May 9, 2003
internetgirot finns det något som heter som funkar aldelles ypperligt om man skall handla från folk man inte känner =)
October 22, 2002
Ring och prata med personen, kan ge en mer förklarlig bild av en person.
Själv så skulle jag inte skicka iväg saker utan att ha fått betalt först men samtidigt är jag mkt ovillig att betala i förskott också. 🙂
Be personen att ta lite bilder med en skriven lapp med datum och namn. Be om att få hemadress, hemtelefonnr som du kan kolla upp mot eniro osv.
October 22, 2002
hymer wrote: internetgirot finns det något som heter som funkar aldelles ypperligt om man skall handla från folk man inte känner =)
Kostar dock pengar att använda. Beror ju på värdet på det totala värdet av varan man handlar och om man tycker det är värt de.
March 14, 2001
Paypal har betalningsgaranti, får du inte sakerna du köpt får man pengarna tillbaka. Riktigt hur det fungerar vet jag inte men känner folk som blivit lurad på ex ebay och fått tillbaka pengarna utan problem.
Så fråga säljaren om han har paypal, har han det är det ju bara för dig att registrerad dig och betala.
August 2, 2001
fisken wrote: Ring och prata med personen, kan ge en mer förklarlig bild av en person.
Fast en del bedragare kan låta väldigt trevliga och ärliga men ändå vara bedragare.
Farsan råkade ut för en sådan. Han vann en auktion om en skärm på tradera. Personen som sålde den verkade trevlig och svarade hjälpsamt på email och telefon. Men det var en bedragare för så fort pengarna var överförda så hörde farsan ingenting från honom igen. Det visade sig senare att han redan var under utredning av polisen så förhoppningsvis får farsan pengarna tillbaka på ett eller annat vis, efter rättegången.
Jag skulle aldrig skicka pengar i förskott om jag inte kände personen i fråga. Det är tyvär lätt att bli lurad.
1 Guest(s)