Det finns få saker som gör mig tårögd och rörd...|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det finns få saker som gör mig tårögd och rörd...
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
830828
January 27, 2005 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=CoLiC]

Det stod idag att alla 6 kom från mellanöstern.

Omg vilken rasist du är, de kommer ju ändå från en plats med sämre förutsättningar.

Japp, därför tycker jag att vi låter dem fortsätta att våldta våra flickvänner och ger dem en förstående klapp på ryggen, kanske en liten "god fortsättning på ditt liv, lycka till att komma över dina gammla förutsättningar och allt de kan ha gjort för att du ska droga ner ett oskyldigt barn och våldta det. Vill du ha ersättning för psykiskt lidande också?" kram också när man endå är i farten...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
830830
January 27, 2005 - 1:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte? Man kan t.ex. ge de en utbildning så att de kan få arbeta på dagis eller så.

CoLiC
Member
Medlem
830831
January 27, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Varför inte? Man kan t.ex. ge de en utbildning så att de kan få arbeta på dagis eller så.

Ja, de har ju så bra hand med dem, de blir så glada av deras sällskap att de blir alldeles berusade av lycka.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
830852
January 27, 2005 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

aftonbladet.se wrote: Man, 22.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern och kom till Sv...

Man, 26.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern...

Man, 30.
Bor i Motala. Kände offret genom 16-åring... Medborgare i ett land i Mellanöstern, kom till Sverige 2002. Hävdade att utvisning skulle innebära livsfara för honom, men Migrationsverket såg inga hinder mot utvisning.

Pojke, 16.
Bor i Motala. Känner offret...Kommer från samma land i Mellanöstern som övriga i sexbrottsligan...

Det jag ville visa var att de är från mällanöstern. Jag är extremt emot rasistiska tankar men det är sant att de var från mellanöstern. Aftonbladet ljuger inte alltid.

helix wrote: de kommer ju ändå från en plats med sämre förutsättningar.

helix. tänk efter lite. Om jag nu hade en dålig uppväxt eller nått så ger det meg INTE rätt att våldta oskyldiga små töser.

CoLiC
Member
Medlem
830858
January 27, 2005 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=aftonbladet.se]Man, 22.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern och kom till Sv...

Man, 26.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern...

Man, 30.
Bor i Motala. Kände offret genom 16-åring... Medborgare i ett land i Mellanöstern, kom till Sverige 2002. Hävdade att utvisning skulle innebära livsfara för honom, men Migrationsverket såg inga hinder mot utvisning.

Pojke, 16.
Bor i Motala. Känner offret...Kommer från samma land i Mellanöstern som övriga i sexbrottsligan...

Det jag ville visa var att de är från mällanöstern. Jag är extremt emot rasistiska tankar men det är sant att de var från mellanöstern. Aftonbladet ljuger inte alltid.

Vilket jag iof redan skrivit

Men det är synd att vi är rasister just nu, bara genom att vi ogillar att 70% av alla våldtäkter liknar denna mer eller mindre.

Allt detta får mig att se på alla invandrare som skyldiga tills bevisat oskyldiga.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
830872
January 27, 2005 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är sånt här som skapar rasister!

Varför är det så att t.ex. Hinduerna eller Budhisterna i Sverige håller sig till lagen betydligt bättre an muslimerna? Om man tar 1000 budhister och 1000 muslimer så är jag säker på att budhisterna sköter sig bättre.

Jo svaret är religion!

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
830874
January 27, 2005 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste man ha smiley varje gång man skriver något ironiskt? Verkar det seriöst när man skriver "omg vilken rasist du är"..

Aja, man måste väl köra med smileys..

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
830881
January 27, 2005 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Sen undrar dom varför folk får fördomar 🙄

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
830920
January 27, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå, något står inte riktigt rätt till i våran lagbok B<

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
830921
January 27, 2005 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Det är sånt här som skapar rasister!

Varför är det så att t.ex. Hinduerna eller Budhisterna i Sverige håller sig till lagen betydligt bättre an muslimerna? Om man tar 1000 budhister och 1000 muslimer så är jag säker på att budhisterna sköter sig bättre.

Jo svaret är religion!

Knappast.
Skulle mer handla om vilket land man kommer ifrån. Lagarna där,traditioner,uppväxt med mera. Alla individer är olika, det enda dom har gemensamt är religionen och då är det religionens fel? Skulle inte tro det.

Uppenbart att männen är grovt störda av något slag. Dock undrar jag, hade ni reagerat lika om även männen var såpass påverkade att de inte kunde tänka sig för?

EDIT: Märkligt hur lagarna ändras fort när det är pengar involverade. Lagen om piratkopiering är uppenbarligen viktigare än ett fall som detta, uppenbarligen.

CoLiC
Member
Medlem
830927
January 27, 2005 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=skinner]Det är sånt här som skapar rasister!

Jo svaret är religion!

Knappast.
Skulle mer handla om vilket land man kommer ifrån. Lagarna där,traditioner,uppväxt med mera. Alla individer är olika, det enda dom har gemensamt är religionen och då är det religionens fel? Skulle inte tro det.

Uppenbart att männen är grovt störda av något slag. Dock undrar jag, hade ni reagerat lika om även männen var såpass påverkade att de inte kunde tänka sig för?

EDIT: Märkligt hur lagarna ändras fort när det är pengar involverade. Lagen om piratkopiering är uppenbarligen viktigare än ett fall som detta, uppenbarligen.

Ja, för ingen jag känner eller som i sin tur känner osv känner någon som har varit såpass berusad att denne våldtagit någon.

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
830937
January 27, 2005 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo svaret är religion!

det handlar fan i mig inte om religion. det står ingenstans i koranen att männen ska behandla kvinnorna med bristande respekt eller att de är mindre värda. det handlar om kulturen, traditioner osv.
självklart försvarar jag inte de saker de här männen utför mot kvinnor.. tvärtom. muslimernas traditioner/kultur ses som mer hetsiga och livligare än andra religioners (t.ex buddhism och hinduism) men det har INTE med deras tro på gud att göra. alltför många idag tror det.

skinner
Member
Medlem
830943
January 27, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok kanske det inte är tron men det är mer kriminalitet bland människor från "muslim" länderna än från "budhism" länderna.

Någon som vet hur det går för flickan? Har hon råd att gå till domstol?

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
830954
January 27, 2005 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kultur Traditioner och Religion har Mycket gemensamt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
830987
January 27, 2005 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo svaret är religion!

Vilket jävla skitsnack du håller på med. Du har verkligen noll koll. Om du läste på lite om islam och buddhism, och de andra stora religionerna med, istället så kanske du skulle inse att det förespråkas på inga vis förtryck av kvinnor eller något annat.

//Andreas

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
830988
January 27, 2005 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Fia.B wrote: det handlar fan i mig inte om religion. det står ingenstans i koranen att männen ska behandla kvinnorna med bristande respekt eller att de är mindre värda. det handlar om kulturen, traditioner osv.
självklart försvarar jag inte de saker de här männen utför mot kvinnor.. tvärtom. muslimernas traditioner/kultur ses som mer hetsiga och livligare än andra religioners (t.ex buddhism och hinduism) men det har INTE med deras tro på gud att göra. alltför många idag tror det.

Nej, men det står om otrogna hundar som skall brinna i helvetet på många platser i koranen, däremot. Det är ingen direkt trevlig religion, även om där kanske inte är uttalat kvinno-förakt. Dessutom kan man ju också fråga sig om inte kulturen och traditionerna är komna ur religionen till stor del?

Och givetvis, jag säger inte att biblen är ren från sånt. Vi har ju också sett att bibeln kan vara precis lika farlig i fel händer, som Koranen. Bara att se på Knutby.

Sedan kan jag inte riktigt förstå varför det är fel att plocka fram statistik över gruppvåldtäkter? Är det oväsentligt på något sätt??

Gruppvåldtäkter är i mina ögon lika jävligt som "vanliga", om inte värre. Varför försvara det med att säga att det är riktad statistik, det är för helvete sant!

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
831104
January 27, 2005 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=skinner]Det är sånt här som skapar rasister!

Jo svaret är religion!

Vilket j**la skitsnack du håller på med. Du har verkligen noll koll. Om du läste på lite om islam och buddhism, och de andra stora religionerna med, istället så kanske du skulle inse att det förespråkas på inga vis förtryck av kvinnor eller något annat.

//Andreas

Stödjer skinner till fullo här, buddhism är en "inställning", islam är att följa seder. Det finns inga militanta utövare av buddhism, det finns mängder av muslimska militanter...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
831120
January 27, 2005 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Delph1][quote=skinner]Det är sånt här som skapar rasister!

Jo svaret är religion!

Vilket j**la skitsnack du håller på med. Du har verkligen noll koll. Om du läste på lite om islam och buddhism, och de andra stora religionerna med, istället så kanske du skulle inse att det förespråkas på inga vis förtryck av kvinnor eller något annat.

//Andreas

Stödjer skinner till fullo här, buddhism är en "inställning", islam är att följa seder. Det finns inga militanta utövare av buddhism, det finns mängder av muslimska militanter...

Jo men det beror på kulturen inte religionen. De är relaterade men det är helt åt skogen i min mening att skylla på religionen speciellt när han inte verkar ha någon riktig koll på religionen ifråga. Visst finns det muslimska extremister men de är få, ack så få, även om de syns mycket.

Islam behöver defintivt inte vara värre än buddhism. Det blir vad samhället gör det tyvärr, och det är där "felet" ligger, om man kan säga så, och inte hos religionen.

//Andreas

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
831131
January 27, 2005 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Islam behöver defintivt inte vara värre än buddhism. Det blir vad samhället gör det tyvärr, och det är där "felet" ligger, om man kan säga så, och inte hos religionen.

//Andreas

Som jag sa innan, i koranen står det om otrogna hundar som skall brinna i helvetet, inom buddhismen får de inte skada något levande. Så i helvete heller att islam någonsin kan bli lika fredlig som buddhismen!

skinner
Member
Medlem
831134
January 27, 2005 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag utryckte nog mig lite fel. Jag vet att det inte står någon stans i koranen om kvinnoförnedring och sådant. Men det jag försökte få fram är att regligion skapar kulturer vilket i sin tur ibland skapar elände.

Anser personligen att Budhismen är en betydligt "sundare" religion än alla andra där bland islam och kristendom.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 219
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL