Det slutgiltiga beviset på att USA har storhetsvansinne|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Det slutgiltiga beviset på att USA har storhetsvansinne
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 24, 2004 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....54,00.html

Döm själva... Spelar ingen roll om det var fusk eller inte, för nu har USA rätten att bestämma andra länders valresultat, inte bara sina egna.

I rest my case...

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
781428
November 24, 2004 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

"Vi accepterar inte dig bush" tror ni det fungerar?

CoLiC
Member
Medlem
781430
November 24, 2004 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: "Vi accepterar inte dig bush" tror ni det fungerar?

Lugnt, den dagen vi känner att vi har fått nog av ekonomisk stabilitet så...

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
781432
November 24, 2004 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

USA tänker ju bara inte godkänna landets ledning. Det är väll ganska vanligt att lämnder sätter sig emot ett valresultat då valfusk misstänks.

CoLiC
Member
Medlem
781434
November 24, 2004 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: USA tänker ju bara inte godkänna landets ledning. Det är väll ganska vanligt att lämnder sätter sig emot ett valresultat då valfusk misstänks.

Saken är att USA kan göra så mycket för att påverka, det kan oftast inte andra länder.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
781435
November 24, 2004 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Krqagyzzz]USA tänker ju bara inte godkänna landets ledning. Det är väll ganska vanligt att lämnder sätter sig emot ett valresultat då valfusk misstänks.

Saken är att USA kan göra så mycket för att påverka, det kan oftast inte andra länder.

sant, men man får inte glömma att USA ändå bara är ett land i mängden, dock med ganska mycket makt och då ej att förglömma att den strösta makten är ekonomisk.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
781441
November 24, 2004 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, buhuhuuu, USA använder sin makt för att protestera mot valfusk.
Som vanligt gör USA-hatet att småfolket inte kan se klart.

Att ni aldrig tröttnar...

CoLiC
Member
Medlem
781445
November 24, 2004 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Ja, buhuhuuu, USA använder sin makt för att protestera mot valfusk.
Som vanligt gör USA-hatet att småfolket inte kan se klart.

Att ni aldrig tröttnar...

Det var inte det jag klagade på, det är det att USA numera officiellt kan påverka valresultat, vare sig det är fusk eller inte.

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
781446
November 24, 2004 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller helt med PaiN. Vad är problemet? Ett val med en solklar vinnare accepteras inte utav den sittande regeringen med Ryssland som stöd i ryggen. Vad är det dåliga med att tex. USA ger sin protest till detta? Tror trådskaparen inte på demokratiska val kanske? Ähh jag fattar inte....

CoLiC
Member
Medlem
781452
November 24, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: Håller helt med PaiN. Vad är problemet? Ett val med en solklar vinnare accepteras inte utav den sittande regeringen med Ryssland som stöd i ryggen. Vad är det dåliga med att tex. USA ger sin protest till detta? Tror trådskaparen inte på demokratiska val kanske? Ähh jag fattar inte....

Nej du fattar inte, jag menar ju att USA numera kan gå in och påverka val i andra länder bara för att de säger att ena sidan fuskade.

I det här fallet vad det ju antagligen fusk, men det hindrar inte USA från att hoppa in och styra och ställa i andra legitima val numer, det här var bara början på det hela.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
781453
November 24, 2004 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=ManicBlue]Håller helt med PaiN. Vad är problemet? Ett val med en solklar vinnare accepteras inte utav den sittande regeringen med Ryssland som stöd i ryggen. Vad är det dåliga med att tex. USA ger sin protest till detta? Tror trådskaparen inte på demokratiska val kanske? Ähh jag fattar inte....

Nej du fattar inte, jag menar ju att USA numera kan gå in och påverka val i andra länder bara för att de säger att ena sidan fuskade.

I det här fallet vad det ju antagligen fusk, men det hindrar inte USA från att hoppa in och styra och ställa i andra legitima val numer, det här var bara början på det hela.

konspirationsteorier på hög nivå.

ManicBlue
Member
Medlem
781463
November 24, 2004 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:

Så du föreslår att de ska ställa sig vid sidan om och bara vara tysta eftersom de faktiskt har en chans att påverka läget? Allt utav ondo kommer inte från USA. Detta är knappast en ny företeelse. Det har genom historiens gång förekommit en rad val runtom i världen som fördömts utav utomstående och då inte bara USA. Det är varje demokratisk nations rätt/skyldighet att protestera och agera i sådana här konflikter som verkligen inte gynnar folket och demokratin.

CoLiC
Member
Medlem
781466
November 24, 2004 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=CoLiC]

Så du föreslår att de ska ställa sig vid sidan om och bara vara tysta eftersom de faktiskt har en chans att påverka läget? Allt utav ondo kommer inte från USA. Detta är knappast en ny företeelse. Det har genom historiens gång förekommit en rad val runtom i världen som fördömts utav utomstående och då inte bara USA. Det är varje demokratisk nations rätt/skyldighet att protestera och agera i sådana här konflikter som verkligen inte gynnar folket och demokratin.

Men du förstår ju fortfarande inte vad jag menar!

Jag menar att USA kan påverka val till sin fördel om de känner för det! ÄVEN om det har gått legitimt till!

ManicBlue
Member
Medlem
781474
November 24, 2004 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:

Jag menar att USA kan påverka val till sin fördel om de känner för det! ÄVEN om det har gått legitimt till!

Nä jag förstår inte vad du menar, för jag kan inte finna någon grund i ditt påstående. Ligger din tes grundad på artikeln i Aftonbladet:s nättidning? Du måste ju har mer belägg än så med tanke på att din beskyllning är ganska tung om man säger så. Det är ju bara ett antagande från din sida, en slags domedagsprofetia där du målar upp USA som det största hotet mot demokratiska val i vilken suverän stat som helst.

CoLiC
Member
Medlem
781480
November 24, 2004 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=CoLiC]

Nä jag förstår inte vad du menar, för jag kan inte finna någon grund i ditt påstående. Ligger din tes grundad på artikeln i Aftonbladet:s nättidning? Du måste ju har mer belägg än så med tanke på att din beskyllning är ganska tung om man säger så. Det är ju bara ett antagande från din sida, en slags domedagsprofetia där du målar upp USA som det största hotet mot demokratiska val i vilken suverän stat som helst.

Men vafan du får ju använda sunt förnuft... Måste alla undvika att se precis allt?

Ju fler människor jag träffar destå mer tycker jag om min hund

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
781485
November 24, 2004 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Manicblue, i det här fallet håller jag med Colic, USA som är numera känt för att det är skumraskaffärer på gång när de själva väljer sin president skall ju för jäsiken inte peka finger på andra länder (även sådana som Ukraina)

Utryck som "kasta inte sten i glashus" , "sila mygg och svälja kameler" etc passar in bra på USAs agerande i världspolitiken, hade Ukrainas sittande president stött vad som för tillfället är USAs agenda så hade USA varit jäkligt tysta och hållit Ukraina om ryggen....

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
781487
November 24, 2004 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jäkligt sunkigt.. men aftonbladet är lite kassa dom med, vet inte om "HUNDRATUSENTALS demonstranter gav sig ut på Ukrainas gator för att protestera mot valfusket. " kan stämma så bra.. om dte nu gör dte så finns det massa annat dom suger på 😛

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
781488
November 24, 2004 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu är det inte bara USA som protesterar ang valfusket där..Även FN har uttalat sej om fallet..

Citat AB
"Bevisen på fusk i valet
Den europeiska säkerhetsorganisationen OSSE hade 563 valobservatörer på plats under valet i söndags.
De har hittat ett flertal bevis för att valfusk till förmån för Janukovitj förekom, skriver Dagens Nyheter.
Det var ett misstänkt högt valdeltagande i regioner där han vann stort.
Statsanställda och studenter har pressats att skriva på fullmakter som överlåter rösträtten till deras Janukovitj-vänliga chefer.
Fångar i ett fängelse fick beskedet att de måste rösta på Janukovitj till minst 90 procent - annars förlorade de chansen till förtida frigivning och familjebesök skulle ställas in.
Statliga resurser och statskontrollerade medier har använts till Janukovitjs fördel.
Jusjtjenko-anhängare har trakasserats.
(Aftonbladet) "

*Edit*
Har inga belägg angående FN och valfuskspekulationerna. Läste fel.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
781491
November 24, 2004 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns goda skäll att misstänka en president kandidat för att ha fuskat i ett val. US tillskillnad från fegsossarna vågar agera och säger därför ifrån om att det inte ska tillåtas att fuska. US menar inte att Justjenko ska vinna, US menar att valet ska ske på ett rättvist sätt.

Att ni sedan läser en sossetidning som alltid överdramatiserar rubrikerna som nu ex "USA:s utrikesminister hotar straffa Ukraina", detta misstolkas naturligtvis av alla US-hatare.

Det är väl bara skönt att det finns en stormakt som faktiskt agerar, tur att alla inte beter sig som sossar...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
781492
November 24, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittat på statliga SVTs hemsida. http://svt.se/svt/jsp/Crosslin.....8;a=290965 Även vår knubbige GöranP sällar sej till de misstroende.

*Edit*
Mer om "bevisningen" ang valfusk http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 354
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL