November 18, 2003
Jag har haft linseri ungefär 2 månader och inte hunnit testa olika linser men ni som vet, vad är skillnaden mellan olika linser? jag menar nu har jag tex Soft Lens 66 Toric som kostar runt 1000:- men sedan finns Soft Lens 66 som kostar runt 500:- ..
Man blir lite nyfiken haha.. ha det bra!
November 27, 2003
Du kan ha månadslinser, du kan ha årslinser (bara 6 månader egentligen) och du kan ha dagslinser. Du kan ha linser som du inte behöver ta ur när du går och lägger dig och du kan linser som kräver förvaring i behållare för katalysator och högre grad väteperoxid.
Det är väl dom alternativ som finns. Jag kör månadsvis och kan använda både enkel förvaring och med katalysator. Det går vilket som.
//Andreas
November 9, 2002
Du har hamnat i samma kniviga sits som jag med andra ord. Eftersom du är i behov av toriska linser, så finns det inte mycket alternativ. Grejen med toriska linser är att ditt brytningsfel på något sett inte är jämnt över ögat, utan linsen måste vrida sig helt rätt i ögat, Därför har du förmodligen även en måttenhet kallad cylinder eller liknande på dina linsförpackningar.
Toriska dagslinser finns knappt att få tag på, Fins några enstaka på lensway .m. men dessa är med fasta cylindervärden (tror de finns i 90 och 120 grader eller något sådant, inte alls säker dock). Vill man ha dessa så får man helt enkelt finna sig i att se lite sämre, Om man nu inte har rövflytet att man har exakt dom cylindervärdena
November 9, 2002
Du har hamnat i samma kniviga sits som jag med andra ord. Eftersom du är i behov av toriska linser, så finns det inte mycket alternativ. Grejen med toriska linser är att ditt brytningsfel på något sett inte är jämnt över ögat, utan linsen måste vrida sig helt rätt i ögat, Därför har du förmodligen även en måttenhet kallad cylinder eller liknande på dina linsförpackningar.
Toriska dagslinser finns knappt att få tag på, Fins några enstaka på lensway .m. men dessa är med fasta cylindervärden (tror de finns i 90 och 120 grader eller något sådant, inte alls säker dock). Vill man ha dessa så får man helt enkelt finna sig i att se lite sämre, Om man nu inte har rövflytet att man har exakt dom cylindervärdena
November 18, 2003
Xuestor wrote: Du har hamnat i samma kniviga sits som jag med andra ord. Eftersom du är i behov av toriska linser, så finns det inte mycket alternativ. Grejen med toriska linser är att ditt brytningsfel på något sett inte är jämnt över ögat, utan linsen måste vrida sig helt rätt i ögat, Därför har du förmodligen även en måttenhet kallad cylinder eller liknande på dina linsförpackningar.
OK, now I get it;)
August 13, 2004
Tror också jag har toriska linser, de heter nåt med "xcel frequency toric" i alla fall (har -4.25 respektive -4.75 och brytningsfel :/), månadslinser. Skulle inte vara helt fel med dagslinser, känns så lyxigt att bara kasta linserna nånstans när man går och lägger sig. 🙂
1 Guest(s)