July 27, 2002
En polare eller ni själva.
Mitt bidrag blir när vi gick i 6-8:an, minns ej. 🙂
En brandman kom iaf och pratade om bränder och sådant, det var i samband med den där branden i malmö,göteborg (?), där många tonåringar dog. I varje fall så prata han och ingen kände ju sig direkt glad. Sen sa han - Ja vad tyckte ni om detta? eller liknande.
Min klantiga polare säger (som jämt pratar och tänker sen) ja det väl väl uppfriskande.
Det tog hus i helvetet asså :bgrin:
Kanske inte så bra bidrag men det är det värsta jag varit med om. 🙂
September 20, 2003
Jo, den dagen på Fritids hade jag hört ordet "sex" hela dagen. Tydligen var det någon unge som hade snappat upp det från de vuxna, så han började sprida ordet. Jag, som inte visste vad det betydde, ansågs som en idiot. Så, när jag kom hem så gick jag in på Altavista och sökte på det. Jag fick ju ett nätt antal träffar, om man säger så. Jag klickade på någon länk och kom in på en porrsida, med massor av bilder på förstasidan.
Just då kom brorsan ner i källaren där vi hade datorn och in i rummet jag satt i vid datorn.
Jag visste inte hur jag skulle avsluta programmet snabbt nog, så jag sprang därifrån, förbi honom. Sedan dess har jag inte hört honom tala om det...
Han kanske blev sugen själv 😛
Om du läser detta, Tobbe, så vill jag att du ska veta att jag vill snacka om det 🙂
July 13, 2004
Ja det måste nog va den gången när jag skulle hoppa med cycklen över en trotoarkant(Stavas?). Jag kom cycklandes i kanska hög fart och skulle precis hoppa. Se när jag hoppar så insåg jag att jag hoppat för tidigt och jag landar med framdäcket på kanten och gör en volt och slår mig kanska rejält :(. Sen när jag resta mig i mina enorma smärtor så ser jag att två gamla gubbar står och skattar åt mig. Aja ont gjorde det iaf.
Tänker inte berätta hur gamal jag var när detta hände 😀
March 14, 2004
Det kanske var när jag cyklade till min kompis på landet för ca 1 år sen.
När jag skulle bromsa vid deras ingång (eller vad man ska säga), så trycker jag av nån anledning i frambromsen (körde ganska snabbt) ... Sen voltade jag 1 varv och landade oskadd. Det pinsamma var att hela deras famlij satt och åt lunch! 😛 Dom fick sig ett gott skratt 8) Haha...
May 17, 2004
det klantigaste jag nånsin varit med om måste nog vara när jag gick in i rätt rum vid fel tillfälle. Min syster hade spelat en match och man blev skickad att hämta henne, snäll som man är så for man väll dit för att hämta henne. hon kom och man skulle fara vidare men då bad hon mig att hämta hennes jacka som hon hade glömt inne på omklädnings rummet. fortfarande så var man ju trevlig och glad och gick snällt ner. hon hade beskrivit vilket omklädnings rumm det var men beskrivningen jag fick var nog itne den bästa dock så kan jag ha misstolkat den. Hur som hällst efter att ha öpnat ett antal dörrar försiktigt och med ett par knackningar så tappade jag lite av mitt tålamod så jag öppnade bara nästa dörr utan att knacka. Jag kom till rätt omklädnings rum men dock så hade nästa grupp människor slagit bo där för den närmaste timmen. Om jag säjjer så här så är det lite opassande att öppna dörren när ca 20 kvinnor byter om så de kan spela en fotbolls match. Seriöst så har jag inget emot att se halvnakna till nakna kvinnor men opassande är det ju.
stängde dörren ganska tvärt och knackade på sedan. fröken som öppnade dörren lite bad jag om ursäckt till högt nog så att de andra damerna kunde höra min röst och bad snällt om att få den kvarglömda jackan. jag fick den och fick en liten trevlig prat stund med några av damerna och så var det med det.
såklart så har man varit med om pinsammaare och klantigare sitiationer men den här är en av dessa.
January 26, 2003
ocz wrote: Det kanske var när jag cyklade till min kompis på landet för ca 1 år sen.
När jag skulle bromsa vid deras ingång (eller vad man ska säga), så trycker jag av nån anledning i frambromsen (körde ganska snabbt) ... Sen voltade jag 1 varv och landade oskadd. Det pinsamma var att hela deras famlij satt och åt lunch! 😛 Dom fick sig ett gott skratt 8) Haha...
hahahah..... 😀
så gjorde jag me fast mitt på en grusväg då, kom i full fart och drog i frambromsen av någon jävla anledning 🙂 flög rätt i backen 😛 :arg:
October 25, 2003
En sak jag gjorde när jag var en 10 år var rätt klantig.
Jag skulle styla med min fina cykel, och jag hade just kommit på att man kunde stå med båda fötterna på sadeln om man hade tillräckligt med fart.
Självklart så fick man ju bäst fart i en backe, och precis nedanför vårt hus fanns en rätt stor (asfalterad ska tilläggas) väg com lutade rejält.
Jag cyklade upp och ner för backen, och nerför så ställde jag min, dum som jag var, med båda fötterna på sadeln och försökte se cool ut.
Efter kanske 10 min sådant åkande så kommer det en annan kille och börjar göra samma sak i MIN backe.
Självklart så ska jag vara värst, och tänker "Ja, men jag kan ju stå på sadeln, jag behöver nog inte hålla i styret"
Det var GRYMT dumd gjort.
Jag tog fart lååångt upp i backen, och när jag fått upp ordentlig speed, så ställde jag mig på sadeln och släppte styret.
PANG.
Jag hasar på backen, vilken är rätt grusig, i fem meter innan jag stannar helt.
Hela ansiktet, benen, armarna, händerna och ryggen var uppskrapad.
Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv, jag skrek som en idiot, och min pappa kom självklart springades.
Måste vara rätt fin syn, att se sitt barn liggandes helt söndertrasad på backen :bgrin:
January 15, 2004
Wingdings wrote: Jo, den dagen på Fritids hade jag hört ordet "sex" hela dagen. Tydligen var det någon unge som hade snappat upp det från de vuxna, så han började sprida ordet. Jag, som inte visste vad det betydde, ansågs som en idiot. osv osv
Jag gjorde något likandne.
Någon gång under lågstadiet så dök det upp en nytt häftigt ord; kåt. Jag tror inte någon visste vad det betyder, men om man sa att man var kåt så var man häftig i alla fall. När jag kom hem så skulle jag briljera för min bror med mitt expanderade ordföråd så jag fågade honom om han var kåt. "Nej" svarar han, och för att visa hur cool jag var replikerade jag med "Det är jag!".
Jag kände mig ordentligt dum när mina familjemedlemmar förklarade den egentliga innebörden av ordet.
Under lumpen skulle vi genomföra en siktinstälnning med kanonen på båten vilket lband annat innebär att det monteras en videokamera för 100 papp längt ut på kanonröret. Jag var oaktsam och lyckades föra kanonröret mod en av de fendrar som var fastgjorda framför kanonen. Kameran lossnade och ligger numera på havsbotten utanför Blekinge skärgård.
October 24, 2002
När ni ändå snackar om det här med att inte förstå innebörden av ord när man var yngre så kan jag ju dra min lilla tabbe inom det området.
Vet inte alls hur gammal jag var, men kring fem-sex år skulle jag tro. Hur som helst, en äldre kille rimma något med ordet "fi**a". Jag som inte hade en aning om vad ordet betyde drog samma rim inför mina systrar och mamma senare i bilen.
När jag fick reda på vad det betyde kände jag nog för första gången riktig ångest 🙂
November 16, 2002
Gil_galad wrote: [quote=ocz]Det kanske var när jag cyklade till min kompis på landet för ca 1 år sen.
hahahah..... 😀
så gjorde jag me fast mitt på en grusväg då, kom i full fart och drog i frambromsen av någon j**la anledning 🙂 flög rätt i backen 😛 :arg:
hehe gjorde en liknande grej på min gamla crescent moppe.. var på väg hem en regning eftermiddag från en kompis och så ligger jg o bränner för fulla mugger ner för en backe som slutar när den korsas av en 50 väg,
väl nere vid den korsande vägen får jag syn på en SL buss som kommer farandes lagom att korsa min väg så jag tvärnyper med både handtagen på min moppe eftersom jag var så van vid cykel och glömmer därför bort att den ena e koppling o den andra frambroms....
ojdå försent för det jag ligger redan på sidan på asfalten o glider o skrapar upp min arm rejält samt får min byxor dränkta i bensin när jag sedan stannar efter ca 3-4 meter,
har fortfarande ärr på min arm efter det 😮
November 29, 2003
Jag vet en snubbe som var i lumpen.
När dom var i skogen så blev han skitnödig, så han hänger upp sitt gevär på en gren och gör sitt behov. Sedan när han är klar så traskar dom vidare. Några km senare kommer han på att han hängt ifrån sig sitt gevär, dom börjar leta efter det men hittar det inte. Fatta att gå till översten och säga att man tappat bort sitt gevär för att man skulle skita. Dom hittade det senare med hjälp av översten. 😀
Det pinsammaste jag kan komma ihåg är när det var daldansen här istan för några årsen, så hade jag fått mitt trimm och skulle ut på stan med mopeden och mitt utanför folkmassan så flyger mitt kedjelås åt h***** och ja, x antal personer ser när min kedja fasnar mellan ramen och svingen. Satan i gatan vad jag skämmdes.
October 11, 2002
Wingdings wrote: Jo, den dagen på Fritids hade jag hört ordet "sex" hela dagen. Tydligen var det någon unge som hade snappat upp det från de vuxna, så han började sprida ordet. Jag, som inte visste vad det betydde, ansågs som en idiot. Så, när jag kom hem så gick jag in på Altavista och sökte på det. Jag fick ju ett nätt antal träffar, om man säger så.
Detta får mig att tänka på hur gammal du är nu? Att om du gick på fritids och Internet och Altavista fanns hemma, då kan du inte vara särskilt gammal nu. Inget illa ment alltså, men när jag gick på fritids visste man knappt vad en dator var...
1 Guest(s)