The Dragon]Det är ett konstaterande. Har sladdat lite. Min bil ligger på taket i ett dike. 😀
Ha ha..coolt... hur gick de me bilen?
Ger inte detta svar på det? 🙄
The Dragon wrote: Sorry har inte haft tillgång till en dator på ett tag. Trodde dock inte att min tråd skulle vara så populär. För de som undrar så var det en Volvo 740 GLE Kombi från 87. Bilder har jag tyvärr inte, va kanske inte det första jag tänkte på eftersom min Canon D30 låg i backluckan tillsammans med min 15000 kronors högtalare och en dator och lite andra inte fullt så dyra men ändå värdefulla saker. Notera att jag välte och bilen låg på taket!!!!
Som tur va så klarade sig allt och bilen gick på försäkringen. Så man får väll ut en 15-20000 för den. Nackdelen är väll att man inte har nån bil eftersom den gick till skroten.Ett lite inlägg på kärringars körkunskaper. Missa skol bussen igår och blev tvungen att lifta. Efter att jag liftat i en halvtimme i -10 C och 20 bilar kom en kärring i en Rover och gav mig lift. Hon skulle bara 1 mil av de 5 jag skulle bra var väll det tyckte jag eftersom hon körde i 50km/h på 90 väg. Och visste inte hur mycket bensin hon hade trots att jag visat bensinmätaren. När hon kört så långt hon skulle kom hon på den underbara iden att skjutsa mig de resterande 4 milen. Skräckslagen som jag var Sa jag att det inte var nödvändigt. Men hon gick inte att övertala. Och under resten av resan berättade hon att hon aqldrig kört längre än till sitt jobb och att hon var livrädd hela tiden (man känner sig verkligen säker då. Och att alla trodde att hon hade en Jaguar eftersom den var väldigt lik en, så hon var tvungen att söga till alla som trodde det att det bara var en vanlig bil, varför??? 😕
February 7, 2003
macrus wrote: [quote=Imperial Tim][quote=The Dragon]Det är ett konstaterande. Har sladdat lite. Min bil ligger på taket i ett dike. 😀
Jo visst gör de det, men tänkte hur mycket skada den fått, de var tanken hörre du du....
June 23, 2002
Imperial Tim wrote: [quote=macrus][quote=Imperial Tim][quote=The Dragon]Det är ett konstaterande. Har sladdat lite. Min bil ligger på taket i ett dike. 😀
Jo visst gör de det, men tänkte hur mycket skada den fått, de var tanken hörre du du....
Okej du du. 😛
Men antar att det gick åt helskotta eftersom den skrotades..
Jeje tänkte bara informera dig om det inlägget om du hade missat det. 🙂
January 6, 2003
macrus wrote: [quote=Imperial Tim][quote=macrus][quote=Imperial Tim][quote=The Dragon]Det är ett konstaterande. Har sladdat lite. Min bil ligger på taket i ett dike. 😀
Okej du du. 😛
Men antar att det gick åt helskotta eftersom den skrotades..
Jeje tänkte bara informera dig om det inlägget om du hade missat det. 🙂
Det gick inte åt helkotta men det skulle kosta mer att laga en va skiten var värd. Det var plåtskador på alla sidor. Två rutor var krossade och ena hjulaxeln var böjd. Kostar mycket att laga trasiga bilar.
2 Guest(s)