Det finns få saker som gör mig tårögd och rörd...|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det finns få saker som gör mig tårögd och rörd...
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
831306
January 27, 2005 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Callister][quote=CoLiC][quote=Gueno] Ett litet slag med t.ex en hammare på knäskälarna och han får sitta som CoLiC gör (vet inte om CoLiC lider av det), i "räserstol".

HAH, du skulle göra svinet en tjänst, för det första skulle han bli rik, för det andra skulle han få en jäkla massa fördelar i samhället som ingen annan har.

Nej, jag lider inte nämvärt 😛

Gå och överbelasta ditt immunförsvar istället så din kropp kan acceptera koagulationsfaktorsinjektioner (långt ord :roll:) Och operera dig sedan. wink

Du behöver en kurs i detta hör jag, innan du ställer till med nått 😛

Jag orkade inte kolla upp det innan :bok: Men jag vet att du inte kan operera dig pga. blödarsjukan och om du kan få din kropp att acceptera faktor 8 i form av injektioner så kan du operera dig. :bok:

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
831312
January 27, 2005 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=CoLiC][quote=Callister][quote=CoLiC][quote=Gueno] Ett litet slag med t.ex en hammare på knäskälarna och han får sitta som CoLiC gör (vet inte om CoLiC lider av det), i "räserstol".

HAH, du skulle göra svinet en tjänst, för det första skulle han bli rik, för det andra skulle han få en jäkla massa fördelar i samhället som ingen annan har.

Gå och överbelasta ditt immunförsvar istället så din kropp kan acceptera koagulationsfaktorsinjektioner (långt ord :roll:) Och operera dig sedan. wink

Jag orkade inte kolla upp det innan :bok: Men jag vet att du inte kan operera dig pga. blödarsjukan och om du kan få din kropp att acceptera faktor 8 i form av injektioner så kan du operera dig. :bok:

:bok: = Läsa i ICQs loggar

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
831318
January 27, 2005 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Om ni tittar närmare på ett land som Saudiarabien kommer ni nog se något nytt.

//Andreas

Delph1 wrote: Tänkte på samhällskillnader mellan SA och de strängare länderna 😉

//Andreas

Har du hört talas om Wahabiterna?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
831322
January 27, 2005 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Callister][quote=CoLiC][quote=Callister][quote=CoLiC][quote=Gueno] Ett litet slag med t.ex en hammare på knäskälarna och han får sitta som CoLiC gör (vet inte om CoLiC lider av det), i "räserstol".

:bok: = Läsa i ICQs loggar

Har skrivit det på detta forum innan loggarna var skrivna. Men vet inte hur man kollar historik på icq ändå :bgrin:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
831457
January 28, 2005 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Delph1]Om ni tittar närmare på ett land som Saudiarabien kommer ni nog se något nytt.

//Andreas

Delph1 wrote: Tänkte på samhällskillnader mellan SA och de strängare länderna 😉

//Andreas

Har du hört talas om Wahabiterna?

Jodå, men du kanju knappast påstå att hela SA lever efter denna extremreligion? Det är ju snarare personer som försöker rättfärdiga ett krig mot alla som inte är islmamister som söker basis i denna.

//Andreas

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
831518
January 28, 2005 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Ett fint straff skulle vara att efter ett par timmars totyr sticka ut ögonen, skära av tungan, kapa av armarna vid armbågarna och benen vid knäna.
Detta skulle garanterat ge honom ett liv han förtjänat.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
831528
January 28, 2005 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jodå, men du kanju knappast påstå att hela SA lever efter denna extremreligion? Det är ju snarare personer som försöker rättfärdiga ett krig mot alla som inte är islmamister som söker basis i denna.

//Andreas

Nej, men däremot så har Wahabiterna en JÄVLA makt, för att inte tala om pengar. Kungahuset sitter kvar så länge de kan hålla sig vänner med Wahabiterna. Saudi är inte så jäkla västvänligt som många vill tro.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
831536
January 28, 2005 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

asså fyfan man mår ju dåligt när man tänker på det där med att han log mot henne i affären. Helt sjuk kille ju, borde få vård :cy: :cy: :cy: :cy: :cy:

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
831542
January 28, 2005 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

Aaaa, vård av en 9mm blybit.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
831543
January 28, 2005 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

dom jävlarna borde skjutas och sen skickas tillbaks till mellanöstern...
Som SoulBurn sa, undrar vart folk får fördomar ifrån när sånt här händer stup i kvarten...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
831546
January 28, 2005 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print
Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
831565
January 28, 2005 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är det som säger att de personerna inte borde få en kula i pannbenet? Gruppvåldtäkter begås nästan enbart av invandrare dock.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
831575
January 28, 2005 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Även Svenskar kan.

http://www.aftonbladet.se/vss/.....89,00.html

Är det en anledning att man inte skall belysa problemet med att invandrare är överrepresenterade i sexualbrott?

CoLiC
Member
Medlem
831635
January 28, 2005 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Även Svenskar kan.

http://www.aftonbladet.se/vss/.....89,00.html

"Fotnot: Aftonbladet har förgäves sökt Anders för en kommentar. Namnet är fingerat."

Vi vet inget om det var en svensk eller en arab, eftersom jag inte tror aftonbladet skulle fingera ett namn som "Abdullah", ellerhur?

Håller förövrigt med Denstore.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
831638
January 28, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill inte verka tuff men jag vet själv att jag blir brutalt våldsam när saker händer mina kompisar osv.

jag hade tagit lagen i egna händer o dödat dom allihop och tagit mitt straff.

jävla bullshit att sånt här kan hända...

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
831640
January 28, 2005 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Angående tjejen i Virsbo så kan man väl säga att det garanterat är en "svenne", vem flyttar till en sån håla när man kan bo med släkten i malmö eller Göteborg.

Förövrigt så skall man nog vara försiktig med att döma folk om man nu inte har alla fakta klart för sig. Visst, när jag läser om den där "gruppvåldtäkten" så uppfylls jag av ett enormt harm men har ju ingen riktig koll på vad som hänt, fan vet jag, tjejen kanske ville det och sen när de var färdiga så stack hon drogad och packad hem och kanske skämdes för sin far och diktade upp historien.

Dock så verkar det inte vara så troligt i just detta fallet men man skall som sagt vara försiktig med att döma folk.

CoLiC
Member
Medlem
831644
January 28, 2005 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Angående tjejen i Virsbo så kan man väl säga att det garanterat är en "svenne", vem flyttar till en sån håla när man kan bo med släkten i malmö eller Göteborg.

Jag tvekar inte särskilt mycket heller, hade det varit en invandrare hade det varit våldtäkt, inte sexuellt utnyttjande. De från mellanöstern kör med "Varför fråga snällt när man bara kan roffa åt sig?" mentalitet.

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
831648
January 28, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hovrätten ändrar tingsrättens dom och menar att fallet inte är att betrakta som våldtäkt. Flickan anses nämligen ha druckit alkohol frivilligt. Därmed anses hon inte heller ha försatts i ett hjälplöst tillstånd av någon annan, vilket är förutsättningen för våldtäkt enligt nuvarande lagstiftning.

Alltså, dricker någon sig full kan man våldta dem nästan utan straff?
Låt någon göra likadant med männen är mitt förslag.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
831652
January 28, 2005 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Förövrigt så skall man nog vara försiktig med att döma folk om man nu inte har alla fakta klart för sig. Visst, när jag läser om den där "gruppvåldtäkten" så uppfylls jag av ett enormt harm men har ju ingen riktig koll på vad som hänt, fan vet jag, tjejen kanske ville det och sen när de var färdiga så stack hon drogad och packad hem och kanske skämdes för sin far och diktade upp historien.

Poängen är kanske att oavsett om hon ville eller inte så borde sexuellt utnyttjande av en berusad 13-åring jämställas med fullbordad våldtäkt. Det är just den här inställningen som gör det möjligt för de här förbrytarna att komma undan med brotten.
Utöver det så är jag enormt tveksam till att det är vanligt bland 13-åringar att vilja ha sexuella med en grupp av äldre män. Jag säger inte att gruppsex är något oerhört märkligt, men det är knappast något som tonårstjejer ser som deras stora passion.
Allvarligt talat tror jag inte att någon vid sina sinnens fulla bruk tror att detta var något annat än en våldtäkt. Dock har Bodström trots idoga påtryckningar inte lyckats genomföra en hållbar lagförändring. Vad det beror på kan man fråga sig.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
831659
January 28, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Det ska vara våldtäkt även om tjejen var med på det!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 204
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL