June 18, 2001
Jag anser inte att man ska utvisa någon, men jag blir ändå förbannad på det här.
Ska asyl beviljas för att han råkar vara välutbildad? Lika inför lagen...pyttsan.
Nu antar jag att det är ej beviljad asyl det handlar om. Aftonbladet skriver nämligen ingenting om varför han ska utvisas.
June 18, 2001
Callister wrote: Jag anser att det är värre att utvisa personer som man har sådär mkt nytta av i samhället, jag menar, vad kan han ha gjort för att han ska behöva utvisas :S
Jag antar att det handlar om Asyl. Med andra ord, han blir nekad asyl därför att han inte har någon anledning att fly från Irak.
Så vad det handlar om är att läkarna anser att om man är välutbildad ska man komma in i Sverige utan skäl, är man inte välutbildad måste man vara på flykt. Där skiljer sig min åsikt från deras.
Callister wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....75,00.html
No comment
Lite konstigt fall..
Men men, är man utvisad så är man..
Ge killen en Nogger + Lakrits som färdkost..
😕
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
Sortima wrote: Att man utvisar dom som inte har varken jobb eller någon anledning att befinna sig här är en sak men att utvisa dom som faktist har anpassat sig i samhället och gjort något bra finns ingen som helst anledning att utvisa enligt min mening
Håller med här.
October 7, 2002
Det är inte myndigheterna som är dumma i det här fallet - de har bara att följa de lagar som beslutats i regeringen. Tyvärr är många av dem väldigt protektionistiskt skrivna - att flytta till Sverige för att jobba är normalt inte giltigt skäl för att få uppehållstillstånd (förutom för EU-medborgare som automagiskt har uppehållstillstånd).
November 27, 2003
Sardaukar wrote: [quote=ZIre][quote=Krqagyzzz]Välkommen till verkligheten...
När jag åkte taxi i torsdags så åkte jag med en Kemi-ingenjör från Iran eller vad det nu var.
trevligt att ni delade en taxi. Blir billigare eller?
Jag fattade det som att ingenjören körde?
Gissar att han glömde ironismileyn 😉
//Andreas
December 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=Sardaukar][quote=ZIre][quote=Krqagyzzz]Välkommen till verkligheten...
När jag åkte taxi i torsdags så åkte jag med en Kemi-ingenjör från Iran eller vad det nu var.
//Andreas
Det är nästan dödsstraff på det :bgrin:
March 7, 2004
Sardaukar wrote: [quote=Delph1][quote=Sardaukar][quote=ZIre][quote=Krqagyzzz]Välkommen till verkligheten...
//Andreas
Det är nästan dödsstraff på det :bgrin:
ojdå 😉 förlåt mig! :-({|=
2 Guest(s)