January 12, 2004
Blev brutalt påmind om min pinsammaste erfarenhet idag iaf.
Fick frågan vad vi har för dator (Pc eller Mac) när jag ringde om en krånglande uppkoppling.
Svaret visade att man ska inte vara disträ och hålla på med annat.
Jag svarade att det var en sån där svart... 😮 #-o
Behöver jag tala om att det blev tyst, och att man hörde ett återhållet asgarv i andra änden?
March 1, 2003
jag har bett supporten att "nollställa min mac-adress"...
fast jag menade ungefär vad jag sa...
våran ISP tillåter bara 4st mac-adresser per lägenhet (inte ens supporten vet varför)...
för den femte datorn som ska kopplas mot nätet måste man rensa tidigare loggade mac-adresser...
nuförtiden använder jag visserligen router så att mac-problemet är ur världen...
October 7, 2002
obelix wrote: Blev brutalt påmind om min pinsammaste erfarenhet idag iaf.
Fick frågan vad vi har för dator (Pc eller Mac) när jag ringde om en krånglande uppkoppling.
Svaret visade att man ska inte vara disträ och hålla på med annat.
Jag svarade att det var en sån där svart... 😮 #-o
Behöver jag tala om att det blev tyst, och att man hörde ett återhållet asgarv i andra änden?
Det där var väl inte så dumt svar ändå. Apple har inte byggt några svarta macar alls vad jag vet sedan långt innan internettiden (läs 1993, Macintosh TV), förutom vissa av de tidigare Powerbooksen...
July 4, 2003
TERdON wrote:
Det där var väl inte så dumt svar ändå. Apple har inte byggt några svarta macar alls vad jag vet sedan långt innan internettiden (läs 1993, Macintosh TV), förutom vissa av de tidigare Powerbooksen...
Vi hade en svart gammal mac i mellanstadiet :p o det var väl 6 år sen man var där så det var på internettiden men skolan var ju inte riktigt up to date däremot 😉
Support-"Vad har du för ip-address"
Me- Ska kolla, eehm hur gjorde man nu igen för att kolla?
Fick hjärnsläpp :p
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
Konsulterade Tele2s support en gång, hade problem med modemuppkopplingen..Det var när alla hoppade på "gratisabbonemangen"..
Helt klart var modempoolen underdimensionerad, men ändå ville supportkillen att jag skulle lägga in diverse "strängar" för att få det att funka..
Det lustiga var att på telenordia och telia betalabb så funkade det perfekt..
Enda och antagligen sista gången jag ringer en sån spånkeps.
*Edit*
Pinsamheten i mitt inlägg, är väl att det var pinsamt att lyssna på killen förslag ioma han knappast fick berätta sanningen..Dvs att Tele2 fått för många "gratiskunder" för sin lilla modempool.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
Kanske inte riktig support men en polare till min storebror brukade hjälpa mig med datorn för typ 10år sen när vi för första gången fick en pc.
Så jag pratade på telefon med honom och jag skulle sätta på en ny cpu fläkt för att för att den gamla var bara en fläns.
Vi höll på och trälade i telefon säkert i 1timme.
September 16, 2002
Han i supporten på Topcom måste trott jag var en idiot. Tydligen så finns det ingen SVENSK avdelning, så man får alltid prata med en norsk, och jag har väldigt svårt att förstå det.
"Vad säger du?"
"Vadå?"
"Ursäkta, en gång till."
Sånt blev det ganska mycket av. 😛
Eller (skriver som jag tyckte han sa, och som jag minns det):
- Truck vruk.
- Va?
- Ttruck vruk?
- Vruk?
- Ja, vruk. Truck där.
- Vadå vruk? Jag har inget vruk!
- Högst opp.
- Ja?
- Där har du vruk.
- Näe! Jag har inget vruk!
- Ser du help? Det är breve help.
- Va?.. Jaha, VERKTYG?
- Ja, vruk, truck där.
^^
October 18, 2004
Kizo wrote: Han i supporten på Topcom måste trott jag var en idiot. Tydligen så finns det ingen SVENSK avdelning, så man får alltid prata med en norsk, och jag har väldigt svårt att förstå det.
"Vad säger du?"
"Vadå?"
"Ursäkta, en gång till."Sånt blev det ganska mycket av. 😛
- Truck vruk.
- Va?
- Ttruck vruk?
- Vruk?
- Ja, vruk. Truck där.
- Högst opp.
- Ja?
- Där har du vruk.
- Näe! Jag har inget vruk!
- Ser du help? Det är breve help.
- Va?.. Jaha, VERKTYG?
- Ja, vruk, truck där.^^
:)R :)R :pray:
January 14, 2002
Kizo wrote: Han i supporten på Topcom måste trott jag var en idiot. Tydligen så finns det ingen SVENSK avdelning, så man får alltid prata med en norsk, och jag har väldigt svårt att förstå det.
"Vad säger du?"
"Vadå?"
"Ursäkta, en gång till."Sånt blev det ganska mycket av. 😛
- Truck vruk.
- Va?
- Ttruck vruk?
- Vruk?
- Ja, vruk. Truck där.
- Högst opp.
- Ja?