Det är synd att man inte får...|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det är synd att man inte får...
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
658471
July 1, 2004 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: [quote=DiDi]Jo det är ju klart... Bryr mig egentligen inte hur han klär sig...

Men, eftersom att jag inte frågat om tips på hur man ska klä sig så vill jag heller inte ha tips...

Och därför läser du inte Aftonbladet Kvinna, vilket nog inte Colic heller borde göra.....

Bra svar... 🙂 Men jag har faktiskt en mani att jag måste trycka på alla aftonbladetlänkar 😀

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
658472
July 1, 2004 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Jo det är ju klart... Bryr mig egentligen inte hur han klär sig...

Men, eftersom att jag inte frågat om tips på hur man ska klä sig så vill jag heller inte ha tips...

men det är lite som folk som klagar på dåliga tvprogram..
passar det inte så titta inte 🙂 byt kanal bara.
sålänge de inte kommer hem till mig, ringer till mig eller liknande så..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
658482
July 1, 2004 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: men det är lite som folk som klagar på dåliga tvprogram..

Det är faktiskt en helt annan sak... För att de har reklam för de dåliga tv-programmen!!! 🙂

Nej, jag ska inte behöva byta kanal!

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
658487
July 1, 2004 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Garfzez]men det är lite som folk som klagar på dåliga tvprogram..

Det är faktiskt en helt annan sak... För att de har reklam för de dåliga tv-programmen!!! 🙂

Nej, jag ska inte behöva byta kanal!

i ärlighetens namn kanske jag inte riktigt lever som jag lär.. men jag försöker ivarjefall.. (muttrar ofta ganska surt över dockusåpor)

ExDeath
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
658652
July 1, 2004 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=obelix][quote=CoLiC][quote=keffing]tjaa varför bry sig?

Därför att någon kan ta åt sig av hans konstigheter?

Och det skulle vara farligt därför...?

Därför män ska inte vara sådana fjollor, vi har gott om fjollor hos det motsatta könet, och vi behöver inte fler.

Så fruktansvärt synd att det inte går som du vill.

CoLiC wrote:

För mig är det ofattbart att killar har börjat sminka sig, köpa en Tiger of Sweden T-shirt för 1000:- osv osv... Är det nått jag hatar så är det märkesbögar, detta gör tyvärr att jag hatar min egen bror, men det är smällar man får ta. Att klä sig i moderiktiga kläder för 1000 tals kronor per plagg är inte trendigt, det är dummare än något annat du kan komma på, och då jag ser min brorsa komma svassandes i sina Peak performance kläder eller sin "fina" Tiger O S tröja får jag lust att hämta blåslampan och börja elda. Och att höra honom babbla på om alla kändisfester etc han varit på och vilka han träffat och minglat med får mig att vilja hämta salongsgeväret och ge honom en salva. Där snackar vi Meterosexualitet på Mount Everest nivå.

Jag påstår absolut inte att alla män ska vara rambotyper, utan mer vardagliga. Tjejerna får väldigt gärna följa den linjen också...

Om jag någon gång ska gifta mig med någon annan än min nuvarande flickvän (Som förövrigt är tolerantare än de flesta jag känner) så får det bli efter att jag utför följande test:

Jag släpper lös 20-30 möss i ett rum med kvinnor, de som står kvar och inte svimmar eller försöker gräva sig genom väggarna/Golven eller klättra upp i taket kan man ragga på.

Enkelt personlighetstest.

Nåja, nu ska vi se responsen på detta... Jag kan redan höra ångvältarna komma.

Det förvånar mig att du orkar bli innerligt förbannad på så många saker, men du ger inte utlopp för det på ett underhållande och/eller tankeväckande vis (som t.ex. Maddox eller Michael Moore), så de enda du kan nå ut till är de som redan delar din uppfattning. Således förändrar du inget, och framstår enbart som en gnällmåns (precis samma stämpel som du ger många).

Innan du kan sprida dina åsikter på ett givande sätt har du lite att komma med, och jag har sedan länge slutat att ta några alls av dina inlägg på allvar, just eftersom de är så bristande i sitt förmedlande.

Retorisk bonus: Har ni märkt hur CoLiC går ut i sina diskussioner med dunder och krut, men när något givande argument kommer emot honom så svarar han antingen med ett kort citat (följt av en smiley) eller med en bild, i samtliga fall för att locka till skratt. Detta tolkar jag som en brist i debattförmågan, men konsten ligger i betraktarens öga.

Om du blir så ilsken, titta inte, gör som du själv vill vara istället. På det viset har du större chans att påverka folk till din bild av bättre.
Personligen verkar jag så. Det här är det enda du kommer att höra från mig i en av dina trådar, för jag kommer inte att låta dig störa mig till den grad att jag måste gå ut och skrika om det. Precis som du borde. Vill du debattera detta ärende vidare får du gärna skicka ett pm till mig, för jag tycker inte att vi bör belasta den här tråden vidare för den här sakens skull.

Slutligen: Lugna ner dig, lite minde ilska skulle göra dig gott.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
658744
July 1, 2004 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet är att det inte är så lätt att strunta i det. Eftersom att det finns tillräckligt många som blint följer sådana saker.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
658786
July 1, 2004 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Jerry][quote=CoLiC]http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,498395,00.html

Sådana som honom som förstör samhället!

Nej. Sådana som du.

CoLiC wrote:
Det är synd att man inte får bränna ner någons hem i sverige. Mitt Peter Siepen hat stiger till oanade höjder...!

Är det förbjudet att överdriva? För h*****e, gå och lägg dig människa.

Vad menade du att säga? Fanns det någonting genomtänkt och argumenterande, eller var det bara ett utbrott bland många?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
659148
July 2, 2004 - 4:25 am
sp_Permalink sp_Print

ExDeath wrote: [quote=CoLiC][quote=obelix][quote=CoLiC][quote=keffing]tjaa varför bry sig?

Därför att någon kan ta åt sig av hans konstigheter?

Och det skulle vara farligt därför...?

Därför män ska inte vara sådana fjollor, vi har gott om fjollor hos det motsatta könet, och vi behöver inte fler.

Så fruktansvärt synd att det inte går som du vill.

CoLiC wrote:

För mig är det ofattbart att killar har börjat sminka sig, köpa en Tiger of Sweden T-shirt för 1000:- osv osv... Är det nått jag hatar så är det märkesbögar, detta gör tyvärr att jag hatar min egen bror, men det är smällar man får ta. Att klä sig i moderiktiga kläder för 1000 tals kronor per plagg är inte trendigt, det är dummare än något annat du kan komma på, och då jag ser min brorsa komma svassandes i sina Peak performance kläder eller sin "fina" Tiger O S tröja får jag lust att hämta blåslampan och börja elda. Och att höra honom babbla på om alla kändisfester etc han varit på och vilka han träffat och minglat med får mig att vilja hämta salongsgeväret och ge honom en salva. Där snackar vi Meterosexualitet på Mount Everest nivå.

Jag påstår absolut inte att alla män ska vara rambotyper, utan mer vardagliga. Tjejerna får väldigt gärna följa den linjen också...

Om jag någon gång ska gifta mig med någon annan än min nuvarande flickvän (Som förövrigt är tolerantare än de flesta jag känner) så får det bli efter att jag utför följande test:

Jag släpper lös 20-30 möss i ett rum med kvinnor, de som står kvar och inte svimmar eller försöker gräva sig genom väggarna/Golven eller klättra upp i taket kan man ragga på.

Enkelt personlighetstest.

Nåja, nu ska vi se responsen på detta... Jag kan redan höra ångvältarna komma.

Det förvånar mig att du orkar bli innerligt förbannad på så många saker, men du ger inte utlopp för det på ett underhållande och/eller tankeväckande vis (som t.ex. Maddox eller Michael Moore), så de enda du kan nå ut till är de som redan delar din uppfattning. Således förändrar du inget, och framstår enbart som en gnällmåns (precis samma stämpel som du ger många).

Innan du kan sprida dina åsikter på ett givande sätt har du lite att komma med, och jag har sedan länge slutat att ta några alls av dina inlägg på allvar, just eftersom de är så bristande i sitt förmedlande.

Retorisk bonus: Har ni märkt hur CoLiC går ut i sina diskussioner med dunder och krut, men när något givande argument kommer emot honom så svarar han antingen med ett kort citat (följt av en smiley) eller med en bild, i samtliga fall för att locka till skratt. Detta tolkar jag som en brist i debattförmågan, men konsten ligger i betraktarens öga.

Om du blir så ilsken, titta inte, gör som du själv vill vara istället. På det viset har du större chans att påverka folk till din bild av bättre.
Personligen verkar jag så. Det här är det enda du kommer att höra från mig i en av dina trådar, för jag kommer inte att låta dig störa mig till den grad att jag måste gå ut och skrika om det. Precis som du borde. Vill du debattera detta ärende vidare får du gärna skicka ett pm till mig, för jag tycker inte att vi bör belasta den här tråden vidare för den här sakens skull.

Slutligen: Lugna ner dig, lite minde ilska skulle göra dig gott.

Jag trodde du visste att det inte gick att diskutera i detta forum? Jag gav upp försöken för väldigt länge sedan då jag upptäckte att folk körde över en direkt och utan nåd. Även om jag sliter av folks huvuden och trycker ner en lapp med min åsikt på i deras strupar så hittar de alltid på någon annan brist i det jag sagt och kör på med ångvälten hursomhelst.

Men visst, jag ska försöka igen.

Och arg är jag, alldeles för arg. Tänk er känslan ni skulle få om 2 av era värsta fiender kom in i erat hus, bakband er och rotade igenom era saker mitt framför era ögon.

Precis DEN känslan får jag varje gång jag blir arg, oavsett om det är orättvisa eller ej.

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
659159
July 2, 2004 - 6:52 am
sp_Permalink sp_Print

Men hallå! varför detta agg mot Peter Siepen.

Vissa verkar ju som ett gäng übernurdar som har Homer Simpson som manlig förebild. För vissa verkar den ultimata mannen vara kraftig, hårig, ha nätbrynja och truckerkeps, dricker folköl och rapar högljutt framför fotbollskväll på tv. Helst ska man lukta svett eller axe...:)

Okaj, måhända att Peter Siepen enligt vissa är lite vulgär och överdrivet modefjollig. Men han är ju en trevlig prick med ett intresse för kläder (vilket är mer än vad man kan säga om många dh-deltagare :P) å att se bra ut vilket oxå är positivt. Ge tjejerna nåt å titta på ni med =) Fy för sånna som Siepen och Beckham va..dom är skam för alla utom vissa bakåtsträvare. 😉

Låt folk göra som dom vill utan att man retar upp sig över det. Annars är man ju inte bättre än våra mindre attraktiva feminister med rakad skalle som klottrar ner HM-affischer.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
659278
July 2, 2004 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:
Jag trodde du visste att det inte gick att diskutera i detta forum? Jag gav upp försöken för väldigt länge sedan då jag upptäckte att folk körde över en direkt och utan nåd. Även om jag sliter av folks huvuden och trycker ner en lapp med min åsikt på i deras strupar så hittar de alltid på någon annan brist i det jag sagt och kör på med ångvälten hursomhelst.

Men visst, jag ska försöka igen.

Och arg är jag, alldeles för arg. Tänk er känslan ni skulle få om 2 av era värsta fiender kom in i erat hus, bakband er och rotade igenom era saker mitt framför era ögon.

Precis DEN känslan får jag varje gång jag blir arg, oavsett om det är orättvisa eller ej.
.

Jag märker inte av några problem att diskutera på detta forum...

Du tror inte att det beror på hur du skriver och vad du skriver som gör att folk reagerar som dom gör?

Btw, sök för din ilska, det är inte hälsosamt (fysiskt) att vara så arg...

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
659642
July 2, 2004 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Bark wrote: [quote=CoLiC][quote=BelGarath][quote=CoLiC][quote=BelGarath]Varför ens ge honom uppmärksamhet
skit i den lilla modefjollan

Säg det till resten av sverige?

Vem är jag att lägga mig i vad andra än mig själv skall och inte skall ha på sig..det är ju upp till var och en om man är stark nog att klä sig som man vill och inte falla för medias ideal

Jag trodde du visste att det är väldigt få personer här i sverige som har en vilja stark nog att stå emot, media uppfostrar ju barn nuförtiden, så de börjar klä sig som Tomas Di Leva eller just Peter Siepen vare sig de egentligen vill eller inte....

Di Leva klär ju sig bättre än Peter Siepen :arg: laugh

lätt! di leva är ju fan skittuff på ett konstigt sätt, han kör sitt eget race (att han ser ut som övervintrad hippie bryr han sej inte om) men denna nollan alltså!!? :cy: resten av världen tror att vi svenskar är korkade vill vi verkligen att de ska tro att vi är bögar också? :-k :-k .................. [-( :cy:

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
659914
July 3, 2004 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Vajsman: trucker-keps är iofs "mode" nu...
tänkte bara påpeka det 😀

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
659949
July 3, 2004 - 1:36 am
sp_Permalink sp_Print

Som många sagt: Låt folk klä sig hur de vill och sköt dig själv. Jag tycker själv Siepen är rätt tuff ändå 😉 Våga gå motströmms! Vad jag kan störa mig på är folk som har en kaxig attityd eller tror de är nått för deras kläder. Tror att kläderna är nånslags nyckel till lycka. Personer som är avundsjuka på folk som har ett visst klädmärke och då visar hat mot dem är oxå otroligt naivt och jobbigt. Usch för sånt! Tack för mej 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 112
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL