January 12, 2004
HAr ni några fobier som ni har kommit över, som har varit rätt svåra.
Själv så har jag snart kommit över min sprutfobi, eller rättare sagt nålfobi.
Förr så svimmade jag nästan när jag skulle få en spruta eller om de skulle dra blod.
JAg fick alltid lägga mig ner för jag blev vit som ett lakan och fick tunnelsyn.
Nu så kan jag snart titta på när jag ger mig själv injektionerna jag tar 2 ggr om dagen.
För tillfället så siktar jag, blundar och kör in nålen i magen och tömmer sprutan, jag tittar inte förrän nålen är ute igen, vilket är dumt för den brukar vara böjd...
Men jag har börjat kunna titta lite när jag tömmer sprutan...
Har problem med att titta just när spetsen körs in, för rent instinktivt rycker jag undan finger eller arm när jag ser att spetsen kommer nära. Tittar sedan många år åt sidan då, men när väl sprutan/nålen är inne går det bra att titta.
Lider av höjdrädsla också.
Efter den här händelsen känner jag iofs en viss rädsla på nuvarande jobb, jag vet nämligen med 100% säkerhet att vi har en björnhona och en unge/ungbjörn på området där vi jobbar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 18, 2001
Någon regelrätt fobi har jag aldrig haft. Höjder har dock alltid varit ett gissel. Så vitt jag vet har jag övervunnit det, men jag vet inte vad som skulle hända om jag stod inför en väldigt stor höjd.
Death On Wings wrote: Har fortfarande kvar min sprutfobi och upplever det på exakt samma sätt som dig.
Kommer nog aldrig över det där tyvärr 🙁
Det finns behandlingar som för de flesta hjälper riktigt bra. Snabbt går det också.
Hehe...inhandlade så sent som idag en gummiorm inför en behandling.
February 10, 2004
Dehman wrote: Kanske lite löjligt, men trivs inte i närheten av dvärgar eller fötter.
jag håller med dig på de där om fötter. gillar inte armhålor heller, det är riktigt skabbit!! fy fan!
btw, var skraj so satan för att åka hiss förut, men de har jag lyckats komma över genom att jobba på webhallen 😀 deras leveranshiss är stor som stan, mörk, känns som en källare och den fastnar fan 10 ggr om dagen 😀
1 Guest(s)