Det är tur att man har föräldrar ibland|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det är tur att man har föräldrar ibland
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 27, 2006 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

I helgen sa jag till mina föräldrar att jag skulle komma ner till sommarstugan strax utanför markaryd tisdag, onsdag och torsdag. Mina föräldrar var där nere med resten av familjen som fortfarande bor hemma + mina kusiner och sysslingar.
I söndags ringde min mamma mig och undrade om det var säkert att jag skulle komma ner och så jag inte skulle bästämma något med mina polare där i trakterna på Onsdagen. Jag undrar vad som skulle hända då men det fick jag inte veta.
På tisdagen när jag åkte ner så träffade en av mina sysslingar påvägen och hon sa att hennes föräldrar sagt åt henne och ta med passet varpå jag fick panik eftersom jag inte hade med mig mitt pass och fick tankar om vi skulle åka på någon båt eller något.
Jag, min syster, mina kusiner och sysslingarna visste inget.

På onsdagen vid 17:00 åker hela sällskapet. Dom kör runt oss på massa små skogsvägar och sen dyker vi helt plötsligt upp i båstad.
Vi åker genom hela båstad och svänger in på en parkering med massor av parkeringsvakter.
Vi börjar förstå att det är någon form av evangemang.
Till slut kommer vi till Centrecourten och ser att det är en konsert med The Refreshments, Smokie och Status Quo.

Har svårt för raggar gången i The Refreshments musik men det var grymt skoj att se Status Quo och Smokie.
Stog längst fram och diggade till Status Quo som var helt suveräna live. 😀

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
1063347
July 27, 2006 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Skön grej!

Faen saknar båstad... kom hem därifrån förra måndagen. Var bättre än någonsin i år. Beach, brudar och bärs...

dree
Member
Medlem
1063357
July 27, 2006 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: Skön grej!

Faen saknar båstad... kom hem därifrån förra måndagen. Var bättre än någonsin i år. Beach, brudar och bärs...

Båstad är riktigt skoj. Brukar var där varje sommar och partaja lite. Sommarstugan ligger ju inte så långt bort. 🙂

Var i mellbystrand idag(inte båstad men ändå). Var hur varmt som helst i vattnet, medelhavsvärme. 🙂

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
1063392
July 27, 2006 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Elias667]Skön grej!

Båstad är riktigt skoj. Brukar var där varje sommar och partaja lite. Sommarstugan ligger ju inte så långt bort. 🙂

Var i mellbystrand idag(inte båstad men ändå). Var hur varmt som helst i vattnet, medelhavsvärme. 🙂

Var ju helt sjukt där i år... aldrig varit med om så varmt vatten i sverige och det där är ju ändå havet. Långgrunt is the shit, synd bara att man inte kan göra en ordentlig baywatch utan att typ få håll, orka kuta 50m i vatten innan d e djupt nog att dyka.

dree
Member
Medlem
1063395
July 27, 2006 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=dree][quote=Elias667]Skön grej!

Var ju helt sjukt där i år... aldrig varit med om så varmt vatten i sverige och det där är ju ändå havet. Långgrunt is the shit, synd bara att man inte kan göra en ordentlig baywatch utan att typ få håll, orka kuta 50m i vatten innan d e djupt nog att dyka.

Jag kastade upp min kusin i luften när jag var där... fick håll men fortsätta att kämpa för att han tyckte det var roligt. 🙂
Fast jag gjorde en baywatch in igen.
Får nog skynda mig ner igen så man hinner bada i värmen igen. 🙂

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1063398
July 27, 2006 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

trevlig överaskning 🙂 hoppas du hade kul där borta.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1063439
July 28, 2006 - 6:50 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe. Kul att ni hänger i mina hemtrakter grabbar!
Bor i Laholm, 6 mil ifrån Mellbystrand. Är i Mellbystrand så gott som dagligen. När det är fint väder så är man mer eller mindre där varje dag och badar. Vid vår blåa strand vid Strandhotellet.

Det är också kul att Båstad blivit det det blivit. Vi som bor här tycker det är ganska kul och se alla komma hit typ en gång per år, framför allt under tennisveckorna. Man vet ju liksom hur pass öde Båstad är under vintrarna- så det är en jävla skillnad.

Ibland känner man sig knappt välkommen i ens egna trakter. =)

Ha de bra gött folk =)

Och tänk på mig, jag har inte långt till härligheterna någon dag alls. Igår och iförgår var det knöckfullt på stranden. Sinnessjukt =)

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1063739
July 28, 2006 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [

och hur vet du hur varmt det är 🙄 😀

Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
1063762
July 28, 2006 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

I båstad är man ju varje dag 😉
om man bor där som jag då 😀
Me tråkigare stad får man leta länge efter på vintern. Då är det Helsingborg o Köpenhamn som gäller...

/Homie

dree
Member
Medlem
1063810
July 29, 2006 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=dree][

och hur vet du hur varmt det är 🙄 😀

För att jag har badat i medelhavet ca 30gånger. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 289
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL