Collateral wrote: FÅR man jobba så länge som 2 månader i streck?
Jag trodde det var 8 h per dag, eller?
Någon som kan förklara hur det ligger till.
Det beror lite på hur kollektivavtalet ser ut på din arbetsplats..
Tillfälliga toppar med övertid är inte så omöjligt att få..Men är det ständigt återkommande så lär du få söka dispens hos facket.
Kommer inte ihåg riktigt hur många timmar det var hos Industrifacket (Gamla Fabriks) typ 180tim/månaden utan dispens.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Collateral wrote: FÅR man jobba så länge som 2 månader i streck?
Jag trodde det var 8 h per dag, eller?
Någon som kan förklara hur det ligger till.
Jag var vikarie på två olika ställen samtidigt, och på den ena var jag timvikarie hela tiden, medans jag först var timvikarie en månad, för att bli fast vikarie den andra månaden på det andra stället.
Och på det stället jag var fast vikarie på så hade vi i snitt 50h övertid i månaden pga underbemanning.
May 1, 2005
Har nog "bara" jobbat (under anställning) 16h i sträck.
Men jobba som i skolarbete (tolkar fritt nu 🙂 ) så har jag varit vaken 53h i sträck och skrivit nonstop på ett arbete. Jag var något sen till en deadline trots att vi haft veckor på oss. Jag är så lat! 😀 (blev klar 2h innan deadline)
1 Guest(s)