November 27, 2003
Mind wrote: nu när vi endå är inne på att behandla folk annorlunda.
jag var inne på kappahl idag då en tjock nisse som såg allmänt dum ut, dvs det fattades några skruvar, helt utan anledning så trodde jag att han var något efterbliven.
så frågar han tjejen i kassan om dom har några Hipphop kläder, dom gjorde sitt bästa för att dölja skrattet, så dom tillkallade en äldre dam som jobbat där betydligt längre som hjälpte honom, och dom behandlade han som ett litet barn.
precis efter det så knata jag fram till kassörskan och hon sa nått i stil med, "heh" och nickade åt nissen.alla som var i närheten av denna mäniska märkte att han var några sekunder efter oss "normala"
Såg något liknande nyligen inne på H&M faktiskt 😕 Blev riktigt ledsen när jag såg hur jävla illa man kan behandla folk.
//Andreas
January 12, 2004
Mind wrote: nu när vi endå är inne på att behandla folk annorlunda.
jag var inne på kappahl idag då en tjock nisse som såg allmänt dum ut, dvs det fattades några skruvar, helt utan anledning så trodde jag att han var något efterbliven.
så frågar han tjejen i kassan om dom har några Hipphop kläder, dom gjorde sitt bästa för att dölja skrattet, så dom tillkallade en äldre dam som jobbat där betydligt längre som hjälpte honom, och dom behandlade han som ett litet barn.
precis efter det så knata jag fram till kassörskan och hon sa nått i stil med, "heh" och nickade åt nissen.alla som var i närheten av denna mäniska märkte att han var några sekunder efter oss "normala"
Vedervärdigt beteende... 👿 :burn:
January 21, 2003
CoLiC wrote: [quote=Zeth][quote=CoLiC][quote=Zeth]Fly Norrland & hatar allt folk där? Nu får du fan gå & lägga dig! =)
Du sitter inte i rullstol heller...
Det är en annan sida av norrlänningarna jag får uppleva iom det, visst finns det snälla och djupa personer här, men de gömmer sig bättre än en sur naken neger i en kolgruva
1. -Nä, det gör jag verkligen inte.
Norrlänning, sörlänning & till & med neger (Same shit different names)
Hur kan du påstå att att norrlänningar är likadana som göteborgare? De e fan 2 skilda raser...
Fel, en neger är helt annan ras än norrlänning & göteborgare. 🙂
Har bott i GBG & har släktingar där. Stämmer bra att det är lite trevligare folk i GBG. Men det finns rötägg överallt.
Jag bor i en skogsby innanför Sundsvall och känner då inte alls igen beskrivningen av Norrlänningar..
Tycker snarare att ju längre Norrut, desto trevligare är folk..Fast å andra sidan, stadsfolk är ju annorlunda..
Personligen har jag svårt för folk som har kostym på vardagarna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2002
macrus wrote: [quote=Pim_]Innetjej? Umeå? :)R
Haha, så sant Pim_.
Undrade det samma jag, hur går Innetjej och Umeå ihop? :bgrin:
Fördomar? Vart? Vaddå?
Innetjej som innetjej, ni vet sorten, de som bara håller på sin status, går omkring i dyra kläder och springer runt på fina krogar på helgerna. De beter sig väl olika i olika delar av landet kanske, men andemeningen är densamma hos alla: Hellre dör jag än att tappa status bland mina vänner.
July 14, 2004
Json_81 wrote: [quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛
Varför skulle det vara det?
Folk borde sluta tolka det som nedvärderande bara.
folk har fått det om bakfoten "neger" i säg är ju ett ord som man använder för att bemärka en svart person. alltså inget själsord. men däremot nigger är ju ett själsord. självklart kan ju neger tolkas fel också om man säger typ "jävla negerunge" eller något liknande dumt
June 28, 2001
CoLiC wrote: [quote=macrus][quote=Pim_]Innetjej? Umeå? :)R
Haha, så sant Pim_.
Undrade det samma jag, hur går Innetjej och Umeå ihop? :bgrin:
Fördomar? Vart? Vaddå?
Innetjej som innetjej, ni vet sorten, de som bara håller på sin status, går omkring i dyra kläder och springer runt på fina krogar på helgerna. De beter sig väl olika i olika delar av landet kanske, men andemeningen är densamma hos alla: Hellre dör jag än att tappa status bland mina vänner.
det finns fjolliga bratsklubbar i gbg med, men här har dom flesta lärt sig att skratta åt dom.
May 3, 2004
Json_81 wrote: [quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛
Okej jag ska gå runt att kalla alla människor idioter och det är inget fel med det, det är alla andra som borde ändra sin uppfattning och sluta tolka idiot som något nedvärderande...
Ordet neger är idag nedtryckande vare sig ni vill eller inte
KorSpo wrote: [quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛
Okej jag ska gå runt att kalla alla människor idioter och det är inget fel med det, det är alla andra som borde ändra sin uppfattning och sluta tolka idiot som något nedvärderande...
Så om jag kallar en neger för neger så är det nedlåtande bara för att du och några politiker bestämt så?? Bara nått strunt som några skitviktiga politiker hittat på..
Jag känner flera negrer, och dom ser mej inte som rasistisk..
I såna fall får man inte säga negress heller då??
Nigger däremot..Det är ett nedsättande uttryck.
Bara helt appropå: http://www.expressen.se/index.jsp?a=199813
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 3, 2004
ilg@dd wrote: [quote=KorSpo][quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛
Så om jag kallar en neger för neger så är det nedlåtande bara för att du och några politiker bestämt så?? Bara nått strunt som några skitviktiga politiker hittat på..
Nej det får man självklart inte säga. Blir bestört varje gång invandrare berörs i diskussioner på NH och inser då hur mkt främlingsfientliga åsikter det finns här...
KorSpo wrote: [quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛
Nej det får man självklart inte säga. Blir bestört varje gång invandrare berörs i diskussioner på NH och inser då hur mkt främlingsfientliga åsikter det finns här...
Den dagen en neger säger till mej att "jag gillar inte att du säger neger", då ska jag sluta med det..
October 25, 2003
ilg@dd wrote: [quote=KorSpo][quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛
Den dagen en neger säger till mej att "jag gillar inte att du säger neger", då ska jag sluta med det..
Me 2
Eric aka jaguLaren wrote: "Tänk er den orakade killen i rullstol med rufsigt hår..."
Är det bara jag som vill ha bild ?
Näe, jag ska snart sova..Rädd för mardrömmar..
😛
3 Guest(s)