October 22, 2002
Detta har jag haft i skallen sedan en tid tillbaks men inte haft orken att skriva ner det.....
Ni har säkert märkt och sätt ett dussintal tv-shows från USA....
tex: Jenny Jones, Oprah Winfri, Ricky Lake, Tom Green, David Letterman mm...
varje program av dessa vill faktiskt ge oss den amrikanska sättet livet ska levas..... varje program har sin speciallitet, eller åtminstån utmärker sig på något sätt från de andra programen.....
men en sak har jag hakat up mig på....
och det är om man tex jämnför Oprahs show med tex Ricky Lake eller Jenny Jones......
behöver jag verkligen ge er ett par exempel så ni förstår vad jag menar?
vi tar tex Oprahs tv-show....
Det är oftast väl klädda människor som visar sig där....
Dessa människor talar oftast på ett bra sätt.....(inga yoyo eller i wanna be a wigger)..
Det är sällan man ser människor onstage som slåss eller skriker åt varan..
Alla eller man försöker framhäva alla på programet som Utbildade, respekterade människor..
Riktiga kändisar brukar vara på Oprahs show...
man hör folk säga tex:
Jag hoppas för världsfred för det är just det jag lever för (och så börjar hela publicen fejka tårar)....
Resultat: Amrikanska folket är ett riktigt fredligt, respekterat folk som löser sina problem genom att prata och ha kul.
ska vi jämnföra detta med vad som visas på tex Ricky Lake?...
Det är oftast människor som är dåligt klädda...
Det är alltid snack om hur feta/smala människor är, eller hur otrogna dem är....
De som visas på programet måste ha en attityd, de måsta tala på ett visst sätt..(tex en vit kille som försöker prata som en svart)...
Det måste alltid finnas ett bråk mellan två parter...
B-kändisar visas här (varning).....
man hör folk säga tex:
-Jag är en vit kvinna så jag hatar att ha sex med vita människor för jag tänder enbart på svarta (fast jag hatar oxå svarta kvinnor)...........
resultat: behöver jag verkligen säga resultatet?
osv osv osv, ni har redan fått bilden antar jag....
så att vad ska man tro? Hur ligger det amrikanska sättet att leva till egentligen?? Och hur beteer sig Amrikaner egentligen?
Kan det vara så att alla som visas på Oprah är rika, utbildade människor helt enkelt? Och alla som visas på Ricky, dumma gettobarn??
nej det där är för långt sökt....
men jag låter er finna svaret för er själva ;)...
May 28, 2003
America är juh så stort, så det måste ha talk-shows för alla...
Fast.... Sen finns det juh visa i USA som tror olika länder har egna solor som vi fick lära oss idag. =)
Efter som att Oprah Winfri är så stor och sändsi många länder så vill väl publicen vara väl kälda för att inte se dåliga ut för andra länder.
I sverige är det juh också många som är fin klädda när det är på teve.
October 11, 2002
Det är en jäkla skillnad på det amerikanska folket beroende på VART i landet de bor.
T.ex så har Bush ett stort stöd från de mer glesbefolkade staterna i USA (=dumma ), när han har oerhört mycket mindre stöd i de stora städerna, dvs NYC, LA osv (=smartare :bok: ).
Det var iaf vad jag kände det som efter att ha varit i NYC i en månad nu i somras.
Edit: Sen så kan man ju inte direkt jämföra Ricky Lake och Oprah Winfrey, det är ju två helt skilda program. Det är ju som att jämföra Söndagsöppet med Baren. Typ. 🙄
February 1, 2002
CasO wrote: Jay Leno är lätt bäst av alla...(Letterman är oxå bra om man får säga så, fast lite seg och halv modig)...
Conan O´Brain är nog en wannabe Jay Leno tycker jag iaf....Oprahs show är dock intressant ibland.... lite mer seriöst kanske än andra?
mjo.. Conan är lite småwannabe men han kan ha roliga gäster typ den där utländska snuben från Ali G (glömmer jämt namnet)
Och Simpsons voice actor m.fl...
Men Leno har kändare besökare..
Oprahs show är för seriös, passar äldre.
March 10, 2002
Jag förstår inte riktigt. Ni säger att Conan O'Brien Late Night With Conan... startade ett år efter Jay Leno på samma tv-nät (NBC) så jag tycker inte han är en wannabe. Dessutom har de knappast samma stil. Tycker Jay Leno och Conan O'Brian är roliga på olika sätt.
Btw. Startscream den utländska snubben i Ali G heter Borath 😉
1 Guest(s)