December 31, 2002
En rätt "rolig" sak hände idag. :blink: Jag och några klasskompisar satt och lirade Quake3 i skolans datasal när en av dem får problem med datorn. Datorn hängde sig av någon anledning och killen som inte är så haj på datorer börjar fibbla baktill på datorn. Det första jag tänkte var att det här kan aldrig sluta bra. :cy:
På något sätt lyckades han komma åt brytaren som väljer mellan 230 och 115V. Poff sa det 😮 så var den död :arg: . Nu har han iaf lärt sig att inte pilla baktill på datorerna när man inte vet vad man gör. Nu förstår jag också varför Dell har en plastbit för denna kontakt på nätaggregaten.
Undrar hur mycket datorn kan vara inköpt för :bok: .
Compaq 1,8 Celeron 256MB ram och 40 Gb hdd är det jag vet...
February 1, 2004
Jag bytte från 230v till 115v under drift för längesedan av nyfikenhet 🙁 Jag kan ha varit allt från 10 till typ 15 år... 🙂 I vlket fall som helst så varken rök eller lät det något men datorn stängde av sig eftersom nätagget dött... Så då lärde jag mig det och har inte rört den j**** knappen sedan dess!!!
March 31, 2003
Starscream wrote: Vet att några stängde av datorerna i skolan och satte de där switcharna till 115V och nästa dag när en hel klass satte sig o starta datorerna samtidigt så sa det poffpoffpoffpoffpoffpoffpoff.......
Nu är det ju bara agget som pajja men ändå, de kostar också.
Måste testa
May 17, 2002
kutlo wrote: [quote=Starscream]Vet att några stängde av datorerna i skolan och satte de där switcharna till 115V och nästa dag när en hel klass satte sig o starta datorerna samtidigt så sa det poffpoffpoffpoffpoffpoffpoff.......
Måste testa
mm.. jag med.. fast bara på min egna utrustning tack.
March 31, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=kutlo][quote=Starscream]Vet att några stängde av datorerna i skolan och satte de där switcharna till 115V och nästa dag när en hel klass satte sig o starta datorerna samtidigt så sa det poffpoffpoffpoffpoffpoffpoff.......
Måste testa
mm.. jag med.. fast bara på min egna utrustning tack.
:bgrin:
1 Guest(s)