July 18, 2003
Det började ringa för 3 dar sen, och när man svarade pep det bara, så antog att det var nån som skickat ett fax fel och sket i det, det ringde ett dygn till, päronen kom hem, efter ytterligare ett dygn hade man ju blivit tokig, så vi prova koppla i en fax, men nej den tog inte emot det, så det var ingen fax som ringer.. jahapp .. vi ringde telias super support, som säger att dom inte kan blockera samtalet om man inte spårar det först, och för det ska det vara en avgift på 800kr, eller byta telefonnummmer(?!?!!), vilket pappa såklart är för sur för att betala.. så nu ringer det.. och det slutar inte..
är telia helt efterblivna?(svara inte) dom måste ju kunna fixa det på något sätt.. , känns ju som fel att man som utsatt i en sån här sitation ska betala eller byta ut ett nummer man haft i 20år, så man måste få tag i 300 pers och berätta nya nummret för om man byter..
February 21, 2003
problemet du har är att Telia inte får ge ut info om de som ringer om det är hemligt nummer...
dock får se ge ut adressen till personen om du spårar (vilket kostar 800pix då)
jag hade problem med detta en gång... personen i fråga visade sig vara en granne som var "elallergiker" (annat ord för psyksjuk djävel) som trodde vi hade tv'n på typ 0200 på natten och dylikt och då ringde tills vi svarade och la på lite då och då på nätterna...
min grannes sambo betalade tillbaka telia kostnaden efter ett snabbt snack och såg till att det aldrig upprepades 😉
(edit) kom precis på mitt största skäl till att jag köpte villa... HOHO, hade jag helt glömt...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
September 12, 2001
-d-himself- wrote: Det började ringa för 3 dar sen, och när man svarade pep det bara, så antog att det var nån som skickat ett fax fel och sket i det, det ringde ett dygn till, päronen kom hem, efter ytterligare ett dygn hade man ju blivit tokig, så vi prova koppla i en fax, men nej den tog inte emot det, så det var ingen fax som ringer.. jahapp .. vi ringde telias super support, som säger att dom inte kan blockera samtalet om man inte spårar det först, och för det ska det vara en avgift på 800kr, eller byta telefonnummmer(?!?!!), vilket pappa såklart är för sur för att betala.. så nu ringer det.. och det slutar inte..
är telia helt efterblivna?(svara inte) dom måste ju kunna fixa det på något sätt.. , känns ju som fel att man som utsatt i en sån här sitation ska betala eller byta ut ett nummer man haft i 20år, så man måste få tag i 300 pers och berätta nya nummret för om man byter..
Om jag minns rätt så är detta du har råkat ut för telesäljare som ringer upp via dator. Det rings upp flera nr på en gång och om någon har hunnit att lyfta luren så ska det tydligen bli så att en signal kommer fram till andra nr utan att någon är i tele.
July 18, 2003
skiroy wrote: [quote=-d-himself-]Det började ringa för 3 dar sen, och när man svarade pep det bara, så antog att det var nån som skickat ett fax fel och sket i det, det ringde ett dygn till, päronen kom hem, efter ytterligare ett dygn hade man ju blivit tokig, så vi prova koppla i en fax, men nej den tog inte emot det, så det var ingen fax som ringer.. jahapp .. vi ringde telias super support, som säger att dom inte kan blockera samtalet om man inte spårar det först, och för det ska det vara en avgift på 800kr, eller byta telefonnummmer(?!?!!), vilket pappa såklart är för sur för att betala.. så nu ringer det.. och det slutar inte..
Om jag minns rätt så är detta du har råkat ut för telesäljare som ringer upp via dator. Det rings upp flera nr på en gång och om någon har hunnit att lyfta luren så ska det tydligen bli så att en signal kommer fram till andra nr utan att någon är i tele.
jo det har varit min teori hela tiden ocskå, men har provat hålla kvar ett tag, och provat lämma telefonen av en timma typ, men hjälper ju inte.. vi har dragit ur telefonen nu :arg: så man kan sova
August 21, 2005
tror detta endast fungerar på mobiltelefoner, men vad vet jag...
Om någon skickar ett sms med texten:
*f*
till ett nummer, låt oss säga 070-1234567, så kommer den telefonen börja ringa 3ggr, och varje gång man lyfter på luren så piper det bara.
Ni känner ingen som har mycket pengar på mobilen, och inget liv? 😛
August 8, 2003
Jag har också det där, det händer kanske några ggr per vecka, har gjort i ett par år. Alltid från hemligt nummer och sen när man lyfter luren så tar det några sekunder och sen ett pip. Ska snart flytta dock så då borde man slippa det.
Borde väl gå att polisanmäla kanske så slipper ni betala? Bara överdriva lite så blir det kanske fart på dom 😛
January 13, 2003
Gorian wrote: tror detta endast fungerar på mobiltelefoner, men vad vet jag...
*f*till ett nummer, låt oss säga 070-1234567, så kommer den telefonen börja ringa 3ggr, och varje gång man lyfter på luren så piper det bara.
Coolt, var tvungen att testa. 😀
July 18, 2003
tiggre wrote: problemet du har är att Telia inte får ge ut info om de som ringer om det är hemligt nummer...
dock får se ge ut adressen till personen om du spårar (vilket kostar 800pix då)
jag hade problem med detta en gång... personen i fråga visade sig vara en granne som var "elallergiker" (annat ord för psyksjuk djävel) som trodde vi hade tv'n på typ 0200 på natten och dylikt och då ringde tills vi svarade och la på lite då och då på nätterna...
min grannes sambo betalade tillbaka telia kostnaden efter ett snabbt snack och såg till att det aldrig upprepades 😉
(edit) kom precis på mitt största skäl till att jag köpte villa... HOHO, hade jag helt glömt...
jo vi fick ju det svaret av telia, men inte vill vi ju veta vem som ringer, vi vill bara kunna ha i telefonen´.. att det slutar ringa
November 22, 2001
Måste ju gå att polisanmäla och då borde ju polisen spåra det.
Annars kan du ju testa att gå med i nix (något alla svenskar borde göra).
Jag har råkat ut för något liknande på sistone.
Ett 08-nummer och ett skyddat nummer har ringt en massa till min mobil.
Har dock bara kunnat svara två gånger och bägge så blev det tyst i luren.
Nu har de inte ringt på ett tag, men händer det igen ska jag ringa upp numret o fråga vad fan det e frågan om.
February 1, 2007
beta wrote: [quote=Gorian]tror detta endast fungerar på mobiltelefoner, men vad vet jag...
*f*till ett nummer, låt oss säga 070-1234567, så kommer den telefonen börja ringa 3ggr, och varje gång man lyfter på luren så piper det bara.
Coolt, var tvungen att testa. 😀
Funkade det då? Ja fick det inte att funka.. kanske gjorde fel
2 Guest(s)