January 17, 2002
HELIX wrote: [quote=CoLiC]
Det stod idag att alla 6 kom från mellanöstern.
Omg vilken rasist du är, de kommer ju ändå från en plats med sämre förutsättningar.
Japp, därför tycker jag att vi låter dem fortsätta att våldta våra flickvänner och ger dem en förstående klapp på ryggen, kanske en liten "god fortsättning på ditt liv, lycka till att komma över dina gammla förutsättningar och allt de kan ha gjort för att du ska droga ner ett oskyldigt barn och våldta det. Vill du ha ersättning för psykiskt lidande också?" kram också när man endå är i farten...
May 17, 2004
aftonbladet.se wrote: Man, 22.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern och kom till Sv...Man, 26.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern...Man, 30.
Bor i Motala. Kände offret genom 16-åring... Medborgare i ett land i Mellanöstern, kom till Sverige 2002. Hävdade att utvisning skulle innebära livsfara för honom, men Migrationsverket såg inga hinder mot utvisning.Pojke, 16.
Bor i Motala. Känner offret...Kommer från samma land i Mellanöstern som övriga i sexbrottsligan...
Det jag ville visa var att de är från mällanöstern. Jag är extremt emot rasistiska tankar men det är sant att de var från mellanöstern. Aftonbladet ljuger inte alltid.
helix wrote: de kommer ju ändå från en plats med sämre förutsättningar.
helix. tänk efter lite. Om jag nu hade en dålig uppväxt eller nått så ger det meg INTE rätt att våldta oskyldiga små töser.
January 17, 2002
Vitamin-C wrote: [quote=aftonbladet.se]Man, 22.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern och kom till Sv...Man, 26.
Bor i Stockholm. Medborgare i ett land i Mellanöstern...Man, 30.
Bor i Motala. Kände offret genom 16-åring... Medborgare i ett land i Mellanöstern, kom till Sverige 2002. Hävdade att utvisning skulle innebära livsfara för honom, men Migrationsverket såg inga hinder mot utvisning.Pojke, 16.
Bor i Motala. Känner offret...Kommer från samma land i Mellanöstern som övriga i sexbrottsligan...
Det jag ville visa var att de är från mällanöstern. Jag är extremt emot rasistiska tankar men det är sant att de var från mellanöstern. Aftonbladet ljuger inte alltid.
Vilket jag iof redan skrivit
Men det är synd att vi är rasister just nu, bara genom att vi ogillar att 70% av alla våldtäkter liknar denna mer eller mindre.
Allt detta får mig att se på alla invandrare som skyldiga tills bevisat oskyldiga.
March 14, 2004
Det är sånt här som skapar rasister!
Varför är det så att t.ex. Hinduerna eller Budhisterna i Sverige håller sig till lagen betydligt bättre an muslimerna? Om man tar 1000 budhister och 1000 muslimer så är jag säker på att budhisterna sköter sig bättre.
Jo svaret är religion!
September 5, 2001
skinner wrote: Det är sånt här som skapar rasister!
Varför är det så att t.ex. Hinduerna eller Budhisterna i Sverige håller sig till lagen betydligt bättre an muslimerna? Om man tar 1000 budhister och 1000 muslimer så är jag säker på att budhisterna sköter sig bättre.
Jo svaret är religion!
Knappast.
Skulle mer handla om vilket land man kommer ifrån. Lagarna där,traditioner,uppväxt med mera. Alla individer är olika, det enda dom har gemensamt är religionen och då är det religionens fel? Skulle inte tro det.
Uppenbart att männen är grovt störda av något slag. Dock undrar jag, hade ni reagerat lika om även männen var såpass påverkade att de inte kunde tänka sig för?
EDIT: Märkligt hur lagarna ändras fort när det är pengar involverade. Lagen om piratkopiering är uppenbarligen viktigare än ett fall som detta, uppenbarligen.
January 17, 2002
hawkie wrote: [quote=skinner]Det är sånt här som skapar rasister!
Jo svaret är religion!
Knappast.
Skulle mer handla om vilket land man kommer ifrån. Lagarna där,traditioner,uppväxt med mera. Alla individer är olika, det enda dom har gemensamt är religionen och då är det religionens fel? Skulle inte tro det.
Uppenbart att männen är grovt störda av något slag. Dock undrar jag, hade ni reagerat lika om även männen var såpass påverkade att de inte kunde tänka sig för?
EDIT: Märkligt hur lagarna ändras fort när det är pengar involverade. Lagen om piratkopiering är uppenbarligen viktigare än ett fall som detta, uppenbarligen.
Ja, för ingen jag känner eller som i sin tur känner osv känner någon som har varit såpass berusad att denne våldtagit någon.
January 21, 2004
Jo svaret är religion!
det handlar fan i mig inte om religion. det står ingenstans i koranen att männen ska behandla kvinnorna med bristande respekt eller att de är mindre värda. det handlar om kulturen, traditioner osv.
självklart försvarar jag inte de saker de här männen utför mot kvinnor.. tvärtom. muslimernas traditioner/kultur ses som mer hetsiga och livligare än andra religioners (t.ex buddhism och hinduism) men det har INTE med deras tro på gud att göra. alltför många idag tror det.
November 27, 2003
Jo svaret är religion!
Vilket jävla skitsnack du håller på med. Du har verkligen noll koll. Om du läste på lite om islam och buddhism, och de andra stora religionerna med, istället så kanske du skulle inse att det förespråkas på inga vis förtryck av kvinnor eller något annat.
//Andreas
January 28, 2003
Fia.B wrote: det handlar fan i mig inte om religion. det står ingenstans i koranen att männen ska behandla kvinnorna med bristande respekt eller att de är mindre värda. det handlar om kulturen, traditioner osv.
självklart försvarar jag inte de saker de här männen utför mot kvinnor.. tvärtom. muslimernas traditioner/kultur ses som mer hetsiga och livligare än andra religioners (t.ex buddhism och hinduism) men det har INTE med deras tro på gud att göra. alltför många idag tror det.
Nej, men det står om otrogna hundar som skall brinna i helvetet på många platser i koranen, däremot. Det är ingen direkt trevlig religion, även om där kanske inte är uttalat kvinno-förakt. Dessutom kan man ju också fråga sig om inte kulturen och traditionerna är komna ur religionen till stor del?
Och givetvis, jag säger inte att biblen är ren från sånt. Vi har ju också sett att bibeln kan vara precis lika farlig i fel händer, som Koranen. Bara att se på Knutby.
Sedan kan jag inte riktigt förstå varför det är fel att plocka fram statistik över gruppvåldtäkter? Är det oväsentligt på något sätt??
Gruppvåldtäkter är i mina ögon lika jävligt som "vanliga", om inte värre. Varför försvara det med att säga att det är riktad statistik, det är för helvete sant!
May 23, 2002
Delph1 wrote: [quote=skinner]Det är sånt här som skapar rasister!
Jo svaret är religion!
Vilket j**la skitsnack du håller på med. Du har verkligen noll koll. Om du läste på lite om islam och buddhism, och de andra stora religionerna med, istället så kanske du skulle inse att det förespråkas på inga vis förtryck av kvinnor eller något annat.
//Andreas
Stödjer skinner till fullo här, buddhism är en "inställning", islam är att följa seder. Det finns inga militanta utövare av buddhism, det finns mängder av muslimska militanter...
November 27, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Delph1][quote=skinner]Det är sånt här som skapar rasister!
Jo svaret är religion!
Vilket j**la skitsnack du håller på med. Du har verkligen noll koll. Om du läste på lite om islam och buddhism, och de andra stora religionerna med, istället så kanske du skulle inse att det förespråkas på inga vis förtryck av kvinnor eller något annat.
//Andreas
Stödjer skinner till fullo här, buddhism är en "inställning", islam är att följa seder. Det finns inga militanta utövare av buddhism, det finns mängder av muslimska militanter...
Jo men det beror på kulturen inte religionen. De är relaterade men det är helt åt skogen i min mening att skylla på religionen speciellt när han inte verkar ha någon riktig koll på religionen ifråga. Visst finns det muslimska extremister men de är få, ack så få, även om de syns mycket.
Islam behöver defintivt inte vara värre än buddhism. Det blir vad samhället gör det tyvärr, och det är där "felet" ligger, om man kan säga så, och inte hos religionen.
//Andreas
January 28, 2003
Delph1 wrote: Islam behöver defintivt inte vara värre än buddhism. Det blir vad samhället gör det tyvärr, och det är där "felet" ligger, om man kan säga så, och inte hos religionen.
//Andreas
Som jag sa innan, i koranen står det om otrogna hundar som skall brinna i helvetet, inom buddhismen får de inte skada något levande. Så i helvete heller att islam någonsin kan bli lika fredlig som buddhismen!
March 14, 2004
Jag utryckte nog mig lite fel. Jag vet att det inte står någon stans i koranen om kvinnoförnedring och sådant. Men det jag försökte få fram är att regligion skapar kulturer vilket i sin tur ibland skapar elände.
Anser personligen att Budhismen är en betydligt "sundare" religion än alla andra där bland islam och kristendom.
1 Guest(s)