Det finns mer än ett sätt att ha roligt med en tjej!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det finns mer än ett sätt att ha roligt med en tjej!
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
758117
October 27, 2004 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: nu när vi endå är inne på att behandla folk annorlunda.

jag var inne på kappahl idag då en tjock nisse som såg allmänt dum ut, dvs det fattades några skruvar, helt utan anledning så trodde jag att han var något efterbliven.
så frågar han tjejen i kassan om dom har några Hipphop kläder, dom gjorde sitt bästa för att dölja skrattet, så dom tillkallade en äldre dam som jobbat där betydligt längre som hjälpte honom, och dom behandlade han som ett litet barn.
precis efter det så knata jag fram till kassörskan och hon sa nått i stil med, "heh" och nickade åt nissen.

alla som var i närheten av denna mäniska märkte att han var några sekunder efter oss "normala"

Såg något liknande nyligen inne på H&M faktiskt 😕 Blev riktigt ledsen när jag såg hur jävla illa man kan behandla folk.

//Andreas

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
758121
October 27, 2004 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: nu när vi endå är inne på att behandla folk annorlunda.

jag var inne på kappahl idag då en tjock nisse som såg allmänt dum ut, dvs det fattades några skruvar, helt utan anledning så trodde jag att han var något efterbliven.
så frågar han tjejen i kassan om dom har några Hipphop kläder, dom gjorde sitt bästa för att dölja skrattet, så dom tillkallade en äldre dam som jobbat där betydligt längre som hjälpte honom, och dom behandlade han som ett litet barn.
precis efter det så knata jag fram till kassörskan och hon sa nått i stil med, "heh" och nickade åt nissen.

alla som var i närheten av denna mäniska märkte att han var några sekunder efter oss "normala"

Vedervärdigt beteende... 👿 :burn:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
758128
October 27, 2004 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Innetjej? Umeå? :)R

Haha, så sant Pim_.
Undrade det samma jag, hur går Innetjej och Umeå ihop? :bgrin:
Fördomar? Vart? Vaddå?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
758191
October 27, 2004 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛

Varför skulle det vara det?
Folk borde sluta tolka det som nedvärderande bara.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
758228
October 27, 2004 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

Haha det där var nästan roligare än hans historia. 🙂

Krqagyzzz wrote: [quote=Farbror][quote=Pim_]Innetjej? Umeå? :)R

Importerad? (Smuggelgods)

Troligen en Halländsk båtflykting som kommit lite ur kurs.

zeth
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 555
758241
October 27, 2004 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Zeth][quote=CoLiC][quote=Zeth]Fly Norrland & hatar allt folk där? Nu får du fan gå & lägga dig! =)

Du sitter inte i rullstol heller...

Det är en annan sida av norrlänningarna jag får uppleva iom det, visst finns det snälla och djupa personer här, men de gömmer sig bättre än en sur naken neger i en kolgruva

1. -Nä, det gör jag verkligen inte.
Norrlänning, sörlänning & till & med neger (Same shit different names)

Hur kan du påstå att att norrlänningar är likadana som göteborgare? De e fan 2 skilda raser...

Fel, en neger är helt annan ras än norrlänning & göteborgare. 🙂
Har bott i GBG & har släktingar där. Stämmer bra att det är lite trevligare folk i GBG. Men det finns rötägg överallt.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
758242
October 27, 2004 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahah! Go CoLiC !!!!!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
758247
October 27, 2004 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag bor i en skogsby innanför Sundsvall och känner då inte alls igen beskrivningen av Norrlänningar..
Tycker snarare att ju längre Norrut, desto trevligare är folk..Fast å andra sidan, stadsfolk är ju annorlunda..
Personligen har jag svårt för folk som har kostym på vardagarna.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
758271
October 27, 2004 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Pim_]Innetjej? Umeå? :)R

Haha, så sant Pim_.
Fördomar? Vart? Vaddå?

Innetjej som innetjej, ni vet sorten, de som bara håller på sin status, går omkring i dyra kläder och springer runt på fina krogar på helgerna. De beter sig väl olika i olika delar av landet kanske, men andemeningen är densamma hos alla: Hellre dör jag än att tappa status bland mina vänner.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
758292
October 27, 2004 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛

folk har fått det om bakfoten "neger" i säg är ju ett ord som man använder för att bemärka en svart person. alltså inget själsord. men däremot nigger är ju ett själsord. självklart kan ju neger tolkas fel också om man säger typ "jävla negerunge" eller något liknande dumt

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
758401
October 27, 2004 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=macrus][quote=Pim_]Innetjej? Umeå? :)R

Haha, så sant Pim_.
Fördomar? Vart? Vaddå?

Innetjej som innetjej, ni vet sorten, de som bara håller på sin status, går omkring i dyra kläder och springer runt på fina krogar på helgerna. De beter sig väl olika i olika delar av landet kanske, men andemeningen är densamma hos alla: Hellre dör jag än att tappa status bland mina vänner.

det finns fjolliga bratsklubbar i gbg med, men här har dom flesta lärt sig att skratta åt dom.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
758415
October 27, 2004 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛

Okej jag ska gå runt att kalla alla människor idioter och det är inget fel med det, det är alla andra som borde ändra sin uppfattning och sluta tolka idiot som något nedvärderande...

Ordet neger är idag nedtryckande vare sig ni vill eller inte

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
758417
October 27, 2004 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛

Okej jag ska gå runt att kalla alla människor idioter och det är inget fel med det, det är alla andra som borde ändra sin uppfattning och sluta tolka idiot som något nedvärderande...

Så om jag kallar en neger för neger så är det nedlåtande bara för att du och några politiker bestämt så?? Bara nått strunt som några skitviktiga politiker hittat på..
Jag känner flera negrer, och dom ser mej inte som rasistisk..
I såna fall får man inte säga negress heller då??
Nigger däremot..Det är ett nedsättande uttryck.
Bara helt appropå: http://www.expressen.se/index.jsp?a=199813

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
758420
October 27, 2004 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=KorSpo][quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛

Så om jag kallar en neger för neger så är det nedlåtande bara för att du och några politiker bestämt så?? Bara nått strunt som några skitviktiga politiker hittat på..

Nej det får man självklart inte säga. Blir bestört varje gång invandrare berörs i diskussioner på NH och inser då hur mkt främlingsfientliga åsikter det finns här...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
758423
October 27, 2004 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛

Nej det får man självklart inte säga. Blir bestört varje gång invandrare berörs i diskussioner på NH och inser då hur mkt främlingsfientliga åsikter det finns här...

Den dagen en neger säger till mej att "jag gillar inte att du säger neger", då ska jag sluta med det..

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
758444
October 27, 2004 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

"Tänk er den orakade killen i rullstol med rufsigt hår..."

Är det bara jag som vill ha bild ?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
758447
October 27, 2004 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=KorSpo][quote=ilg@dd][quote=KorSpo][quote=Json_81][quote=KorSpo]Är det inte rasism att använda ordet neger numera? Vill inte va klagokärring men 😛

Den dagen en neger säger till mej att "jag gillar inte att du säger neger", då ska jag sluta med det..

Me 2

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
758448
October 27, 2004 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Eric aka jaguLaren wrote: "Tänk er den orakade killen i rullstol med rufsigt hår..."

Näe, jag ska snart sova..Rädd för mardrömmar..
😛

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
758452
October 27, 2004 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

hihi

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
758498
October 27, 2004 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Eric aka jaguLaren]"Tänk er den orakade killen i rullstol med rufsigt hår..."

Näe, jag ska snart sova..Rädd för mardrömmar..
😛

CoLiC på bild. 🙂

Detta är jag om nån undrar...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 197
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL