December 5, 2001
DiZi wrote: Vad är det ni har emot saab? designen? att det är en av dom mest stabila bilar? Har själv en 9000 som rullat 40k mil nu och rullar vidare... Farsan hade en 9000 innan som rullade 56 innan den gav upp, tycker det är skitnice. Smaken är som baken iof.
Designen ja...
December 11, 2002
DiZi wrote: Vad är det ni har emot saab? designen? att det är en av dom mest stabila bilar? Har själv en 9000 som rullat 40k mil nu och rullar vidare... Farsan hade en 9000 innan som rullade 56 innan den gav upp, tycker det är skitnice. Smaken är som baken iof.
Designen, och alla andra konstiga lösningar på allt. Varför måste de envisas med att ha växellås? Kan man inte bara ha rattlås som alla andra bilar? Sen att inredningen ser nästan lika dan ut som den gjorde för 40år sen gör ju inte det hela bättre heller.
January 20, 2003
De gamla saabarna, 9000 o 900, var ju riktigt bra bilar, men de som kommer idag är ju ren skit.
January 13, 2003
pompougnac wrote: [quote=DiZi]Vad är det ni har emot saab? designen? att det är en av dom mest stabila bilar? Har själv en 9000 som rullat 40k mil nu och rullar vidare... Farsan hade en 9000 innan som rullade 56 innan den gav upp, tycker det är skitnice. Smaken är som baken iof.
De gamla saabarna, 9000 o 900, var ju riktigt bra bilar, men de som kommer idag är ju ren skit.
Bara för de till stor del är samma bilar som resten av GM-bilarna.
December 5, 2001
beta wrote: [quote=Sardaukar]Jag lider med dig. När mina föräldrar skulle köpa ny bil i somras sa jag bara, INTE SAAB. De lyssnade på mig och köpte Volvo 🙂
Det är ju MYCKET värre. SAAB är bättre på alla punkter (även acc och toppfart trotts framhjulsdrift). :va:
Mina föräldrar är aldrig i Tyskland så de behöver inte köra mer än 110. De köpte en standard S80, så hade de velat ha acc hade de köpt en med större motor helt enkelt. Volvo har också framhjulsdrift sedan 10 (?) år.
Som sagt SAAB ser förjevliga ut, det räcker att grannen har det 😛
August 7, 2001
malicious wrote: [quote=Sardaukar][quote=malicious]Vem köper en bil utan 4WD i dagsläget?
De som inte behöver det.
4WD är ju så otroligt överlägset både RWD och FWD. Även om man inte behöver det, så är det otroligt smidigt både på vintern, samt i en så pass snabb bil.
Det drar mer bensin också.
June 3, 2001
beta wrote: SAAB är bättre på alla punkter (även acc och toppfart trotts framhjulsdrift). :va:
Oerhört va fel du har...
Tillverkarens egna bilar gäller.
saab 95 aero: 0-100 km/h 6.5 sekunder enligt bilsport.
Volvo S60R: 0-100 km/h 6,1 sekunder enligt Motorjournalen (hela 7,5 sekunder med automatlåda enligt Volvo :o)
Volvo - saab 1 - 0
Volvos toppfart: 250 km/h (begränsad)
saabs toppfart: 245 km/h enligt dn.se. Men jag tror den gör 250.
Volvo - saab 1 - 1
Volvo vinner med 2 - 1.
December 5, 2002
dree wrote: [quote=malicious][quote=Sardaukar][quote=malicious]Vem köper en bil utan 4WD i dagsläget?
De som inte behöver det.
4WD är ju så otroligt överlägset både RWD och FWD. Även om man inte behöver det, så är det otroligt smidigt både på vintern, samt i en så pass snabb bil.
Det drar mer bensin också.
Och äter hästar och gör bilen tyngre
1 Guest(s)