Det finns mer än ett sätt att ha roligt med en tjej!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det finns mer än ett sätt att ha roligt med en tjej!
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
758513
October 27, 2004 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Nooo, damn you! det där e fan ett år sen nästan! Har mycket fetare skägg nu 😀

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
758520
October 27, 2004 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Nooo, damn you! det där e fan ett år sen nästan! Har mycket fetare skägg nu 😀

Du var ju söt, ärligt alltså

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
758529
October 27, 2004 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Nej det får man självklart inte säga. Blir bestört varje gång invandrare berörs i diskussioner på NH och inser då hur mkt främlingsfientliga åsikter det finns här...

Neger är svenska och betyder svart. Varken mer eller mindre.
Ser folk det som rasistiskt så är det deras problem och ingen annans(snacka om insnöad syn på saker och ting) och ordet negress är inte på något sätt nedvärderande.

Och Colic, du var mig en söt kille. Om tjejen blev röd var det säkert för att hon var kär 😀

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
758542
October 27, 2004 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det finns de som ser ordet neger som rasistiskt så är det deras problem? Okej? Vem är insnöad? Vad är rasism?

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
758544
October 27, 2004 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Man kanske måste vara "ute" för att förstå det roliga i det hela för det gör inte jag

Same here.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
758552
October 27, 2004 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Korspo och TinTin
embarassed :heart:

Tack *tihi*

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
758604
October 27, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Om det finns de som ser ordet neger som rasistiskt så är det deras problem? Okej? Vem är insnöad? Vad är rasism?

För min del är rasism när någon anser att en ras/färg/folkslag skulle vara mer värd än en annan..
Ett praktexempel är väl skinnskallarna.
För övrigt vet dom inte vad dom talar om..
Arier är ett folkslag från norra indien..
Torde ha varit mörkhyade i början..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Nefilim
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
758637
October 27, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd: Helt rätt. Man är inte rasist bara för att man använder vissa ord. Det är ju olika från person till person vad man tar åt sig av. Vissa bryr sig inte alls om man säger "neger", "svenne", etc, medan andra tar åt sig.

Men rasism, det är precis som du säger när någon aktivt propagerar för att en "ras" skulle stå över en annan. Inte när man använder sig av vaneord i vardaglig mening.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
758641
October 27, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Nefilim wrote: ilg@dd: Helt rätt. Man är inte rasist bara för att man använder vissa ord. Det är ju olika från person till person vad man tar åt sig av. Vissa bryr sig inte alls om man säger "neger", "svenne", etc, medan andra tar åt sig.

Men rasism, det är precis som du säger när någon aktivt propagerar för att en "ras" skulle stå över en annan. Inte när man använder sig av vaneord i vardaglig mening.

Om man vänder på steken..Om någon kallar mej svenne??
Det skulle jag antagligen bli upprörd över, i mina trakter betyder det oskuld..Och då är det ju lögn..Har ju en 10årig son.
Vad brukar man kalla "vitingar" utan att nedtrycka förresten??
Kaukasier, Viting, Europe', German eller kanske arier??
Inget jag eller mina bakanta brukar fundera över, inte det, och ej heller huruvida det skulle vara fult/nedlåtande att säga neger..
Viting skulle jag iofs inte reagera speciellt över..
Måste vara folk med lite att göra som ska sätta "normer" åt andra, tji hobbies kanske.
Dom borde skaffa sej en klockvänlig dator istället.
Jag svarar på de flesta tilltal..Mest hörrödu..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
758721
October 27, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=KorSpo]Nej det får man självklart inte säga. Blir bestört varje gång invandrare berörs i diskussioner på NH och inser då hur mkt främlingsfientliga åsikter det finns här...

Neger är svenska och betyder svart. Varken mer eller mindre.
Ser folk det som rasistiskt så är det deras problem och ingen annans(snacka om insnöad syn på saker och ting) och ordet negress är inte på något sätt nedvärderande.

Och Colic, du var mig en söt kille. Om tjejen blev röd var det säkert för att hon var kär 😀

Enligt en svenska bok där jag gick på högstadiet är "Neger: Bor ofta i djungeln nära besläktad med människan" det är inget jag hittat på

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
758732
October 27, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote:

Okej jag ska gå runt att kalla alla människor idioter och det är inget fel med det, det är alla andra som borde ändra sin uppfattning och sluta tolka idiot som något nedvärderande...

Ordet neger är idag nedtryckande vare sig ni vill eller inte

Hur kan du jämföra "neger" och "idiot"?
Idiot är ett nedvärderande ord. Kan du använda det på något sätt utan att det blir nedvärderande?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
758734
October 27, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Om man vänder på steken..Om någon kallar mej svenne??
Det skulle jag antagligen bli upprörd över, i mina trakter betyder det oskuld..Och då är det ju lögn..Har ju en 10årig son.
Vad brukar man kalla "vitingar" utan att nedtrycka förresten??
Kaukasier, Viting, Europe', German eller kanske arier??
Inget jag eller mina bakanta brukar fundera över, inte det, och ej heller huruvida det skulle vara fult/nedlåtande att säga neger..
Viting skulle jag iofs inte reagera speciellt över..
Måste vara folk med lite att göra som ska sätta "normer" åt andra, tji hobbies kanske.
Dom borde skaffa sej en klockvänlig dator istället.
Jag svarar på de flesta tilltal..Mest hörrödu..

Kaukasier är ett bra, jämförbart ord.

Tintin
Member
Medlem
758738
October 27, 2004 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote:
Enligt en svenska bok där jag gick på högstadiet är "Neger: Bor ofta i djungeln nära besläktad med människan" det är inget jag hittat på

Ja jag vet ju inte vad ni har för böcker i skolan...:D

Men i vilket fall betyder "neger" svart hur man än vrider och vänder på det. Och afrikaner har färgen svart(fast de flesta är bruna) precis som vi europeer är vita, kineser gula och indianer röda. Sen om det är exakt den färgen på oss vet jag inte om jag kan hålla med om.

Att folk tar illa upp om man använder ett sådant ord så ÄR det ju deras problem som jag sa. Vem som helst får kalla mig viting eller något annat "rasistiskt" ord och om inte jag tar illa upp så har det ju ingen betydelse.

Att använda ordet svart oavsett sammanhang ska vara och är tillåtet så vi får leva med det, hur svårt det än är 🙄

Jag kan säga:

En svart man satte sig bredvid mig på bussen

Lika mycket som jag kan säga:

En kille hade på sig den fulaste svarta tröja jag sett på bussen.

Inget av det är rasistiskt och borde inte tas som rasistiskt.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
758741
October 27, 2004 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=KorSpo]

Okej jag ska gå runt att kalla alla människor idioter och det är inget fel med det, det är alla andra som borde ändra sin uppfattning och sluta tolka idiot som något nedvärderande...

Idiot är ett nedvärderande ord. Kan du använda det på något sätt utan att det blir nedvärderande?

kan du använda neger utan att på något sätt få det att bli nedvärderande?

Tintin
Member
Medlem
758749
October 27, 2004 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote:

En neger satt bredvid mig på bussen? 🙄

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
758768
October 27, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Sortima wrote: Enligt en svenska bok där jag gick på högstadiet är "Neger: Bor ofta i djungeln nära besläktad med människan" det är inget jag hittat på

Ska man skratta eller gråta 😕

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
758770
October 27, 2004 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Json_81][quote=KorSpo]

Det var 4 killar där, en neger, en viting, en asiat och en indian.
Och alla vore de berusade och glada.

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
758787
October 27, 2004 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

asså... jag tror ingen har skrivit att neger kommer från spanska negro... t.ex. vinet gato negro (betyder svart katt)... är det ett racistiskt vin då eller?

jag kommer använda neger på det sätt jag tycker det passar... t.ex. negerboll, neger, negress.
och jag har inget emot negrer, jagf tycker de ska ha samma rättigheter som alla andra vitingar, gulingar osv.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
758796
October 27, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Sortima]Enligt en svenska bok där jag gick på högstadiet är "Neger: Bor ofta i djungeln nära besläktad med människan" det är inget jag hittat på

Ska man skratta eller gråta 😕

//Andreas

Skratta.. Det låter ju sjukt 😛 Polare har en gammal ordbok där det står med neger.. ska kolla vad den säger 😀

Dagens samhälle är mode inriktat som fan.. bara att acceptera och vara dom alternativa och/eller nördarna.Vad finns i mitten?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
758797
October 27, 2004 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

LorD_Kvadd wrote: Dagens samhälle är mode inriktat som fan.. bara att acceptera och vara dom alternativa och/eller nördarna.Vad finns i mitten?

Moderatkommunister?

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 59
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL