October 16, 2003
Relaxia wrote: Säg att det går åt 24 plattor/kvadratmeter.
Att då täcka en mindre vägg på 2,5x2m (5m^2) skulle då innebära 24x5=120 plattor.
60:- för 2 => (120/2)x60=3600:-Nej jag ser det inte ekonomiskt genomförbart för min del. Hade priset varit 1/4-del så kanske...
det skulle dra förjävligt med el också
August 16, 2002
Mind wrote: jag tror man kan göra en brutalt cool lampa eller nått tufft rumsmod med alla dioder.
tänk er en Hel vägg som lyser, det skulle få dom flesta sci fi nördarna att buga.
mm... jag kan fixa ungefär 1000 plattor till från jobbet, så det är typ 384 000 lysdioder
Relaxia wrote: Säg att det går åt 24 plattor/kvadratmeter.
Att då täcka en mindre vägg på 2,5x2m (5m^2) skulle då innebära 24x5=120 plattor.
60:- för 2 => (120/2)x60=3600:-Nej jag ser det inte ekonomiskt genomförbart för min del. Hade priset varit 1/4-del så kanske...
ok du får 120 plattor för 900 om du betalar frakten på 0.2*120 kilo
October 7, 2002
Sardaukar wrote: Nätagg ja men nu snackar vi inte datorer här Jag menar om man kan transformera ner till 5V från ett 12V batteri.?
Ja, det finns spänningsomvandlare, men de är ganska dyra (flera hundra kronor) och är något begränsade i effekt, även om det bör räcka till ett antal lysdioder.
När du ska koppla lysdioder är det emellertid mycket bättre att använda förkopplingsmotstånd till individuella lysdioder alternativt grupper av lysdioder som ska slås av och på samtidigt. De kostar någon krona stycket, max...
February 12, 2003
KorSpo wrote: [quote=Pluxor]sno dom också då?
Vi har inte snott något, bara keffing som gillar att leka förort dealer och provocera folk att tro saker... Varför ta dom? Bara å driva lysdioderna på 5V med ditt nätagg.
Det där med keffing "Förortsdealer" känner man igen...
Han fick mig att tro att han odlade hasch i skogen...;)
August 16, 2002
AMD_RULEZ wrote: [quote=KorSpo][quote=Pluxor]sno dom också då?
Vi har inte snott något, bara keffing som gillar att leka förort dealer och provocera folk att tro saker... Varför ta dom? Bara å driva lysdioderna på 5V med ditt nätagg.
February 12, 2003
keffing wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=KorSpo][quote=Pluxor]sno dom också då?
Har du en jävla aning om hur övertygande du är...:bgrin:
1 Guest(s)