Det bästa jobb jag någonsin haft...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det bästa jobb jag någonsin haft...
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 21, 2008 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

är nog DJ...

det finns nog inget jag saknar så mycket ibland som det.

Den känslan man kan få efter en totalt lyckad kväll med 0 fel i mixandet, och att inga fyllskallar har vält ner en öl bland skivorna *s*
man kunde vara "speedad" i timmar efteråt...

pengarna var inte heller fel, fick ca 2-3000:- för 5-6 timmar om det var svart, och mer om det var vita pengar...

när jag la av med det så höll jag på att lära mig att använda 4 skivspelare samtidigt, det gick men man fick vara förbenat kvick, och ibörjan gick det åt ett par pick-uper och skivor då man slog i tonarmen med händerna *s*

jag var inte den bästa, men jag var bra, väldigt bra för att vara en amatör, och jag skulle precis ta steget ut och bli proffs när jag slutade...

den enda nackdelen var att allt cirkulerade runt musik, och då menar jag allt, jag tom drömde om hur jag skulle göra...

hade jag inte fått en hörselskada så tror jag att jag hade hållt på med det idag, på det ena eller andra sättet...

här kommer några mixar av en "husgud" Ben Liebrand.

det var sånt här jag höll på att lära mig och delvis redan kunde när jag slutade *s*
(fast en del är studiomixat här)

http://www.youtube.com/watch?v.....Hvjch7YGtU
http://www.youtube.com/watch?v.....f-GOzhzLxA

http://www.youtube.com/watch?v.....fM3grJMNK8

har ni ett "Bästa jobb någonsin, eller letar ni fortfarande?

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1208889
November 21, 2008 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

DJ kan jag verkligen tänka mig är ett superjobb. Tråkigt med hörselskadan. För mycket spelande utan proppar eller något annat? Tänke aspirera till DJ-föreningen här på skolan men det blir inget... Kan man ju ångra såhär i efterhand.

Ang. drömmjobb så hoppas jag att jag skall hitta det snart. Känns i alla fall som jag har krympt mitt fokus lite nu i alla fall och vet ungefär vad det lutar åt. Har ju minst 2 ½ år kvar att läsa så än är det tid.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
1208892
November 21, 2008 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni som kan mycket om detta, Vad heter killen som mixar typ Sean Paul med Allsång på skansen?? Har lyssnat på massa mixar av honom, och dom e både grymt bra och roliga

EDIT: måste säga att grandmixen var grym! älskar dom låtarna (andra länken)

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1208896
November 21, 2008 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jocke boberg? Som gjorde det för P3? 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1208931
November 22, 2008 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

Liebrand är riktigt soft 🙂

Letar nog fortfarande efter "drömjobbet". Vet inte om jag någonsin kommer hitta det heller, men jag tror resan dit kommer vara väldigt intressant 😉

//Andreas

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1208935
November 22, 2008 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Att vara DJ är ju tyvärr förenat med vissa risker:
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....3829190.ab

obelix
Member
Medlem
1208936
November 22, 2008 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Liebrand är riktigt soft 🙂

Letar nog fortfarande efter "drömjobbet". Vet inte om jag någonsin kommer hitta det heller, men jag tror resan dit kommer vara väldigt intressant 😉

//Andreas

håll utkik efter det beryktade bananskalet...

jag skulle aldrig i helvete jobba inom vården, men blev mentalskötare, och älskade det jobbet, det kommer som två på listan.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1208939
November 22, 2008 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Det bästa jobbet rent ekonomiskt sett var väl när jag var resereparatör på pappersbruken längs kusten när jag var yngre, men ska man se det mer på trivsamhet och bortse från dom större pengarna så är det nog det jag har nu som smäller högst. Repar och servar bilar + lite plåt/lackjobb när det behövs typ 1km från hemmet.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1208940
November 22, 2008 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Bästa jobbet jag haft (har bara haft 2 sommarjobb) var på min f.d. skola, där fick jag och min kompis hjälpa till med att dra kablar till ljudanläggningar i olika klassrum, "skrota" datorer och plocka ut ram minnen som vi överförde till andra datorer.

Lite dåligt betalt (kommunen) men sjukt skoj och vi jobbade i en väldigt lugn takt men gjorde ändå 5 dagars arbete på 2,5 dagar.

ett sånt skulle jag inte tacka nej till igen, dock gärna längre period 🙂

obelix
Member
Medlem
1208945
November 22, 2008 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Det bästa jobbet rent ekonomiskt sett var väl när jag var resereparatör på pappersbruken längs kusten när jag var yngre, men ska man se det mer på trivsamhet och bortse från dom större pengarna så är det nog det jag har nu som smäller högst. Repar och servar bilar + lite plåt/lackjobb när det behövs typ 1km från hemmet.

mitt bäst betalda var faktiskt inom vården, jag snittade runt 22-25000 innan skatt varje månad.

Vi var underbemannade, och hade tillstånd att jobba en förbannat massa övertid...

Det roliga var att man kunde jobba effektivt ca 15-20 minuter per dygn, sedan satt man och slösurfa eller kollade på film, med betald lunch/mat *s*

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
1208961
November 22, 2008 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobba på bondgård, finns inget bättre arbete 🙂

Fysiskt, mekaniskt, psykiskt, tekniskt.. frisk luft dygnet runt.. mycket motion.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
1208982
November 22, 2008 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote:
Vi var underbemannade...

jobba effektivt ca 15-20 minuter per dygn, sedan satt man och slösurfa eller kollade på film, med betald lunch/mat *s*

Så värst underbemannade låter det ju inte som ni var?

obelix
Member
Medlem
1208987
November 22, 2008 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Så värst underbemannade låter det ju inte som ni var?

det var dygnet runt passning på boendet, dvs det var alltid minst en personal där hela tiden.

och i början hade vi bara en kille, sedan kom det två till...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1208996
November 22, 2008 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: håll utkik efter det beryktade bananskalet...

jag skulle aldrig i h*****e jobba inom vården, men blev mentalskötare, och älskade det jobbet, det kommer som två på listan.

Jag håller utkik efter det. 😉

Vården är inget jag heller skulle vilja jobba inom pga. den dåliga lönen och det hårda arbetet i regel, men jag antar att det inte är omöjligt att jobba där om det ges möjlighet. Har ju ändå pluggat mycket medicin...

//Andreas

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1209027
November 23, 2008 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har haft en hel del sköna jobb men det är skillnad på det och det bästa jobbet som jag inte haft ännu, arbetslö just nu dock så det kan komma när som helst =)

Dock har jag haft det sämsta jobbet.
Skönt folk man jobbade med men chefen var ju den svagaste människan i världen, finns ingen person jag träffat som jag avskyr mer.

- Dennis

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1209029
November 23, 2008 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Mitt favoritjobb hittills har nog varit som butikssäljare, omän deltid. Telefonsupport kunde jag varit utan, att döma hockey kunde vara kul ibland, men jag orkade inte med det efter ett tag. Är väl de tre jobb jag haft mer seriöst.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 302
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL