August 7, 2001
I helgen sa jag till mina föräldrar att jag skulle komma ner till sommarstugan strax utanför markaryd tisdag, onsdag och torsdag. Mina föräldrar var där nere med resten av familjen som fortfarande bor hemma + mina kusiner och sysslingar.
I söndags ringde min mamma mig och undrade om det var säkert att jag skulle komma ner och så jag inte skulle bästämma något med mina polare där i trakterna på Onsdagen. Jag undrar vad som skulle hända då men det fick jag inte veta.
På tisdagen när jag åkte ner så träffade en av mina sysslingar påvägen och hon sa att hennes föräldrar sagt åt henne och ta med passet varpå jag fick panik eftersom jag inte hade med mig mitt pass och fick tankar om vi skulle åka på någon båt eller något.
Jag, min syster, mina kusiner och sysslingarna visste inget.
På onsdagen vid 17:00 åker hela sällskapet. Dom kör runt oss på massa små skogsvägar och sen dyker vi helt plötsligt upp i båstad.
Vi åker genom hela båstad och svänger in på en parkering med massor av parkeringsvakter.
Vi börjar förstå att det är någon form av evangemang.
Till slut kommer vi till Centrecourten och ser att det är en konsert med The Refreshments, Smokie och Status Quo.
Har svårt för raggar gången i The Refreshments musik men det var grymt skoj att se Status Quo och Smokie.
Stog längst fram och diggade till Status Quo som var helt suveräna live. 😀
August 7, 2001
Elias667 wrote: Skön grej!
Faen saknar båstad... kom hem därifrån förra måndagen. Var bättre än någonsin i år. Beach, brudar och bärs...
Båstad är riktigt skoj. Brukar var där varje sommar och partaja lite. Sommarstugan ligger ju inte så långt bort. 🙂
Var i mellbystrand idag(inte båstad men ändå). Var hur varmt som helst i vattnet, medelhavsvärme. 🙂
July 13, 2002
dree wrote: [quote=Elias667]Skön grej!
Faen saknar båstad... kom hem därifrån förra måndagen. Var bättre än någonsin i år. Beach, brudar och bärs...
Båstad är riktigt skoj. Brukar var där varje sommar och partaja lite. Sommarstugan ligger ju inte så långt bort. 🙂
Var i mellbystrand idag(inte båstad men ändå). Var hur varmt som helst i vattnet, medelhavsvärme. 🙂
Var ju helt sjukt där i år... aldrig varit med om så varmt vatten i sverige och det där är ju ändå havet. Långgrunt is the shit, synd bara att man inte kan göra en ordentlig baywatch utan att typ få håll, orka kuta 50m i vatten innan d e djupt nog att dyka.
August 7, 2001
Elias667 wrote: [quote=dree][quote=Elias667]Skön grej!
Var ju helt sjukt där i år... aldrig varit med om så varmt vatten i sverige och det där är ju ändå havet. Långgrunt is the shit, synd bara att man inte kan göra en ordentlig baywatch utan att typ få håll, orka kuta 50m i vatten innan d e djupt nog att dyka.
Jag kastade upp min kusin i luften när jag var där... fick håll men fortsätta att kämpa för att han tyckte det var roligt. 🙂
Fast jag gjorde en baywatch in igen.
Får nog skynda mig ner igen så man hinner bada i värmen igen. 🙂
February 4, 2003
Hehe. Kul att ni hänger i mina hemtrakter grabbar!
Bor i Laholm, 6 mil ifrån Mellbystrand. Är i Mellbystrand så gott som dagligen. När det är fint väder så är man mer eller mindre där varje dag och badar. Vid vår blåa strand vid Strandhotellet.
Det är också kul att Båstad blivit det det blivit. Vi som bor här tycker det är ganska kul och se alla komma hit typ en gång per år, framför allt under tennisveckorna. Man vet ju liksom hur pass öde Båstad är under vintrarna- så det är en jävla skillnad.
Ibland känner man sig knappt välkommen i ens egna trakter. =)
Ha de bra gött folk =)
Och tänk på mig, jag har inte långt till härligheterna någon dag alls. Igår och iförgår var det knöckfullt på stranden. Sinnessjukt =)
1 Guest(s)